Strip achterzijde cabriokap -Dick-

Voor de Peugeot 104, 204 en 304
Post Reply
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Strip achterzijde cabriokap -Dick-

Post by MeneerPeugeot »

Dick wrote:Hoi,

Ik heb mijn cabriolet gekocht zonder kap, het frame is wel aanwezig. Ik heb op de carrosserie een strip zitten met een soort van drukknoopjes. ALs ik afbeeldingen zoek dan zie ik vaak een chrome (achtige) strip aan de buitenzijde over de stof gemonteerd. Ik heb deze niet. Zijn er verschillende soorten kappen of moet ik gaan zoeken naar deze (ongetwijfeld zeer moeilijk te vinden) strip?

Wie weet er meer?
Harrie wrote:
Dick wrote:Hoi,

Ik heb mijn cabriolet gekocht zonder kap, het frame is wel aanwezig. Ik heb op de carrosserie een strip zitten met een soort van drukknoopjes. ALs ik afbeeldingen zoek dan zie ik vaak een chrome (achtige) strip aan de buitenzijde over de stof gemonteerd. Ik heb deze niet. Zijn er verschillende soorten kappen of moet ik gaan zoeken naar deze (ongetwijfeld zeer moeilijk te vinden) strip?

Wie weet er meer?
dag Dick, de speciale boutjes met bolkopje ( om de tonneau vast te zetten ) zitten met speciale beugeltjes aan de rand.
ik heb die beugeltjes in RVS gereproduceerd. Als je die nodig hebt, zal ik even tellen hoeveel ik er nog heb.
De chroomstrip zit inderdaad bovenop de stof van de kap, die heb je absoluut nodig.
Die moet te vinden zijn. Ik weet er wel te liggen, maar in die dure toko kom ik nooit meer.
je zou eens kunnen vragen bij:
http://www.loewendoktor.de
http://www.serie04.com

het onderdeelnummer van die lijst is : 8484-13
vastzetten met rvs moertjes ( in de ijzerwarenzaak te verkrijgen ).

en, er zijn geen verschillende soorten kappen, constructie is bij 204 en 304 cabriolet 98% gelijk.

grt, Harrie
Dick wrote:Geweldig Harrie, Ik heb eerlijk gezegd geen idee in welke staat de beugeltjes zijn, ik zal eens kijken. Mocht ik ze zoeken dan neem ik contact met je op!
Harrie wrote:
Dick wrote:Geweldig Harrie, Ik heb eerlijk gezegd geen idee in welke staat de beugeltjes zijn, ik zal eens kijken. Mocht ik ze zoeken dan neem ik contact met je op!
die zitten op de rand achter, onder de skaï . Meestal zijn ze verroest.... laat maar weten. ;)
Peugeot-304 wrote:Hallo Dick,
De strip heb ik na de restauratie van onze Cabrio nog over en is ook wel te koop.
Hier een paar foto's:
Image
Zo hoort de strip op de kap te zitten.

Hier nog 2 detailopnamen, ze zijn niet nieuw maar na een goede poets en polijstbeurt zeker nog bruikbaar.
Image
Image

En dit zijn de beugeltjes waar Harrie het over had:
Image
Zij dienen de bouten met de vierkante kop te blokkeren zodat je van buitenaf het moertje kunt vastzetten. Ook deze zijn in eigen regie geproduceerd en ik heb deze 6 nog over.

Als je interesse hebt laat maar weten per PB.

Dieter
Harrie wrote:mooi aanbod Dieter ;)
Dick wrote:Heel erg bedankt, ik ga deze week weer bezig met de auto en zal dan meteen inventariseren wat ik nodig denk te hebben.
Dick wrote:
Peugeot-304 wrote:Hallo Dick,
De strip heb ik na de restauratie van onze Cabrio nog over en is ook wel te koop.
Hier een paar foto's:
Image
Zo hoort de strip op de kap te zitten.

Hier nog 2 detailopnamen, ze zijn niet nieuw maar na een goede poets en polijstbeurt zeker nog bruikbaar.
Image
Image

En dit zijn de beugeltjes waar Harrie het over had:
Image
Zij dienen de bouten met de vierkante kop te blokkeren zodat je van buitenaf het moertje kunt vastzetten. Ook deze zijn in eigen regie geproduceerd en ik heb deze 6 nog over.

Ik heb de strip negens aangetroffen en zou deze graag willen overnemen...

Als je interesse hebt laat maar weten per PB.

Dieter
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Post Reply