Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull altijd lekker toeren met de P604,als je er tijd voor hebt, ik kan het jammer nog niet, zal ook nog wel minimaal twee jaar duren voor dat die klaar is. ik heb een vraag aan jou, heb je wel eens de poulie van de stuurbekrachtigings pomp er af gehad? ik wil namelijk de poulie stralen en de beugels waar die mee vast zit op het blok, en de pomp ook netjes maken, fijn weekend samen, en groetjes van uit hier.
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 29 Jul 2022, 22:33 Hoi Paull altijd lekker toeren met de P604,als je er tijd voor hebt, ik kan het jammer nog niet, zal ook nog wel minimaal twee jaar duren voor dat die klaar is. ik heb een vraag aan jou, heb je wel eens de poulie van de stuurbekrachtigings pomp er af gehad? ik wil namelijk de poulie stralen en de beugels waar die mee vast zit op het blok, en de pomp ook netjes maken, fijn weekend samen, en groetjes van uit hier.
Hoi Willy, Ik ken twee soorten poelies, één is op de stuurpomp gekrompen en één met de poelie bevestigd met vier maal M6 boutjes.
De laatste is gemakkelijk te verwijderen, de eerste wat lastiger.
En misschien bestaan er meer soorten. De stuurpomp zoals wij kennen zit ook op amerikaanse auto's :idea:
Ben je de witte SL aan het restaureren :?: Zomergroet uit warm Vendée ;)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull, ja ik ben de SL aan het restaureren,ik heb de stuurpomp die erop gekrompen is, die wilde ik eraf hebben, al weken in gespoten met WD40,ik kan hem al een beetje draaien, maar moet het denk ik voorzichtig met een poelie trekker proberen,ik dacht dat er schroefdraad op de as zat, maar dat is dus niet, ga even kijken in mijn vriendenkring of er iemand een heeft die goed past, je hoort het nog van mij, fijne avond voor jullie daar, groetjes willy.
aixpeugeot
Posts: 473
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by aixpeugeot »

stuurpompje zoeken met een geboute poulie. maar ook daar zit ook nog denk ik een gekrompen poulie op, wel stukken kleiner uiteraard.
ik dacht altijd dat op de v6 een geboute poulie zat en op de 4 cilinder (504) een vaste poelie. zal dan ook wel met bouwjaar te maken hebben aangezien ik eigenlijk alleen maar te doen heb gehad met modeljaar 78 en jonger.
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Iedere zondag is er ergens in 'de buurt'wel een auto evenement.
Deze foto is al van wat langer geleden.
Maar wel aardig. Alle drie Peugeot.
De P6 :) 4 lijkt wel heel groot, het zal de camera zijn denk ik zo.
Attachments
IMG_3388.jpg
IMG_3388.jpg (190.17 KiB) Viewed 1289 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

hoi Paull altijd mooi om een 604 te zien, vindt ik he, het is een grote auto, de mercedes onder de peugeot,s groetjes daar en een fijn weekend.
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Dit weekend hebben wij Dominique Pagneux op visite gehad.
Door de drukke werkzaamheden van de afgelopen vijf jaar plus verhuizing is er lang niet van gekomen om elkaar te bezoeken.
Als cadeaux bracht Dominique zijn laatste boek mee. In een prachtig hard kartonnen box.
En vertelde dat er zeven jaar werk in zat. Het boekwerk heeft 398 pagina's tjokvol met foto's en orginele fabrieks tekeningen.
Vele boeken heeft hij op zijn naam staan, o.a. La Peugeot 604 de mon père.
Het was, als vanouds, reuze gezellig en er zijn weer vele verhalen uitgewisseld.
En beloofd om dit keer niet zo lang te wachten met een visite.
In september/ oktober brengen wij een bezoekje aan Dominique.
Tegenwoordig is het voor ons niet meer zo ver rijden.
Attachments
IMG_3621.jpg
IMG_3621.jpg (167.52 KiB) Viewed 1218 times
IMG_3625.jpg
IMG_3625.jpg (39.41 KiB) Viewed 1218 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
sv605
Posts: 91
Joined: 04 Feb 2016, 20:47

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by sv605 »

Wat gaaf om Dominque Pagneux op bezoek te hebben!
De 404 en 604 de mon pere staan in mijn boekenkast :D
Ook die van de 605 maar dat is niet door hem geschreven...is ook minder gestructureerd en op de een of andere manier rommeliger..
Veel plezier in la douce France gewenst!
Groet
Steven
aixpeugeot
Posts: 473
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by aixpeugeot »

Image

leuk voor foto, maar de combinatie ben ik niet zo spreken over. durf er niet mee over de autoweg. deze foto is nog van voor de aanschaf van de 607. maar met de 607 ervoor gaat het wel goed denk ik zo. heeft wel al een 605 achter gehangen en een 406 coupe maar nog geen 604.
tijd tijd tijd...... het word tijd dat de witte 604 weer eens aan het rijden komt. overigens is deze door mijn vader nieuw aangeschaft in 1979 als demo ! heb recentelijk wel gelukkig weer de factuur gevonden. aangeschaft voor 39.000 gulden overigens. in deze zit ook fabrieksairco (al doet ie het ook even niet voor het moment)
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Hoi Joos, Wat wil je er nog aan moeten doen, om het een rijdende auto te maken, met APK?
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply