Mijn 504 afgelopen dagen weer eens op de brug gehad.
Na ruim 3 jaar moet zij toch eens gekeurd worden en daarvoor moesten de remmen bewerkt.
Lang verhaal:
Ik kocht de auto op een veilig zijnde met keuring/rijdend.
Na aankoop contact opgenomen met de verkoper.... jaaa de auto had geen APK want de remmen moesten gereviseerd.
Afgesproken dat dit gedaan werd, na 2 weken nog maar eens gebeld, jaaaa het ging niet lukken want onderdelen niet leverbaar.....
Deal gemaakt om de auto toch maar te halen met korting.
Daar aangekomen, jaaaaaaa de auto loopt niet want de accu is leeg...... Ja NONDEJU
Op de trailer geduwd, meegenomen en thuis maar eens gezocht.
Starten: auto loopt, accu was niet leeg maar hij liep op 2 poten. IK kwaad jonguh!
Bougies+kabels vernieuwd, nieuwe verdeelkap+rotor, injectiepomp schoon gemaakt. NIKS
Opeens kwam er een slimmerik die zei dat bougiekabel 2+3 verwisseld waren. Vroem en lopen.
Toen de remmen.
Er was wel "alles" bij volgens de verkoper, nou vergeet t maar. Alle klauwen (4) lagen los in een doos maar er waren 3 voorklauwen en 1 kapotte achterklauw. Incompleet, geen blokken en geen montage setjes.
Gelukkig zitten hier op t forum veel mensen met kennis en onderdelen en dus had ik binnen no-time complete klauwen. Waarvoor dank nog heren.
Revisie setjes besteld,alles gemonteerd en we konden ontluchten... Helaas het deed niks.
Ondertussen kwamen er nog werken en een verhuizing tussendoor en heb ik afscheid genomen van iemand.
Nu na veel werk te hebben verzet op andere vlakken toch maar weer eens verder er mee.
Een ontluchtkast gekocht voor de remmen, alleen ontluchten is een drama. Dat werkt best goed, totdat je achter komt, geen druppel vloeistof.
Slangen er maar eens af gepakt (voor waren ze nieuw). Beiden verstopt. GRBMLL!!!!!!
Bij de Caravelle van mijn vader ook het geval dus meteen alles nieuw besteld bij de Franzose.
Deze afgelopen zondag er op geknutseld, ontluchten.... lekkage aan een leiding..... nieuwe leiding felsen.... weer dicht.
Ontluchten maar weer met die kast, ik moet zeggen dat is een verademing, heel makkelijk met een kan van 5L er in pompt deze het systeem door. Zo ben je binnen een uur klaar met verversen en ontluchten.
In de auto gestapt.... geen pedaaldruk, maar ook echt helemaal niks. Pedaal op de vloer.
HRC er maar eens af halen
Tsja, nu snap ik wel dat er geen remdruk meer is.
Helaas kan ik nergens snel een revisieset bestellen dus maar een hele nieuwe besteld bij Mister-Auto.
Deze komt zaterdag hopelijk, kan ik zondag weer verder. Vaatje eens goed schoon maken.
De handrem hendel zat ook helemaal scheef en leek los te zitten. Bij nadere inspectie leek 't er op dat het metaal gebroken was onder t rubber.
Deze ook maar eens er vanaf en inderdaad, deze was geknakt. Lasapparaat ter hand genomen, net rupsje gelegd rondom en we hebben weer een handrem (APK plicht). Toch nog iets kunnen bereiken.