Schoonmaken van het kachelhuis P204

Voor de Peugeot 104, 204 en 304
Post Reply
A110
Posts: 45
Joined: 02 Feb 2016, 20:27

Schoonmaken van het kachelhuis P204

Post by A110 »

Omdat de auto toch in de restauratie staat had ik gelijk de mogelijkheid om het kachelhuis eens goed schoon te maken na ruim 40 jaar.
Elke keer als ik de ventilator aan zet kreeg ik een partij versnipperde bladeren in mijn gezicht. En ik rook elke keer een schroeilucht uit het kachelhuis komen.
Omdat foto's meer zeggen dan woorden hierbij dan de foto's van het proces.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Zoals je ziet het zat helemaal vol met bladeren. Heb alles netjes schoongemaakt en het kachelhuis voorzien van een nieuwe foom laag wat tegen de carrosserie komt om rammelen tegen te gaan. De kachelradiateur heb ik bij een specialist laten afpersen op eventuele lekkage maar na ruim 40 jaar was deze nog steeds keurig dicht. Van het inbouwen ben ik vergeten foto's te maken helaas. Maar alles werkt weer en kan er weer tegenaan.

Gr. Jeroen
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: Schoonmaken van het kachelhuis P204

Post by Harrie »

goed bezig geweest, Jeroen, dit is echt nodig bij 204 en 304.
vooral de afvoerslang ( dicht bij het gaspedaal, welke boven het stuurhuis uitkomt ) moet goed open zijn.
Bij 204 en 304 gaat namelijk bijna alle water dat in de paravanbak komt, in het kachelhuis en moet via de
voornoemde slang afwateren. Als dat dicht zit, of het kachelhuis ook nog vol bladeren zit zoals in jouw geval,
loopt het water over, en op de matten / vloer... Dat is 1 van de redenen waarom bodemplaten zo vaak roesten
bij 204 en 304. Ook een lekkende koppelingscilinder veroorzaakt roest, de remvloeistof bijt lak af en zo zal het
schutbord aldaar snel gaan roesten.
Goed dat je nieuw afdichtband hebt aangebracht ! dit is ook voor de afdichting.

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Post Reply