Project 604 Ti 1978

Voor de Peugeot 504 en 604
Post Reply
Michiel
Posts: 10
Joined: 06 May 2016, 23:28

Project 604 Ti 1978

Post by Michiel »

Beste Peugeot liefhebbers,

In dit topic zal ik mijn vorderingen bij houden van het klussen aan de Ti
Ook zal ik mijn vragen hier neerzetten in de hoop dat jullie hier mee willen helpen ;)

Image
Image
Image

Afgelopen weekend heb ik de draagarmen, remklauw en de veerpoot aan de rechter voorzijde verwijderd.
(sorry voor de matige telefoonfoto's )
Image
Image

Na een paar uurtjes demonteren lagen de onderdelen naast de auto.
Image

Het plan is om de delen te laten stralen en poedercoaten zodat het weer een paar jaartjes mee kan.

Vraag:
Onder de veerpoot zit een draagarm ik kon niet ontdekken hoe ik deze los kon maken. Iemand die me kan vertellen hoe?
Image
Image

Het plan is om morgen de linkerzijde te demonteren en vervolgens alle delen te gaan ontvetten alvorens ik ze ga wegbrengen.
Tout est beau...
Posts: 22
Joined: 02 Feb 2016, 19:38

Re: Project 604 Ti 1978

Post by Tout est beau... »

Michiel wrote:
Vraag:
Onder de veerpoot zit een draagarm ik kon niet ontdekken hoe ik deze los kon maken. Iemand die me kan vertellen hoe?
De dop met de smeernippel aan de onderzijde is geborgd door met een doorslag een deukje te tikken in een uitsparing van de draagarm.
Deze borging terug tikken en dan kun je je dop losdraaien door met een doorslag in de uitsparing in de dop, de dop terug te draaien.
Dan kom je een moer tegen met 4 uitsparingen, hiervoor is speciaal gereedschap om deze los te draaien.
Dit kun je ook zelf maken door een dop uit je doppendoos aan te passen.
De borging van deze moer gaat vanzelf los als je hem losdraait.
Deze moer is gelijk de fuseekogel, dus dan is alles los en kan hij uit elkaar.

M.Vr.Gr.Marco.
Koen_205
Posts: 62
Joined: 19 Feb 2016, 18:58

Re: Project 604 Ti 1978

Post by Koen_205 »

Mooi project!! Succes ermee!
205 XR 1.3 1984
205 Sacré Numéro 1.1 1995
205 CJ 1.4 1992
Michiel
Posts: 10
Joined: 06 May 2016, 23:28

Re: Project 604 Ti 1978

Post by Michiel »

Thanks Marco.
Kan ik er aankomende zaterdag mee verder.
Verder heb ik het plan om gelijk de achterste ophanging ook te demonteren en weg te brengen naar de straler.
De tank en benzinepomp heb ik inmiddels ook al naast de auto liggen.
Pomp zag er niet best meer uit. Er zat wel een Fram filter tussen waar nog enigzin op benzine gelijkende vloeistof uitkwam.
Uit de tank leek het meer op automaatbak olie :-)
Ik wil de tank gaan spoelen met Thinner of weet iemand een ander middel waarmee ik de aanslag uit de tank krijg?
User avatar
LouisDeFunes
Posts: 75
Joined: 05 Feb 2016, 14:32

Re: Project 604 Ti 1978

Post by LouisDeFunes »

spoelen met petroleum, thinner is te agressief. succes met het project :D
Michiel
Posts: 10
Joined: 06 May 2016, 23:28

Re: Project 604 Ti 1978

Post by Michiel »

Thanks voor de tip.
Inmiddels ook van Harrie vernomen dat Thinner niet de juiste spoeler is.
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: Project 604 Ti 1978

Post by Harrie »

Michiel wrote:Thanks voor de tip.
Inmiddels ook van Harrie vernomen dat Thinner niet de juiste spoeler is.
sorry dat ik dat hier niet gepost heb ;)

in de tank zitten schotten ( tegen het klotsen ? ) en kunststof delen, vandaar geen thinner.
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Post Reply