2 verschillende werelden, internet en de "echte" Peugeot wereld
Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Motorruimte: de onderkant van de motorruimte was al van de nieuwe kleur voorzien toen de motor er even uit was afgelopen zomer.
Vandaag de bovenkant van de motorruimte en de binnenkant van de motorkap van een kleurtje voorzien. Binnenkant van de deuren (met nog wat restanten oude lijm, maar daar komt de deurgummie weer tegenaan)==>
en de voorkant onder de voorbumper ontlakt, ontroest en in de 2K epoxy gezet ==>
--------------------------------------------------------------------
Daarna de achterlichten lospeuteren. Steeksleutel 25 heb ik dan weer net niet in huis, dus dat wordt iets voor de komende dagen.
Vandaag de bovenkant van de motorruimte en de binnenkant van de motorkap van een kleurtje voorzien. Binnenkant van de deuren (met nog wat restanten oude lijm, maar daar komt de deurgummie weer tegenaan)==>
en de voorkant onder de voorbumper ontlakt, ontroest en in de 2K epoxy gezet ==>
--------------------------------------------------------------------
Daarna de achterlichten lospeuteren. Steeksleutel 25 heb ik dan weer net niet in huis, dus dat wordt iets voor de komende dagen.
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Zo, dan eindelijk klaar met het voorbereidende werk.
Afspraak gemaakt om de 203 volgende week woensdag naar de spuiter te brengen en ook een transporter gehuurd voor de verplaatsing.
Afspraak gemaakt om de 203 volgende week woensdag naar de spuiter te brengen en ook een transporter gehuurd voor de verplaatsing.
Last edited by PeterH on 27 Oct 2023, 20:00, edited 1 time in total.
- paull en paulla
- Posts: 935
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Dat gaat voortvarend en snel, mooi zeg.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Wow, goed bezig! En wat een bijzonder kleurtje krijgt ie!
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
19 april: Dagje vakantie opgenomen, transporter gehuurd en 203 naar de spuiter gebracht in het Westelijk havengebied.
Mijn normen voor wat betreft het strakmaken zijn niet dezelfde als de normen van de spuiter weet ik, dus de 203 krijgt waarschijnlijk nog een strakmakings-nabehandeling bij de spuiter.
Ik heb, na lang wikken en wegen dan toch maar voor het jaune Naissant kleurtje van Citroen gekozen, ik heb die 203 stations op foto alleen nog maar in graublauw gezien (ik wil geen twee auto's in die kleur, dan maar een klein beetje minder origineel maar wel vrolijker!). Tweekleurig heb ik ook overwogen, toch maar niet nu.
ik ben benieuwd naar het resultaat, het nieuwe chroom past in ieder geval heel mooi bij de nieuwe kleur.
Het zou ca 4 weken duren.
Mijn normen voor wat betreft het strakmaken zijn niet dezelfde als de normen van de spuiter weet ik, dus de 203 krijgt waarschijnlijk nog een strakmakings-nabehandeling bij de spuiter.
Ik heb, na lang wikken en wegen dan toch maar voor het jaune Naissant kleurtje van Citroen gekozen, ik heb die 203 stations op foto alleen nog maar in graublauw gezien (ik wil geen twee auto's in die kleur, dan maar een klein beetje minder origineel maar wel vrolijker!). Tweekleurig heb ik ook overwogen, toch maar niet nu.
ik ben benieuwd naar het resultaat, het nieuwe chroom past in ieder geval heel mooi bij de nieuwe kleur.
Het zou ca 4 weken duren.
Last edited by PeterH on 30 Apr 2023, 09:57, edited 1 time in total.
- paull en paulla
- Posts: 935
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Leuk om de voortgang mee te maken
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Zoals eerder al gezegd, heb ik niet dezelfde norm wat strakmaken betreft (voor mij was het al strak genoeg als die goedkope verf er maar volledig af was).
Zij schuren de auto nu echt helemaal kaal tot op het blanke metaal. Nu is ook duidelijk dat er in het verleden nooit nieuwe stukken ingelast zijn in het plaatwerk, (dat geeft dan ook weer een goed gevoel).
Er zit nu wel tempo in de voortgang, ze laten er geen gras over groeien bij de spuiter.
Zij schuren de auto nu echt helemaal kaal tot op het blanke metaal. Nu is ook duidelijk dat er in het verleden nooit nieuwe stukken ingelast zijn in het plaatwerk, (dat geeft dan ook weer een goed gevoel).
Er zit nu wel tempo in de voortgang, ze laten er geen gras over groeien bij de spuiter.
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Een fout die ik steeds opnieuw maak en die een professionele bewerker niet maakt is het geduld om te wachten tot het vulmiddel of grondering compleet uitgehard is (ze wachten een week of langer, ik wacht maar enkele uren). Ze werken ook iedere keer met een andere kleur van vulmiddel, ook gebruiken ze meerdere kleuren voor de grondering, zodat oneffenheden snel opvallen.
Als ik het Zelf zou doen, wil ik na enkele uren alweer verder, omdat ik geen geduld heb.
Niet compleet uitgehard vulmiddel zorgt voor vreemde effecten in de eindlak.
Als ik het Zelf zou doen, wil ik na enkele uren alweer verder, omdat ik geen geduld heb.
Niet compleet uitgehard vulmiddel zorgt voor vreemde effecten in de eindlak.