604 GTI 1984 project Harrie

Voor de Peugeot 504 en 604
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

SV605 wrote:De aanhouder wint hoor Harrie :D

Binnenkort snort die Douvrin weer als vanouds denk ik zo 8) :idea:

Succes , ik kom er gauw eens weer naar luisteren :D

groet

Steven
leuk Steven, ik bel je nog wel effe een dezer dagen :wink:

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

janbachee wrote:8) 8) 8) Respect 8) 8) 8) !!!!!!
gr Jan.
dank je Jan ;)

vanmorgen, woensdag 28 dec. 2011, weer verder, met opbouwen.
meteen de luchtinlaat netjes schoongemaakt:

Image

meteen even clos-ups gemaakt voor de mensen met V6 injectie die CO% af willen stellen:

Image

ONDER dit schroefje zit de afstelschroef voor CO%
p.s.: zie punt van nieuwe schroevedraaier : nu al het bled krom, ik zette amper kracht... :roll:
de set 'chrome vanadium' schroevedraaiers uit mijn kerstpakket mogen zó de container in ! :evil:
Mijn advies is dus: investeer in goed gereedschap :!:


Image

daaronder kun je met imbus-sleutel 3 het CO% afstellen, met de klok mee = méér CO, en vice-versa.
let op: er moet dan nog wel een rubberslangetje om de imbussleutel , welke het gat moet afdichten,
anders blijf je aan het stellen....
.
.
Nadat ik ongeveer alles er weer in had, heb ik met de trechter KVS in de thermostaatopening van de
waterpomp gegoten. Dat ontlucht wat sneller dacht ik.

even later, toen de waterpomp ook bijna vol was, liep de KVS er aan de onderkant met een pisstraaltje weer UIT :shock: :evil: :evil:
gereedschap opgeruimd, motorkap dicht, ik ben er even hélemaal klaar mee :evil:

sombere groet, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

604peugeot wrote:hoi harrie.laat je niet kisten,je kunt het gewoon door gaan tot het allemaal klaar is,hopen dat het weer een beetje mee zit.en als de water pomp kapot is,of zit er ergens een haar scheurtje.als dat zo is ligt alles hier al klaar voor je.succes er mee.gr Willy
dank je Willy.
vanmorgen 29 dec. 2011 : de boel maar weer los, en binnen 3 kwartier lag de waterpomp op de werkbank.
tja, niks aan te zien wat de oorzaak zou verklaren.....
schuin onder de kraan gehouden en water er in laten lopen : er lekt niks.... :shock:
ik heb sinds 1996 nog een pakking liggen, dus los halen maar.
1 boutje ging erg stroef, met PTFE-spray en beleid toch los gekregen.
gelukkig zit er in mijn tapsetje een tap M7 en snij-ijzer M7, dus boutjes en gaatjes even netjes schoongetapt.

Image

met beetje vloeibare pakking weer in elkaar gezet.
pijpje waaraan de slang van de kachel zit, vertrouw ik niet, opgedikt met zelfklevend velglint
dat ik van gisteren had overgehouden, ingesmeerd met vloeibare pakking.
Bij Brezan nieuwe slangklemmen gehaald, ik had er 1 dolgedraaid...
Pomp weer gemonteerd, met op het pijpje nu dubbele slangklem, het moet dicht ! :evil:
en toen regende het... even later regende het nog harder: kap dicht, morgen verder.

Gelukkig is de voor vandaag geplande foto-shoot voor een bekend Nederlands autoblad uitgesteld tot volgende week... :wink:

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Remco504coupé wrote:Je blijft er wel druk mee Harrie, wel pech hebben :cry:
Voor ons lezers weer een geluk dat je topic groeit met bruikbare tips en goede detail foto's 8)
Hopelijk kan die gedachte je een beetje troosten.. :-)

Maarre...vertel eens wat meer?
Harrie wrote:Gelukkig is de voor vandaag geplande foto-shoot voor een bekend Nederlands autoblad uitgesteld tot volgende week... :wink:
dat weet ik hopelijk morgen ook... :-|

jullie zijn de 2e die het te horen/lezen krijgen :mrgreen:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

vanmorgen,30 december 2011, zag het er zo uit:

Image

Image

toch voor de zekerheid de trechter in het thermostaatgat en
volgieten met KVS. Zeikt er WEER uit.. aan de voorkant.... afdichting bij het lager lek . :cry:

Image

Willy gebeld, thuis? JA! :D Dus om 13.00 naar Grave gereden en na gezellige babbels
bij 2 lekkere mokken koffie, de waterpomp en visco-slip + fan meegenomen:

Image

links de vervangende pomp van Willy, rechts de lekke van mij.
bedankt Willy ( en Caren ) :!: 8)
pomp schoongemaakt met CilitBang en oude afwasborstel, geborsteld met roterende staalborstel en schuurpapier.
Na een flinke tijd boenen, schroefdraad van beide sensors opschonen, en sensors monteren ( met een nieuw
moertje en veerrringetje voor het draadje van het rode lampje op het dashboard ) ziet het er zo uit:

Image
.
Image

morgen monteren en hopen dat de 604 GTI rijdend het oude jaar uit en het nieuwe jaar in gaat :!: :D
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

403diesel wrote:Harrie, CilitBang, is dat niet enorm zuur dat mogelijk je rubber keerring kan aantasten :?:
Wel mooi schoon geworden 8-) Groet, Serge
meteen doorgespoeld met stromend water !
onder de kraan boven uitstortgootsteen, nogmaals, nogmaals, nogmaals. grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

na de regenbui leek het droog te worden...nee, de hele dag motregen..
dus het zeil provesorisch gespannen tussen garagemuur en schutting.
Pomp gemonteerd en wederom enkele slangklemmen dolgedraaid, de Jubilee's zijn
we ook nog niet goed genoeg, in de toekomst maar eens kijken of Gates beter is...
Mijn fan overgebouwd op de visco-slip van Willy.
Alles weer gemonteerd, gevuld: DICHT :D :D :D :D
proef gereden: alles O.K.
dus toch rijdend het jaar wisselen 8)

p.s. ik had woensdag ook de hele verdeler er uit gehad, de vacuümvervroeging werkt niet zoals
het zou moeten.... wat ik ook zuig aan de slang, geen beweging, NIKS. smeren helpt niet, membraam is wel dicht.
Verdelerkap + rotor vernieuwd ( had ik al een tijd klaarliggen ) .

Zodra ik dus een nieuw / goed vacuüm-doosje heb , gaat de boel weer los en de verdeler uit elkaar.
Dan moet het trillen rond 2100 t/m 2400 rpm ook afgelopen zijn ( hoop ik ).

in antwoord op de vragen: de lekkage zat dus altijd al bij de aansluitingen van de Y-vormige buis,
daar waar die blauwe siliconenprut zat. Zolang ik er al mee rijdt, moest ik regelmatig bijvullen en
zag nooit lekkage... die KVS stond dus tussen de cylinderbanken. En de slang naar de linkercylinderkop,
die al eens eerder had vervangen. Verder was het slangetje van de buis naar de kachel niet perfect.
Toen de 604 laatst heet werd, is tenslotte de afdichting bij het waterpomplager doorgeslagen.

tot volgend jaar, voor weer nieuwe avonturen met deze limousine :mrgreen:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Marinus wrote:Harrie, mooie afsluiting van het oude jaar, dat de 604 weer gemaakt is :!:

Zat gisteren nog de foto's van Graca 2011 te kijken en wat een stijlvolle 604 is het toch.
( foto was verwijderd....)
janbachee wrote:
Marinus wrote:Zat gisteren nog de foto's van Graca 2011 te kijken en wat een stijlvolle 604 is het toch.
Zo ook de bestuurder.. 8-) :mrgreen:
gr Jan.
tjark63 wrote:Inderdaad, ik wil er ook zo een :mrgreen: Goed werk Harrie, ze stelt je wel op de proef :wink:
bedankt voor de mooie foto Marinus ! :D

ik was wel verbaasd dat ik gedurende de laatste dagen telkens ( 7 keer ? ) de portieren
kon openen en vergrendelen op vacuüm ! zeker omdat de 604 sinds 7 dec. niet meer gelopen had..
Dat betekend dus dat het systeem perfect dicht is en er geen lekkage is. :D
Nu kan ik me weer op andere dingen concentreren , en de J7 moet dit voorjaar ook gereed !
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

SV605 wrote:Mooi dat het gelukt is Harrie :D

Groet

Steven
tjark63 wrote:Inderdaad, ik wil er ook zo een :mrgreen: Goed werk Harrie, ze stelt je wel op de proef :wink:
inderdaad.. de probleempjes komen alsmaar weer, is het niet dit, dan wel dat...
na 20 jaar stilstand was wel e.e.a. te verwachten... :D

in januari en februari verschillende dingen, o.a. olielekkage opgelost.


Image

het lusje van de peilstok was afgebroken, weer gelast met m'n nieuwe MIG.
zit af fabriek hardgesoldeerd met messing, dus moest het goed schoonslijpen vooraf.
na het lassen een beetje rode lak er op, ook weer klaar.

Image

1e week januari kon ik na 1 km al rechtsomkeerd naar huis, dynamolampje brandde...
snaar er af, dus ook geen aandrijving waterpomp en fan....
na de vorst een andere dynamo gemonteerd, maar die laadde niet....,
dan maar een nieuwe, geleverd door de Bosch Servicedienst.
Zo heeft de 604 wéken stilgestaan...
De koelvloeistoflekkage is er nog steeds .. :evil: tussen de V van het blok staat
weer een plens KVS.. vanmorgen met een pompje en slangen zo veel mogelijk weggegzogen.
Krik onder de carterpan met houten lat er tussen, opgekrikt, auto gaat meteen mee omhoog..
dan zou je denken dat de motorsteunen goed zijn...?
Vanmiddag een ritje gedaan, :shock: :?: de enstige trillingen rond 2100 rpm zijn bijna weg :shock:
zou de rechter motorsteun dan toch kapot zijn?
Op microfiche zie ik, dat de kans bestaat dat het rubbervlakje tussen silentblok en zijdelingse steun
wel eens weggesleten kan zijn, waardoor er zijdelings nagenoeg staal op staal rust, wat de trillingen
en het irritante lawaai veroorzaken.
Binnenkort maar eens een andere in zetten.
De temperatuurmeter op het dashboard werkt niet meer sinds de vervanging van de waterpomp...
en dat baart me zorgen, ik wil dit in de gaten kunnen houden ! Wat ik ook doe en experimenteer,
de meter geeft geen temp. aan. Reageert wel als ik contact aanzet, maar verder blijft die onderin staan..
Accelleratie is nog wel steeds genieten , en afgelopen weken al regelmatig met open schuifdak
gereden, heerlijk. Laat de Lente maar komen !
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

janbachee wrote:In mijn 203bovenin de waterpomp zit ook een nieuw gemonteerde sensor voor de temperatuurmeter welke met een draad in 1 stuk zeg maar naar de meter loopt in de dash..
Deze heeft het een maand gedaan en toen ik hem ook los gehad en verplaatst naar een uitloopje bovenin de pomp..
Hij is er toen ook mee opgehouden.. Ik kan hier de oorzaak ook niet van vinden...
En ik heb ook lichte lekkage bij de waterpomp helaas.. Ik heb er zelf een keer een nieuw lager ingezet maar door het afvoergaatje aan de onderkant loopt er nu een heel klein beetje koelvloeistof weg.. de keeringen in de pomp zijn dus lek.. :cry: Is dit misschien het geval Harrie dat de KWS door de pomp zelf lekt.
gr Jan.
sensordraad aan massa geeft geen resultaat.
extra massadraad aan zeskant v.d. sensor zit er ook al sinds december aan.
nieuwe sensor gaat ongebruikt retour, daar ligt het niet aan.

Vanmorgen gereden, en na een keer vlot optrekken is de dreun bij 2100 rpm weer terug..
dus toch de rechter motorsteun...
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Post Reply