Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
User avatar
peunormal
Posts: 217
Joined: 11 Apr 2020, 15:56

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by peunormal »

paull en paulla wrote: 14 Sep 2020, 23:51 Eén maal in de maand is er een ongeorganiseerde bijeenkomst aan het strand van Les Sables, niet zo ver bij ons vandaan.
mooi daar aan zee :)
paull en paulla wrote: 14 Sep 2020, 23:51 Een enkeling herkent het model, uit een vervlogen en ver verleden.
dat 't 'eigen product' door de Franse bevolking na een generatie al bijna niet meer wordt herkend is wel bijzonder
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Dit eigen product is nauwelijks verkocht, drie maanden productie van P406 overtreft reeds de productie van de totale productie van de P604 in tien jaar.
Bedenk dat de productie ook in 1985 beïndigd, en tot half 1986 heeft het geduurd, voordat deze verkocht zijn geraakt.

Ook in Frankrijk is het een zeldzame verschijning gebleven. En 1985 is nu ruw geschat vijf en dertig jaar geleden.
Velen hebben dit model nooit door de straat zijn rijden.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Tuuur »

nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Ja is (was) een bekende in P604 wereldje
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by 304 Friesland »

Ik weet nog heel goed dat mijn oude buurman mij vertelde een andere auto gekocht te hebben ,een Peugeot 604 benzine ,was denk ik in 78 of 79 toen dus een vrij jonge auto dat was heel wat aangezien ze hier ook niet erg veel waren.
Wat me wel bij stond dat hij erg vaak uit viel bij overschakelen en dan in de versnelling en koppeling los en dan ging hij weer.
Geen idee hoe lang ze hem gehad hebben ,ik denk een jaar of 4 en toen is hij weg gegaan met een lekke koppakking maar was toen wel heel wat.
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Dag Hans,

Deze foto is van onze tweede P604, een 1980 SL aut, modeljaar '80.
Net een paar jaar oud, met vakantie in de Vendée, ergens begin tachter jaren.
Een fijne auto, altijd starten en tuffen. Nooit mee stil gevallen.
En dat in schril kontrast met de eerst P604, model '79 TI aut, kenteken 1980.
Daar ben ik nogal eens mee stil gevallen, op de meest ongelegen momenten.
Allebij met drie/ vier jaar gekocht en tónnen aan kilometers rijdplezier meegemaakt...
Attachments
img023.jpg
img023.jpg (162.31 KiB) Viewed 5130 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 473
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by aixpeugeot »

met een 604 stilvallen. dat is eigenlijk haast onmogelijk. maar het is ons dacht ik 2 keer gebeurd.
een keer was tijdens een ritje parijs (iets met een autoshow of zoveel jaar peugeot? denk ergens tussen 1980 en 1988??) op de terugweg net over de grens bij belgie naar nederland knappte de vsnaar. dus geen koeling meer en met hete motor stop inde buurt van maastricht. auto aan de kant en met taxi naar huis. ik dacht toen 100 honderd gulden armer voor taxi naar heerlen. vnsaar was beetje opgelost duur olie lekkage. mijn vader is toen de dag erna naar maastricht gereden om daar ter plaatse een setje v snaren erop te gaan leggen (gevloekt heeft ie wel hoor)
tweede keer was een ritje naar de autorai (ik denk 1987). mijn vader had gevraagd aan een monteur om vloeistoffen te controleren en die was een beetje bot geweest want hij had met het eropzetten de radiateur gebroken. met gevolg kokende motor (en ook koppakking) stilstaand in eindhoven. dus werd het een treinrit naar de rai :roll:
eigenlijk was het gewoon te voorkomen geweest, als het olielekkage op tijd was opgelost en zo ook met de radiateur.
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote: 22 Sep 2020, 02:46 met een 604 stilvallen. dat is eigenlijk haast onmogelijk. maar het is ons dacht ik 2 keer gebeurd.
Oh, vele mogelijkheden te bedenken.
Midden in de nacht, in een bocht, viel de motor uit, verlichting ook.
Met een 'verse' vriendin op pad, is dat niet echt handig.
Na wat kijken en zoeken met zaklamp, kwam ik er achter, dat een (hoofd)draad naast/ onder het luchtfilter, uit een connector was gerot.
De auto was toen drie jaar en acht maanden, volgens kenteken.
Een witte draad bleek DE hoofdvoeding te zijn naar de zekeringkast onder het dashdoard.
En dan houd de brandstofpomp en de ontsteking ermee op. En de verlichting ook.
Zo'n twintig minuten later konden wij weer onze weg vervolgen. Met viese handen, maar wel de voldoening weer op weg te zijn.
Dit is zomaar een anekdote, één uit vele door de jaren heen.

Als je dat leuk vindt, weet ik er nog wel een paar :)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by 304 Friesland »

Die verhaaltjes zijn altijd leuk , ik weet wel dat de buurvrouw het niet zo leuk vond maar om een gegeven moment ze wel wist wat te doen wanneer hij afgeslagen was en ze hebben er toch nog een aantal jaren zo mee gereden.
Ik had zelf toen we de 2de keer weg waren met mijn huidige vrouw toen nog met de rode 305 met de turbo diesel automaat er in dat de automaat kabel los lag onder de schakelhandel ,ja dan start hij niet dus goed op de handrem en in de D gezet en met een euro de auto gestart en zo nog een keer toen ik weer naar huis moest maar als je een beetje creatief bent dan kun je lang blijven rijden .
aixpeugeot
Posts: 473
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by aixpeugeot »

precies. dat soort verhaaltjes leest altijd leuk weg ;)
Post Reply