Kleppen speling

Voor de Peugeot 203 en 403
403diesel
Posts: 201
Joined: 02 Feb 2016, 14:36

Re: Kleppen speling

Post by 403diesel »

Deze blokken zijn ook erg gevoelig voor de juiste bougies.
Ik had van de week een auto met nieuwe magneti marelli bougies die binnen kwam omdat ze op 3 poten liep. Vervangen door NGK en het was opgelost.
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
Ivo van Duijn
Posts: 67
Joined: 03 Feb 2016, 06:44

Re: Kleppen speling

Post by Ivo van Duijn »

Welke NGK gebruik je dan ? B6HS ?
403diesel
Posts: 201
Joined: 02 Feb 2016, 14:36

Re: Kleppen speling

Post by 403diesel »

Ivo van Duijn wrote:Welke NGK gebruik je dan ? B6HS ?
Morgen even op de pakbon kijken maar volgens mij wel. NGK adviseert zelf iridium bougies maar die zijn fors duurder. De gewone doen het prima.
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
Ivo van Duijn
Posts: 67
Joined: 03 Feb 2016, 06:44

Re: Kleppen speling

Post by Ivo van Duijn »

[quote]Zit de oorzaak van de hik niet in de carburateur ? Acceleratie-circuit ?/[quote]
Het is ook op gas (waar voor ik 0,05 bij de klepspeling optel)
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Kleppen speling

Post by 304 Friesland »

Het hikken kan ook heel goed aan de bougie pijpjes liggen ,daar heb ik nu met alle 3 403en die ik heb al last van gehad ,bij gewoon rijden en stationair is het goed en zodra hij trekken moet dan slaan ze toch door naar de massa en zodoende slechte vonk.
User avatar
Jacqabe
Posts: 178
Joined: 21 Feb 2016, 19:29

Re: Kleppen speling

Post by Jacqabe »

Bij die van mij sloegen de pijpjes ook door. Heb ze ingespoten met multispray en nu is het goed. Zal wel geen blijvende oplossing zijn maar kunt wel proberen of het helpt.
403diesel
Posts: 201
Joined: 02 Feb 2016, 14:36

Re: Kleppen speling

Post by 403diesel »

Idd B6HS Ivo. Met gas zou je iets koeler kunnen nemen.
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
Ivo van Duijn
Posts: 67
Joined: 03 Feb 2016, 06:44

Re: Kleppen speling

Post by Ivo van Duijn »

Over de bougie pijpjes ik heb verschillende geprobeerd en uiteindelijk een setje voorzien van een dubbele laag krimpkous. Ik hoor nu geen tikken meer van overslaande vonken.
Ik ga dus ook nog even andere bougies halen, b7hs dan.
Donderdag wordt weer een dagje werkplaats dus daarna verslag van de resultaten.
Wat ook nog een dingetje is dat als ik in de 403 rij ik hem vergelijk met mijn 404 pick up waar een xd3s motor in zit. Ik ben geneigd om eindeloos aan schroefjes te draaien totdat hij net zo rijdt als de 404. Hoe hard rijden anderen in hun 403 pick up ?
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Kleppen speling

Post by 304 Friesland »

Nou wat de snelheid betreft , ik vind 80 genoeg ,daarboven ,horen en verzien vergaat je van het kabaal.
Wat nog kan schelen denk ik is het plaatsen van een waterpomp met electro koppeling aangezien de fan ook veel herrie maakt.
Maar is natuurlijk maar net waar je voor gaat ,origineel of toch beetje functioneel.
Die bougiepijpjes hebben mij jarenlang geplaagd ,bij mijn groene 403 die liep verder netje maar met optrekken steeds inhouden ,andere carb geprobeerd tot ik opeen evenement een oud peugeot monteur trof en hem de vraag stelde over deze klacht en die mij gelijk vertelde dat de pijpjes vrijwel zeker de boosdoender waren en zo dus geprobeerd en ja toen wat het goed .
User avatar
Jacqabe
Posts: 178
Joined: 21 Feb 2016, 19:29

Re: Kleppen speling

Post by Jacqabe »

Ik heb die van mij al op 110 km/h gehad en er zat nog meer in. Niet nagemeten met gps, dat zal ik nog een keer doen.
Post Reply