Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
Martijn
Posts: 159
Joined: 05 Feb 2016, 04:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Martijn »

Waar had je het waselement vandaan? Ik heb nog een 604 SL staan waarvan de carburateurs een opknapbeurt nodig hebben…
Mr.Drexciya
Posts: 29
Joined: 03 Jun 2018, 13:19

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Mr.Drexciya »

Soms moet je geluk hebben... Er is op leboncoin.fr een verkoper die diverse waselementen aanbiedt voor 40e/stuk (heb daar zelf geen zaken mee gedaan). Probeer het daar maar eens, allicht past deze:
https://www.leboncoin.fr/equipement_auto/2218183513.htm

Een foto hier plaatsen is een crime. Ik zal proberen de afmetingen die je moet hebben voor de 604 SL (1410.59 danwel 1407.C0) zo goed mogelijk te beschrijven (gemeten bij kampertemperatuur 20-25C):
1: Totale lengte van het waselement met de beweegbare stift in ruststand: 61mm
(ruststand: soms is de stift niet helemaal ingedrukt en moet je die alsnog vantevoren met de hand zonder veel kracht indrukken tot ie niet verder wil; dat is de rustpositie waarbij opgemeten moet worden)
2: Lengte van de beweegbare stift die uitsteekt uit de dunne messing schacht: 11mm
3: Lengte van de dunne messing schacht: 13,5mm
4: Breedte van de dunne schacht: 5,5mm
5: Grootste breedte van de ronde montageflens: 18mm
6: Dikte van de capsule waterzijde: 11mm
7: Lengte van de capsule waterzijde: 22mm

Als je dan toch aan de gang gaat: dat vacuummembraan en de pakkingset zijn hier te koop:
https://www.arnaudventouxpieces.com/mem ... -1768.html

Complete revisieset (zit bovengenoemd membraan niet bij):
https://www.arnaudventouxpieces.com/poc ... -1766.html
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Prachtig weer hier met aangename temperatuur van momenteel ruim 17 graden.
Daar past een zonnig plaatje bij, van een paar zomers terug.
Attachments
IMG_0435.jpg
IMG_0435.jpg (196.32 KiB) Viewed 822 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Beeperhorrie »

Het lijkt wel de parkeerplaats van een van de consulaten achter het Vondelpark in Amsterdam. Ten minste zoals ik het heb gezien in de jaren tachtig.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
?604Peugeot
Posts: 101
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

das een mooi zomers plaatje Paul, op de stoel zitten en lekker genieten van de tuin en de P604 meerdere,
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Beeperhorrie wrote: 13 Feb 2023, 22:14 Het lijkt wel de parkeerplaats van een van de consulaten achter het Vondelpark in Amsterdam. Ten minste zoals ik het heb gezien in de jaren tachtig.
Dag Ben, zelf ben ik niet in/ bij het Vondelpark geweest. En ken de situatie daar niet.
Weelicht kun je deze omschrijven. Zag je daar meerdere P604's verschijnen?
Last edited by paull en paulla on 20 Feb 2023, 12:25, edited 1 time in total.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 15 Feb 2023, 18:16 das een mooi zomers plaatje Paul, op de stoel zitten en lekker genieten van de tuin en de P604 meerdere,
Hoi Willy, ja prachtige zomers hier. En soms ook even tijd om op een stoel te zitten.
Het rijdbaar houden van al dit moois gaat waarachtig niet vanzelf. Het is veel bikkelen, om het erfgoed rijdbaar te houden.
Het zijn de jongste niet meer. Dingen waar je dertig jaar geen hinder van hebt, spelen nu wel op.
De dames worden één voor één incontinent. Krukas, bak, stuurhuis en remdrukverdeler bijvoorbeeld, om eens iets te noemen.
Plaatjes zijn altijd leuk om naar te kijken.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Beeperhorrie »

paull en paulla wrote: 20 Feb 2023, 00:13 Dag Ben, zelf ben ik niet in/ bij het Vondelpark geweest. En ken de situatie daar niet.
Weelicht kun je deze omschrijven. Zag je daar meerdere P604's verschijnen?
Of ik er ook 604's heb gezien weet ik niet meer maar in die tijd zaten er erg veel consulaten met het parkeerterrein vaak vol met verlengde grote auto's. De extra lange 604's zouden er dus maar zo ook hebben kunnen staan.
Tegenwoordig zijn het allemaal advocaten- en administratiekantoren. De limo's hebben plaatsgemaakt voor Ferrari 's en Porsches.
Als voorbeeld een screenshot van streetview van een van dergelijke bouwwerken met eigen parkeerterrein.

Image
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Beeperhorrie wrote: 20 Feb 2023, 18:57
paull en paulla wrote: 20 Feb 2023, 00:13 Dag Ben, zelf ben ik niet in/ bij het Vondelpark geweest. En ken de situatie daar niet.
Weelicht kun je deze omschrijven. Zag je daar meerdere P604's verschijnen?
De limo's hebben plaatsgemaakt voor Ferrari 's en Porsches.


Image
Mja, daar moet je van houden. Klasse is naar mij idee niet hetzelfde.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 101
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

hoi Paull het heeft weer even geduurd maar heb de distributie kap er af van de 604 Motor, wilde jou vragen hoe ik de nokkenas moet zetten, als de nokkenastandwielen er af moeten,heb ook ontdekt dat ik een stukje van de kettinggeleider mis, is een hoekje naast de popnagel weg van de rechterbank, en hoe zet je de spanners vast, die door de oliedruk de ketting spannen, heb wel eens gehoord dat die niet uit elkaar gehaald mogen worden.en hoe haal je de koppen van het onder blok, is daar nog een foefje voor, wil namelijk dat de bussen blijven zitten, en niet mee omhoog komen, anders gaan de shims, papierenpakkingen stuk.hoor graag van jou bedankt, hoe is het verder daar, begint het al lekker weer te worden daar. heb ook al de hoes voor over het reserve wiel, zat bij harrie nog in zijn 604 gti, die ik toen van hem gekocht heb, laat er nog een paar maken bij een man die ik ken, die auto bekleding doet, gaat voor mij kijken of die ongeveer de zelfde stof nog kan aan komen, ik wist niet dat die bij harrie zijn 604 er in zat,toen ik hem kocht van hem, toen niet in de kofferbak gekeken. groetjes daar en fijn weekend voor jullie.
Post Reply