Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull, hier weer een update, blok van Frank T is uit elkaar, ziet er allemaal goed uit, alleen heel vies van binnen,is maar goed dat die uit elkaar gaat, de gaasjes zijn nog te krijgen bij de Lowendoktor in duitsland, maar heb nog een andere optie open staan bij de volvo man die ik ken, in deurne, en morgen even vragen of ze bij de PCN nog te krijgen zijn,ik zoek er zes, in de toekomst moet ik nog meer blokken uit elkaar trekken,ik heb ontdekt dat er rode chims pakkingen onder de bussen van frank zijn motor zitten, volgende week mijn motor maar is uit elkaar halen, en verder kijken hoe die er uit ziet,de lagerschalen en hoofdlagers zien er nog heel mooi uit van frank zijn blok, kijken hoe die er uit zien van mijn blok, ik hou je op de hoogte, als je nog iets te binnen schiet, wat ik moet weten, hoor ik het graag van je, groetjes vanuit grave, en een fijn weekend voor jullie.
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Weer eens iets anders:
Attachments
img010-1.jpg
img010-1.jpg (176.4 KiB) Viewed 2037 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Mr.Drexciya
Posts: 29
Joined: 03 Jun 2018, 13:19

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Mr.Drexciya »

Een Amerikaanse Turbo Diesel met zijreflectoren, whitewall banden en kolossale 5mph bumpers. Die bumpers zijn handig om een kratje bier of boodschappentas op te zetten terwijl je de kofferbak openmaakt. Die whitewalls staan deze auto niet slecht. Er zullen er wel niet veel meer over zijn...
304 Friesland
Posts: 1302
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by 304 Friesland »

Gelijk wel een mooie dikke auto , en in turbodiesel wel de uitvoering die ik graag zie.
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

De voorzijde ziet er zo uit:
Attachments
IMG_3976.jpg
IMG_3976.jpg (145.58 KiB) Viewed 1970 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2224
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by Beeperhorrie »

Op dat soort bumpers kan je zowat een paar extra stoeltjes plaatsen.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull, hier weer een update van mij voor jou,heb inmiddels de filters 5 stuks voor achter de kettingspanners binnen, komen er nog twee binnen, een ketting geleider ook nog nieuw kunnen aankomen op de PCN, wil er graag nog een, ff zoeken denk ik, en ook de shims ringen voor onder de cilinderbussen op de PCN kunnen aan komen, maar meteen voor drie blokken aangeschaft, de stalen, of zijn het toch aluminium, zijn de zelfde als voor de 504 vier cilinder 2 liter, de cilinderbus mee genomen voor het passen, ben bij een revisie bedrijf hier in de buurt van grave/wijchen geweest, de cilinder koppen hoefden niet gevlakt te worden,wel heb ik nieuwe zuigerveren en lager schalen besteld bij hem, ook de cilinderbussen op laten meten, zat geen honderdste verschil in, dat was goed zij die, ik pak wel de andere zuigers van frank T zijn blok, daar zitten meer gaatjes voor de olieschraapveer in,bij mij maar 4 gaatjes per zuiger, bij de andere zuiger zitten er 8 gaatjes, betere smering denk ik,afgelopen vrijdag nog eens terug geweest met de krukas, had ik afgesproken met die man om te laten zien, zag er nog heel netjes uit, hoefde niet geslepen te worden, dus de standard lager schalen kunnen er in, nieuwe dus,zijn besteld,inmiddels ook de kopbouten nagekeken, heb de beste er uit gezocht, van twee blokken, er waren er een paar bij die ingevreten waren van de roest, ik heb ze gestraald, moeten nog in de inox gespoten worden, dan maar hopen dat ze niet verder roesten, de volgende update weet ik nog niet wanneer die komt, maar die komt, verder fijne paasdagen daar, en hoe is het weer daar nu, groetjes van uit holland,grave hier was het 18 graden vandaag. die turbo diesel is wel dik zo, met die bumpers, wat ben je of jullie aan het doen nu?
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Hoi Willie, dat pak je voortvarend aan.
Dat de cilinderbussen van een P504 2 liter vier cilinder dezelfde maatvoering hebben als het PRV-blok wist ik nog niet.
Ook van het verhaal vier/acht gaatjes is een nieuwtje voor mij.
Het is best aardig weer hier, prachtig weekend genoten met bezoek uit Kikkerland en tot 21.00 uur buiten kunnen zitten.
Deze week iets lagere temperaturen, vanaf zaterdag weer in de lift, twintig en meer.
De turbodiesel eigenaar hebben wij in 2001 ontmoet en gesproken.
Deze dagen werk in en om het huis, tuin enzo.
Voorjaar vraagt om werk in de tuin. Daarna zien we wel weer, wat op het pad komt.
Groeten uit zonnig Vendée.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull ja de tuin moet ook bij gehouden worden, das hier ook, maar gelukkig niet zo een grote tuin hier, voortuin is een uurtje werk, achtertuin is twee uurtjes werk, maar jullie tuin is wel stukken groter denk ik, succes met de tuin en groetjes daar.
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Het klassieker seizoen is weer gestart.
Een leuke rit meegemaakt, aardige mensen weer gesproken en aansluitend een gezamelijke lunch genoten.
Aangename temperaturen met later op de dag bewolking. Het mocht de pret niet drukken.
Attachments
IMG_4064.jpg
IMG_4064.jpg (103.05 KiB) Viewed 1774 times
IMG_4061.jpg
IMG_4061.jpg (146.37 KiB) Viewed 1774 times
IMG_4067.jpg
IMG_4067.jpg (90.25 KiB) Viewed 1774 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply