De groene 403 -403friesland-

Voor de Peugeot 203 en 403
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De groene 403 -403friesland-

Post by 304 Friesland »

De tijd gaat erg snel zie ik ook nu weer ,laatste post over deze auto was al weer meer dan 2 jaar terug dus gelijk ook maar even een berichtje over de stand van zaken nu.
Ik heb hier nu ook een setje zelfgemaakte kabels in gezet ,ja nu beetje legaal kabels van een astra waar ik een kort pijpje over heen gezet heb zodat het origineel lijkt maar het gedonder met doorslaan van de pijpjes volledig over is en ook niet meer stoort op de digitenne van de buren en de auto mooi loopt en met optrekken goed door gaat.
Ook ben ik pas begonnen met de dorpels op te knappen ,de binnendorpels zijn allebei open aan de onderkant en zo langzamerhand word het toch echt wel tijd om hier iets aan te gaan doen ,voor je het weet heb je een wok melding en dan kun je het maar naar wens van de rdw maken ,nu ben ik de enige die het goed moet keuren maar uiteraard moet het wel netjes en goed gebeuren ,hier en daar 2 mm plaat ,3 voordelen daar aan ,het is erg sterk ,last makkelijker omdat je er niet snel door heen brand en vaak ligt dat op het werk wel in de ijzerbak en kost dan ook niks .
Alleen de rondingen voor bij het schutbord ofwel voorkant bodem zal ik toch van dunner materiaal moeten maken aangezien het anders niet in model te krijgen is en het moet er toch wel origineel uit zien .
Ook het balkje onder de radiateur en klein stukje onder de accubak zijn niet goed en de keienvanger is helemaal weg daar heb ik al een ander voor met front er aan alleen moet nu nog even bedenken hoe ik dat toch oud laat lijken en er wel verf op moet aangezien dit een witte is.
Verder zal er toch een keer een nieuwe pakkingset in de motor moeten die is overal vet al heb ik er een hekel aan om een goedlopende motor open te maken .
Als dit allemaal klaar is dan kan ik er weer de weg mee op zonder bang te zijn dat ze me er af halen ,de auto is ten slotte met zijn oude patina wel een beetje een aandacht trekker voor de politie .
Zal ook zien of ik af en toe een fotootje kan maken ,dat is voor de lezers toch een beetje meer aanvulling wat er gebeurd.
Ik doe het wel deel voor deel ,ben nu met de rechter dorpel bezig ,die maak ik eerst helemaal klaar en dan pas ga ik op een andere plek verder ,goed voor het overzicht en minder gaos ,het zal misschien iets meer tijd kosten maar beter dan het stil komt te liggen omdat je het door de hoeveelheid werk niet meer zou zien zitten.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De groene 403 -403friesland-

Post by 304 Friesland »

Inmiddels ook al weer een paar maanden geleden en niet veel aan gedaan maar aangezien het nog steeds niet wil vlotten met de witte en ik toch 20 oktober naar lelystad wil met een van de oudjes nu maar in snel tempo verder gegaan met deze auto ,rechterdorpel is klaar ,links ook bijna en dan moet in ieder geval de keienvanger nog beetje netter ,front blijft eerst maar zitten .
Gisteren ook nog een rubber van de stuurstang vervangen ,de andere kant had ik al eens gedaan maar deze was nu ook ruim en had er nog een nieuwe liggen en is maar klein klusje .
Ook heb ik 2 nieuwe achterbanden onder gezet ,de oude konden nog wel maar toch beetje droog en gelijk een bredere en hogere besteld zodat hij bij 100 ongeveer 7 km harder zou lopen ,nu gaf hij dat te veel aan dus zou nu moeten kloppen .
En nog een handje vol andere dingen maar met deze gaat het wel op tijd lukken ,ben er alleen niet verder dan een km of 50 mee weg geweest in het verleden dus zal eerst langere ritje worden maar loopt verder goed en hij rijd altijd erg lekker
Vandaag maar weer even lekker verder , ik wissel het werk wel beetje af dus niet hele dag lassen maar ook even andere klusje tussendoor dan is het goed te doen ,vooral nu het in korte tijd moet, lijkt nu wel beetje op Amerikaanse manier die moeten ook een komplete restauratie doen in 2 weken :oops: :oops:
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De groene 403 -403friesland-

Post by 304 Friesland »

Het is al weer heel lang geleden dat ik wat over deze auto gepost heb.
Vorige week het 1600 bx blok verkocht aan een man die e 403 toch wel heel leuk vond en toen ik zei dat hij te koop is begonnen bij hem de raderen te draaien en zo was hij hier gisteren ook weer maar nu om een proefrit te maken met de 403 , we waren het snel eens over de prijs en ik had beloofd dat ik hem zou brengen als hij hem kocht dus vandaag de auto op de aanhanger naar Eemnes gebracht , helaas moet hij voorlopig onder een zeil staan , iets wat ik wel jammer vind aangezien hij hier 11 jaar altijd onder dak gestaan heeft maar ja ik rij er bijna niet mee en dan is de ruimte en het geld mij toch meer waard en ik denk dat de 304 coupé en de cabrio toch meer gaan rijden bij mij.
Wel even gewassen dat maakt hem wel gelijk een stuk mooier.ImageImage

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: De groene 403 -403friesland-

Post by Beeperhorrie »

Maar ja, er is nu ook weer ruimte voor weer iets nieuws. (altijd het positieve van een situatie zien) ;)
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
Jacqabe
Posts: 178
Joined: 21 Feb 2016, 19:29

Re: De groene 403 -403friesland-

Post by Jacqabe »

Nou moet je je naam ook veranderen Hans, 403Friesland kan niet meer
User avatar
Bart-Peugeot
Posts: 402
Joined: 02 Feb 2016, 19:56

Re: De groene 403 -403friesland-

Post by Bart-Peugeot »

:D :D :D


Zeg het maar Hans. Ik maak er zo iets anders van. ;-)



ps #laatjenietgekmaken
In bezit van een 308 en 504.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De groene 403 -403friesland-

Post by 304 Friesland »

Ik ben ook van mening dat er dan weer plaats voor wat anders is al denk ik dat dat al het geval is met de laatste patrol die ik gekocht heb maar er zou nog wat bij kunnen.
Nou Abe ik zal om jou gerust te stellen mijn naam maar veranderen , draai de nummertjes wel om en dan klopt het ook weer met waar ik momenteel het meeste mee bezig ben :D :D
Het was wel een van de eerste oudere auto,s die ik zelf had ,ooit daarvoor al eens een 404 gehad van ik dacht 63 maar ja was wel hele andere auto dan de 403 maar ja ik vind het goed zo , nette prijs gevangen ,hoop alleen dat de man er ook een beetje op gaat passen daar heb ik wat twijfels bij maar ja dat is niet meer aan mij om over te beslissen, hier is hij 11 jaar geweest en altijd netjes onder dak en in de jaren niet minder geworden ,vroeger was dat al de tijd dat hij er niet meer was ,doorgerot en of de motor op dus deze heeft al een heel leven gehad.
Had nog wel een erg leuke auto gezien bij mijn zus helaas niet erg in de buurt maar was anders wel wat geweest ,een Simca 1301 station ,die zijn al vrij zeldzaam en rijden erg goed maar ja je kan niet alles hebben.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De groene 403 -403friesland-

Post by 304 Friesland »

Bart-Peugeot wrote: 08 Nov 2021, 19:09 :D :D :D

Zeg het maar Hans. Ik maak er zo iets anders van. ;-)

ps #laatjenietgekmaken
Maak er maar 304 friesland van dan klopt het weer ,bij het vorige forum kon ik het zelf wijzigen ,hier weet ik niet of dat kan vandaar.
User avatar
Jacqabe
Posts: 178
Joined: 21 Feb 2016, 19:29

Re: De groene 403 -403friesland-

Post by Jacqabe »

Bart-Peugeot wrote::D :D :D


Zeg het maar Hans. Ik maak er zo iets anders van. ;-)



ps #laatjenietgekmaken
304Friesland Image
User avatar
Bart-Peugeot
Posts: 402
Joined: 02 Feb 2016, 19:56

Re: De groene 403 -403friesland-

Post by Bart-Peugeot »

Done. :D
In bezit van een 308 en 504.
Post Reply