203's hoeveel nog?

Voor de Peugeot 203 en 403
User avatar
paull en paulla
Posts: 929
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 203's hoeveel nog?

Post by paull en paulla »

Wonderbaarlijk, zo te zien geen roest van betekenis :!:
Is de bodem ook zo?
Stevig doorbikkelen, naar resultaat toe.
Veel plezier en succes ;)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
PeterH
Posts: 136
Joined: 19 Apr 2022, 07:12

Re: 203's hoeveel nog?

Post by PeterH »

De bodem en chassisbalken waren compleet roestvrij toen ik deze kocht, beginnende roest is nog gemakkelijk weg te schuren. Alleen roest aan onderzijde van alle zijramen, deze roest was gelukkig ook nog blank te schuren. , geen laswerk dus.
Als ik klaar ben met de lak eraf te halen, en na het gronderen, strakmaken (zelf) en ovenlakken (laat ik door een profi doen), geef ik deze een Mike Sanders antiroest behandeling (zelf) , dan is deze 203 weer goed om de volgende 30 jaar ons oersaaie wegennet op te vrolijken.
Volgende week komt het chroomwerk binnen uit Hongarije. (ontchromen, verkoperen-polijsten- vernikkelen-polijsten, verchromen-polijsten)
Ben benieuwd welk gat er nu weer in mijn portemonee geslagen wordt. Ik verwacht een prijs die 1/3 tot de helft van de NL prijs bedraagt (werkuren-werkuren-werkuren)
Maar mooi chroomwerk is natuurlijk wel de kers op de taart bij een mooie klassieker :D
chroom.png
chroom.png (910.5 KiB) Viewed 1840 times
203__.png
203__.png (866.31 KiB) Viewed 1840 times
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2223
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: 203's hoeveel nog?

Post by Beeperhorrie »

Dat belooft wat voor de toekomst. Wat voor kleur gaat de voiture krijgen? Of heb ik dat ergens gemist?
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
PeterH
Posts: 136
Joined: 19 Apr 2022, 07:12

Re: 203's hoeveel nog?

Post by PeterH »

De kleur wordt een lichtgoud kleurtje van Citroën.
Ik heb meestal wel de voorkeur om zoveel mogelijk origineel te houden, alleen heb ik al een volvo katterug met deze oorspronkelijke grauwblauwe kleur die ik toch een beetje te suf en saai vind op de 203.
Onder de motorkap is de kleur al gewijzigd, toen de motor eruit was.
De binnenkant van de deuren, raamstijlen en dashboard is ook nog een werkje op zich om de oude lak eraf te halen en de kleur te wijzigen.
Ik hoop dat deze 203 uiteindelijk gaat schitteren op de weg met dit lichtgoud metaalkleurtje en blanke 2k lak, in combinatie met de nieuw verchroomde bumpers.
De kleur wordt dus iets lichter als deze in dit voorbeeldplaatje (dit is donkergoud)
203kleur.jpg
203kleur.jpg (58.75 KiB) Viewed 1825 times
Helaas is het nu te koud in mijn garage om verder te werken zonder verwarming. De meeste produkten hebben toch liefst + 15 graden voor een goed resultaat. Tijd om eens uit te kijken naar een dieselkachel, anders blijft het te lang liggen allemaal.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2223
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: 203's hoeveel nog?

Post by Beeperhorrie »

En dan heb jij nog een garage, ik moet het buiten doen.

Ben je niet bang dat zo'n groot geel oppervlak ook saai wordt? Je zou ook nog two-tone kunnen overwegen, en dan niet alleen boven -onder maar er zijn dan tal van mogelijkheden. (gewoon iets wat me zo oppopt, geen commentaar op jouw plannen).

Image
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
PeterH
Posts: 136
Joined: 19 Apr 2022, 07:12

Re: 203's hoeveel nog?

Post by PeterH »

combinatie goud en wit (of wit paarlemoer) ziet er ook goed uit, dat is inderdaad ook een optie.
Wat die garage betreft, naast de auto kan ik geen fiets zetten, zo smal is het. Maar het voornaamste is dat die droog staat, zeker als de lak eraf is.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2223
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: 203's hoeveel nog?

Post by Beeperhorrie »

Twee jaar geleden, vorig jaar en dit jaar op 1 januari bekeken hoeveel er nog zijn.
Mensen, het zijn er weer minder geworden...

Image

Image

Image
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
PeterH
Posts: 136
Joined: 19 Apr 2022, 07:12

Re: 203's hoeveel nog?

Post by PeterH »

Bedankt voor de cijfertjes, het is altijd fijn om te weten hoeveel er nog over zijn.
Weer 7 minder op een jaar tijd, waarvan ik er toch 1 goed gemaakt heb met import en inschrijving in 2022.
PeterH
Posts: 136
Joined: 19 Apr 2022, 07:12

Re: 203's hoeveel nog?

Post by PeterH »

Het gaat momenteel traag vooruit wegens de lage temperaturen, producten en lakken houden helaas niet van lage temperaturen.
maar ondertussen heb ik wel de radiatorgril terug binnen van de 203
De radiatorgril bij de 203 is een behoorlijk groot en zwaar stuk
Deze was zeer roestig, met een stalen borstel op een boormachine had ik deze, zelfs met heel veel werk, nooit heel goed kunnen krijgen door de vele hoekjes en kantjes van dit rooster.
Wegens mijn eerdere positieve ervaring bij metaalreiniging, heb ik deze ook maar laten stralen, verzinken en coaten. Dit hebben ze voor 80,- gedaan.
Het ziet er weer als nieuw uit. Nu nog de oneffenheden opvullen, gronderen en aflakken
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2223
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: 203's hoeveel nog?

Post by Beeperhorrie »

Heb je foto's van de radiator gril? Ik ben zo benieuwd.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
Post Reply