Sophia Loren in de garage

Voor de Peugeot 504 en 604
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Sophia Loren in de garage

Post by MarcoPeus »

Ik hou me aanbevolen.

Edit: Zo te zien zijn ze al vergeven.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Sophia Loren in de garage

Post by MarcoPeus »

Jammer dat ik net niet in die 2 minuten heb gekeken dat ik ze aangeboden kreeg.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Sophia Loren in de garage

Post by MarcoPeus »

Vandaag een uurtje vrij gehad om eens aan Sophie te snuffelen. Nieuwe bougies er in, nieuwe bougiekabels...... starten en nog steeds waardeloos lopen. Contactpuntjes is de volgende stap, daarna wordt t tijd om Frank T te bellen. Zal wel iets aan de pomp zijn, zul je altijd zien.

Edit, misschien ook eens compressie testen
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
403diesel
Posts: 201
Joined: 02 Feb 2016, 14:36

Re: Sophia Loren in de garage

Post by 403diesel »

MarcoPeus wrote:
Edit, misschien ook eens compressie testen
Ook met een 504 gehad. Veel achterstallig onderhoud opgelost, maar bleef slecht lopen. Compressie opgemeten en één cilinder had 7 bar compressiedruk. De andere rond de 10. Is vorig jaar geweest. Ondanks dat heeft de eigenaar er nog zo’n 6 k mee gereden onder het mom van ik zie het wel of ie ploft.
Inmiddels ligt sinds vorige week de kop bij het revisiebedrijf met ingeslagen kleppen. Auto heeft altijd op benzine gereden.
Als je compressie minder is, kijk eens of je met je klepstelboutjes (bijna) uitgesteld bent.
Een soortgelijk verhaal was ik bij een J7 ook al eens tegengekomen.
Gelijk harde zittingen erin laten zetten.

Kan natuurlijk iets anders zijn maar houd het even in gedachte.
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
404noir
Posts: 290
Joined: 04 Feb 2016, 16:31

Re: Sophia Loren in de garage

Post by 404noir »

MarcoPeus wrote:Vandaag een uurtje vrij gehad om eens aan Sophie te snuffelen. Nieuwe bougies er in, nieuwe bougiekabels...... starten en nog steeds waardeloos lopen. Contactpuntjes is de volgende stap, daarna wordt t tijd om Frank T te bellen. Zal wel iets aan de pomp zijn, zul je altijd zien.

Edit, misschien ook eens compressie testen
heeft de motor nog de conventionele contactpunten ontsteking? hoe zien de contactpunten er uit?
Image
De bovenstaande 'pitting' van de contactpunten kan worden veroorzaakt door een slechte of defecte condensator. Of eentje met verkeerde specs.
Het resultaat is dat er vonkoverslag is op de contactpunten en dat er (veel) minder energie beschikbaar is voor vonkoverslag op de bougies.
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Sophia Loren in de garage

Post by MarcoPeus »

Hij heeft conventionele ontsteking met puntjes ja. Ik heb nieuwe die ik wilde monteren met een nieuwe condensator maar krijg enkele schroefjes niet los van die dingen. Spruitstuk zit in de weg.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Sophia Loren in de garage

Post by MarcoPeus »

Vandaag even contact gehad met vriend Frank T uit Eindhoven.
Paar goeie tips gekregen betreffende de Kugelfisher en de ontsteking. Die tips had ik nog niet eerder gehad dus daar heb ik denk ik wel wat aan.
1: Krijg je de contactpuntjes niet los uit de ontsteking zonder de inlaat uit te bouwen, haal dan gewoon de verdeler er uit :idea:
2: De Kugelfisher (geen familie van Hélène) wil wel eens een plunjer vast hebben hangen na lang stilstaan, gangbaar maken levert meestal wel het gewenste resultaat op. Best wel dom van mezelf, heb Edd China datzelfde probleem al eens zien tackelen bij een BMW tii.
Bedankt Frank, ik ga er mee aan de slag, wellicht kan ik in het nieuwe jaar de 504 aanbieden voor APK en gaan rijden. Doel is om naar Reims te gaan met de 604 en de 504.

Ow ja, qua bouten van de remklauwen ben ik ook iets verder gekomen.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
IVARIO
Posts: 442
Joined: 03 Feb 2016, 06:34

Re: Sophia Loren in de garage

Post by IVARIO »

Weer lekker bezig, Marco!
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
Martijn
Posts: 159
Joined: 05 Feb 2016, 04:45

Re: Sophia Loren in de garage

Post by Martijn »

Is er al een foto van je nieuwe aanwinst?
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Sophia Loren in de garage

Post by MarcoPeus »

Hmmm, ik meende dat ik al een foto geplaatst had maar blijkbaar niet dus.
Hierbij nogmaals.
Image
Image
Image
Image

Vandaag heb ik een setje bouten voor de voorklauwen kunnen ophalen bij een Peugeot vriend. Binnenkort maar weer eens verder mee gaan.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Post Reply