Mijn 204 topic

Voor de Peugeot 104, 204 en 304
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Mijn 204 topic

Post by MarcoPeus »

Heel blij was ik geworden van de aanschaf van enkele 204 gereedschapskisten waaronder een kist voor de voortrein. Daar zat ook een bitje in om de fusee los te maken. Helaas was daar een tandje vanaf gebroken maar gelukkig had ik weer een los exemplaar ooit gekocht op t forum.
Meteen passen even...................Nondeju, dat past niet. Zijn er verschillende modellen ophanging gebruikt in de 204/304?
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Mijn 204 topic

Post by MarcoPeus »

Tijdens de laatste rit met de 204 ondervond ik wat problemen bij stationair toerental. De motor sloeg bijna tot helemaal af. Saillant detail was dat ik net daarvoor een benzine filter gemonteerd had dus ik was meteen van mening dat de opbrengst door t filter werd belemmerd.
Vandaag mooi weer dus weer een ritje maken. Starten en weer hommeles met stationair lopen. Sloeg 4 keer af. Behalve als ik de choke een beetje uittrok. Hmmmmmm
Nu heb ik eens bij een oude monteur een trucje gezien om een vuiltje uit de carburateur te krijgen. Toerental omhoog en dan de inlaat op de carburateur kort afdekken om een groter vacuüm te creëren. En warempel dat deed 't 'm. Heeft de hele dag perfect gelopen. Blij mee.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Mijn 204 topic

Post by MarcoPeus »

Zooooooooo, weer 2 jaar APK op de 204. Na wat kleine dingetjes (koplamp peertjes die afwijkend lichtbeeld gaven (vreemd want ze zaten er al in bij de vorige keuring) en een lager dat een nieuwe lik vet wilde volgde goedkeur. Wel nog even de CO afstellen. Was 10 en dat ruik/proef/zie je goed. Dus mbv een 4 gas meter even wat schroeven en we zaten opeens rond de 5. Goed genoeg voor de openbare weg.
Op weg naar de keuring kreeg ik wel het gevoel dat de koppeling ging slippen (zie "gezocht" topic). Rond "Ten Esschen" nabij Hoensbroek begon het opeens goed (goed vies) te ruiken in de auto. Ik meende dat het de vrachtwagen voor mij was maar het bleek ondergetekende te zijn.
De APK meester zei t ook al, "ik ruik koppeling".
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Mijn 204 topic

Post by 304 Friesland »

Goed controleren of hij daadwerkelijk wel vrije slag heeft op de cilinder bij de gaffel van het druklager ,het gebeurd vaak genoeg dat er wat met de cilinders is zodat hij net niet goed vrijkomt en zodoende al lichtelijk ingedrukt word maar moet je haast kunnen vernemen aan het pedaal ,dan heeft hij vrijwel geen vrije slag.
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Mijn 204 topic

Post by MarcoPeus »

Ja die heeft hij wel, beide cilinders zijn nieuw. Na montage ook een aantal maal problemen ondervonden met het afstellen en sindsdien zit er vrije slag in.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Post Reply