De sloper naar loper 403 1962 -403friesland-

Voor de Peugeot 203 en 403
Post Reply
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

De sloper naar loper 403 1962 -403friesland-

Post by MeneerPeugeot »

Berichten gekopieerd van het eerdere forum :)
403 Friesland wrote:Nog maar een topic aanmaken zo bij elkaar een beetje vulling te krijgen.
Dit is dus de 403 die ik vorig jaar voor onderdelen kocht en er al een redelijk deel van afgehaald had maar nu toch weer aan het opbouwen ben en proberende erg low butget.
Motor zit er inmiddels weer in ,remmen werken en besturing ook klaar ,kleine beetje van de verlichting nog ,nog een goede deur er bij zien te vinden.
Alleen nog wel het nodige laswerk, vanwege kapot lasapparaat eerst maar andere werkzaamheden gedaan maar is goed te doen.
Staat nu op iets bredere banden en tubeles ,kijken of dat goed gaat maar staat wel mooi,185-65-15

Image
Image
Ik wil de bumpers er af laten later en voor alleen mischien stootstukken er op en de rand er ook af ,zonneklep er op en uitlaat links en rechts onder de dorpel en denk ik nog 2 kleuren en mischien vlammen er op.
Ivo van Duijn wrote:Ik heb pas nieuwe banden op mijn 404 gezet, toen ontdekte ik dat ik al jaren zonder binnenbanden had gereden. Tubeless kan dus blijkbaar.
Tuuur wrote:Mooi werk! Ik houd wel van low budget projecten ;)
403diesel wrote:
Ivo van Duijn wrote:Ik heb pas nieuwe banden op mijn 404 gezet, toen ontdekte ik dat ik al jaren zonder binnenbanden had gereden. Tubeless kan dus blijkbaar.
Bij de 403's valt me op dat sommige velgen gelast zijn en sommige geklonken. Ik denk dat alle mogelijke kieren bij de geklonken velgen inmiddels wel dicht geroest of geverft zijn. Zou dus moeten kunnen mits de rand ook een beetje afsluit. De rand van tubeless velgen is wat anders.

Hans; mochten de balkons voor en achter nog wat zijn en je wilt ze verwijderen dan wil ik ze eventueel wel overnemen. Ik heb nog ergens een redelijk front waar van het balkon een hoek weggerot is.

Groet, Serge
MarcoPeus wrote:Blijft een leuke verschijning die 403 sedan. Ik heb ook al meerdere malen staan kijken bij die van Serge. Hopelijk komt hij weer op de weg.
403 Friesland wrote:Deze week weer het nodige kunnen doen ,hij loopt weer op brandstof uit zijn eigen tank , laswerk is nog een paar uurtjes ,ja het is niet van hoge kwaliteit maar dat vind ik niet belangrijk voor deze auto ,als het maar 20 jaar goed blijft dan zijn we al weer een heel eind verder.
Banden blijven netjes op druk dat dat lijkt goed te gaan.
Volgende week de linker deur ophalen die ik bij Kaspers gekocht heb ,trouwens leuk adres en omdat hij er langzaam mee gaat stoppen ook voor redelijk geld verschillende dingen gekocht die mij wel passen
Ik ga met een lege auto heen volgende week dus maar eens kijken wat ik nog meer gebruiken kan :oops: :oops:
Zo komt de RDW al aardig dichter bij om een afspraak te maken ,de uitlaat van Abe lenen en daarna er wat anders onder knutselen .
Punten voor nu zijn dus de deur links ,deuren netjes sluitend maken ,laatste stukjes lassen ,voorbumper er op , uitlaat ,ruitenwissers ,linker lampje nog even vervangen ,kap monteren en beetje verf er op zodat dat even 1 geheel is net als de beide deuren.
Als ik me druk maak en het weer het toelaat zeg maar nog 2 weken werk.
MarcoPeus wrote:Goed gewerkt dan Hans. Je maakt goeie vorderingen, beter dan de vorderingen die ik maak met alle projecten :oops: :roll:
Die rdw keuring komt wel goed denk ik met jouw ervaring en kennis.
403 Friesland wrote:Het streven is ongeveer april er een kenteken op te hebben maar dat moet lukken .
Een kennis van mij heeft weer een kennis die goed vlammen kan schilderen en 20 mei is er hier vlak bij een Festival waar hij komt en er als demo vlammen op kan zetten ,wel een strakke streefdatum dus
Nu nog een kleur bedenken ,zat zelf aan geel te denken voor het gedeelte onder de knik in het spatbord en gewoon wit boven Kleur vlammen weet ik niet bij geel maar ja we zien het wel.
Last edited by MeneerPeugeot on 05 Feb 2016, 14:28, edited 1 time in total.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: De sloper naar loper 403 1962 -403friesland-

Post by MeneerPeugeot »

403 Friesland wrote:Vandaag nog even de onderdelen die ik bij Kaspers gekocht had opgehaald en nog een paar extra dingen dus nu komt er een kachelventilator in en de luxere grille en niet onbelangrijk een linker deur.
Zal vanavond nog een beetje doen zodat ik weer wat af kan vinken van mijn lijstje ,als je gaat schrijven dan kom je er toch achter dat het vaak toch nog wel een hele lijst is met bezigheden maar ja als ik er zo 1 per dag af kan vinken dan heb ik met 2 weken het lijstje wel haast klaar :lol: :lol:
403 Friesland wrote:Zal vanavond nog eventjes de schuur in om te proberen nog wat te doen, de temperatuur laat dit alleen niet echt toe ,kachel wel aan maar ja dat gaat niet zo snel helaas.
Deuren sluiten alle 4 goed ,kachelventilator werkt , lassen is wat apk betreft klaar nog 1 sierdorpel opknappen en die allebei monteren uitaar word hij wel vele malen mooier van.laat is ook klaar en andere grille zit er in.
Kijken of ik haast een afspraak kan maken voor de rdw dat duurt toch gauw 6 weken en dan is hij echt wel klaar.
Image
Image
403 Friesland wrote:zo dat maakt het topic completer met plaatjes ,word tijd dat ik het leer hoe ik dat zelf vanaf mijn telefoon doe ,die is zo makkelijk om effe snel foto,s te maken.
Maar nu dus wel te zien dat het al weer een beetje een auto word.
MarcoPeus wrote:Je laat er geen gras over groeien Hans. Leuk hoor, zeker met fotos.
Image
403 Friesland wrote:Dit Vouwwagentje heb ik laatst gekocht ,auto word 2 kleuren en dan zou deze na een opknapbeurtje er wel mooi achter staan.
Is van het zelfde jaar als de auto en vrij zeldzaam.
Ijzerwerk is gaaf ,alleen het houtwerk moet deels vervangen worden.
Is van Duitse afkomst, en er is niks over te vinden op internet behalve dat ze nog aanhangers maken deze fabriek.
Ik kwam hem voor weinig tegen en kon het niet laten.
Deze week weinig aan de witte gedaan ,te veel ander werk en koud.
MeneerPeugeot wrote:Beste Hans

Wat een gave aanhanger voor achter de 403, wel uniek dat die van hetzelfde jaar is,
Ik ben erg benieuwd naar de fabrikant, heb een dergelijke aanhanger nog nooit gezien,
dat lijkt me idd wel een erg gave combi opleveren zeker in dezelfde kleurstellingen :D :D
403 Friesland wrote:Zo vandaag de afspraak gemaakt voor de rdw ,donderdag 11 febr mag hij voor de keuring ,in dit geval gelijk met apk er bij dus dat word spannend wat remmen betreft en mischien kommentaar op het lassen .
We zullen het wel zien ,eerst met mooi weer maar even kijken om een rondje te rijden met de platen van de groene :oops:
Last edited by MeneerPeugeot on 05 Feb 2016, 14:29, edited 1 time in total.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: De sloper naar loper 403 1962 -403friesland-

Post by MeneerPeugeot »

Harrie wrote:
403 Friesland wrote:Zo vandaag de afspraak gemaakt voor de rdw ,donderdag 11 febr mag hij voor de keuring ,in dit geval gelijk met apk er bij dus dat word spannend wat remmen betreft en mischien kommentaar op het lassen .
We zullen het wel zien ,eerst met mooi weer maar even kijken om een rondje te rijden met de platen van de groene :oops:
leuk, spannend :)
effe de platen overzetten voor een proefritje kan gerust, je komt hooguit een amazone te paard tegen. :mrgreen:
Bart-Peugeot wrote:
Harrie wrote:..... je komt hooguit een amazone te paard tegen. :mrgreen:
En die zwaait dan vriendelijk naar die leuke 403. :D :mrgreen: :mrgreen:
403 Friesland wrote:Misschien als ze compleet stoned is ,die familie is helemaal niet gesteld op voorbijgangers , mensen die voor iets onschuldigs zoals een bloemetjes actie schelden ze gelijk verrot .
maar we zullen zien ,hoop dus binnenkort wel op een mooie zondag om een stukje te proberen.
Harrie wrote:
403 Friesland wrote:Misschien als ze compleet stoned is ,die familie is helemaal niet gesteld op voorbijgangers , mensen die voor iets onschuldigs zoals een bloemetjes actie schelden ze gelijk verrot .
maar we zullen zien ,hoop dus binnenkort wel op een mooie zondag om een stukje te proberen.
Zet er een flinke hoorn op :mrgreen: :mrgreen:
( niet de paarden laten schrikken, dat dan weer niet ;) )
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De sloper naar loper 403 1962 -403friesland-

Post by 304 Friesland »

Vandaag nog maar even met deze auto aan de gang aangezien de tijd dringt .
Van de week toch nog nieuwe remcupjes in de achterwielcilinders gezet aangezien er toch een druppel aan hing ,de oude leken vrij goed maar zal toch niet 100 % geweest zijn.
Vandaag de deurpanelen voor er nog in ,ruitenwissers even lenen van een van de andere 403s ,accu nog vast zetten ,hier en daar nog beetje verf op de bodem en dat was het geloof ik wel .
Maar zo zal het met een beetje geluk toch lukken om er met ongeveer een half jaar af en toe mee bezig geweest te zijn weer een werkende auto van te maken al verklaarden sommigen mij wel voor gek dat ik er aan begon.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De sloper naar loper 403 1962 -403friesland-

Post by 304 Friesland »

Vanmiddag de eerste kilometers gereden met deze auto, eerst trok hij aardig naar links met remmen maar na meerdere keren remmen en optrekken werd dat steeds beter en gaat vrijwel rechtuit.
Ik heb de temperatuur per remtrommel gemeten en die is per as links en rechts redelijk gelijk ,dat moet toch ook een beetje een indicatie zijn van hoe de remmen zijn.
Verder rijd hij wel goed , alleen moet denk ik de ontsteking nog nakijken ,warm wil hij slecht of niet starten ,wel genoeg benzine vanaf de opvoerpomp maar het er ook nog niet naar gekeken .
Helaas een koplampring verloren ,wel weer teruggevonden maar was al een auto overheen gereden dus onbruikbaar.
Ik heb er nog wel zo,n zelfde maar die is natuurlijk minder mooi dan deze.
IVARIO
Posts: 442
Joined: 03 Feb 2016, 06:34

Re: De sloper naar loper 403 1962 -403friesland-

Post by IVARIO »

jammer van die ring, maar goed bezig!
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De sloper naar loper 403 1962 -403friesland-

Post by 304 Friesland »

Nou vandaag feessie, hij is bij de rdw geweest en deze man vond hem in technisch erg goede staat , verder eigenlijk geen commentaar ,1 koplamp stond iets te laag ,remmen voor nog net binnen tolerantie maar achter erg mooi.
Wat gelijk weer opviel is de goede trekkracht van dit 1300 motortje , ook al gemerkt toen hij in de pick up zat maar nu weer terug op zijn oude plaats weer met kloppende nummers.
Al met al wel blij mee en ruim voor april mijn streeftijd.
Eind september gestart en genoeg tussendoor gedaan en toch zo ver klaar .
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: De sloper naar loper 403 1962 -403friesland-

Post by MeneerPeugeot »

Prachtig Resultaat Hans :D :D :D
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: De sloper naar loper 403 1962 -403friesland-

Post by 304 Friesland »

Ja ik ben er ook wel blij mee, nu kan ik beginnen met het andere werk wat ik er aan wil doen .
Eerste begin is er al ,een gat in het dashboard maken voor een moderne radio ,ja het is mijn auto en ik doe er dus wat ik er mee wil ,wel zo dat het eventueel nog wel weer origineel te maken is maar muziek is mij belangrijker dan een origineel dashboard.
Maar nog even wat ,wie is de man achter meneer peugeot?
Bij het voorstelrondje ben ik namelijk daar niks van tegen gekomen.
figlio del commesso
Posts: 89
Joined: 02 Feb 2016, 12:42

Re: De sloper naar loper 403 1962 -403friesland-

Post by figlio del commesso »

Gefeliciteerd. Goed gedaan hoor !
Post Reply