604 aixpeugeot

Voor de Peugeot 504 en 604
Martijn
Posts: 159
Joined: 05 Feb 2016, 04:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by Martijn »

Mooi opgelost zo. Het is inderdaad druk, en eerlijkgezegd kom ik er niet aan toe/ontbreekt me de moed om de stapel met ruim vijf kubieke meter oude Peugeot onderdelen aan te vallen. Ik heb dit jaar al 10 auto’s opgeruimd, maar die onderdelen blijft een probleem. Volgend jaar een container laten komen 😎
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

http://klassieke-peugeot.nl/download/fi ... 1974d1d0c1
Dank nog voor het aanbod. Alles goed.
In 2019 heb ik zeven maal elf cuub P604 onderdelen zelf vervoerd, naar Frankrijk.
En een twintig voets container múdvol. Zo'n 8500 kg met oud ijzer :oops:
En nu alles onder één dak.
Wat is wijsheid, wie het weet, mag het zeggen.
In iedergeval ben ik zelf voorzienend, voor wat de onderdelen voorziening betreft.
Deze foto is wat duidelijker. Gelijk ook maar de tellers schoon gemaakt en de kilometerteller gereviseerd.
Het asje van de kilometerteller roest en schuurt zich door het plastic frame.
En dan draaien ook de andere digits mee, tientallen, honderden enz.
Attachments
IMG_1427-1.jpg
IMG_1427-1.jpg (121.88 KiB) Viewed 5974 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

nou, het is weer een tijdje geleden.....
afgelopen november moest ik wat dingen vervoeren. aanhanger gehuurd en achter de 604. tijdens het transploft naar maastricht reed ik de welbekende tunnel in. ik vond al dat ik een onherkenbaar geluid opeens had. vreemd. maar hoe verder de tunnel in begon het wel steeds duidelijker te worden. hoe ik ongeveer de tunnel uitreed begon het wel echt hoorbaar te worden dat het de uitlaat was. dus maar snel van plaats van bestemming (dat was niet meer zo ver). opgeladen wat ik moest halen en naar huis. nou, wat een herrie. ik had wel even gekeken wat er nu kapot was gegaan, en dat was een van de tussenpijpen tussen de twee dempers.
enfin...... maanden verder en toch maar eens begonnen om het geheel gerepareerd te gaan krijgen, want ik had ook nog wel even weer mijn brug eens graag willen gebruiken. gelukkig had ik nog wat van een sloper liggen, want ik zou eigenlijk even niet weten waar ik 604 uitlaatspul zo kan vinden ?
na menig uurtje stoeien is het me toch weer gelukt om er een uitlaat onder te krijgen :shock:
morgen maar eens gaan testrijden en tanken. volgend project staat al weer klaar.... ja u raad t misschien wel, nu een uitlaat van mijn 206, die staat ook op afbreken en inmiddels weer 2 weken stil of zo ?
Image

dit waren de oude pijpen. very crispy...

Image

en weer een stukje stiller.
maan
Posts: 51
Joined: 06 Dec 2019, 21:36

Re: 604 aixpeugeot

Post by maan »

Mooi dat het weer gefixed is. Hebben de uitlaten er onder te lijden dat de auto's lang stilstaan?
205 CJ 1989, e-208 Allure 2020, 307 SW 2.0 premium 2005
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

hoi albert. de 604 werd vorig jaar wel vaker bereden hoor als het droog weer was. dit jaar nog geen meter gereden helaas.
hoe ik de auto bijna 11 jaar geleden kocht zei de verkoper al dat de laatste pot geflikt was. die heb ik inmiddels wel al een paar keer moeten bijlassen ja. uitlaten slijten nu eenmaal, alleen ligt uitlaatspul voor een 604 niet zo voor het oprapen wat ik nu zo zie. voor bijv een 504 is nog alles wel te krijgen.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

foutje :oops:
Last edited by paull en paulla on 21 Jun 2021, 14:50, edited 1 time in total.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

Ah, Ik heb, na dagen, weer toegang tot het Forum :P
Soms moet je wel eens creatief improviseren.
Lassen hoort daar ook bij.
Bij de Club 604 International (frans cluppie) kun je een RVS uitlaat op bestelling kopen.
Per type P604 verschillend.
Vanaf spruitstuk tot de achterbumper. In de zelfde maten.
Onder één van onze GTI '85 zit er één, sinds 1997 (!)
Netjes gewerkt :!:
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
peunormal
Posts: 217
Joined: 11 Apr 2020, 15:56

Re: 604 aixpeugeot

Post by peunormal »

gelukkig heb ik nog (nieuw) midden- en einddemper voor de 604 TI liggen. is er een idee wat zoiets nu kosten?
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

peunormal wrote: 23 Jun 2021, 14:10 gelukkig heb ik nog (nieuw) midden- en einddemper voor de 604 TI liggen. is er een idee wat zoiets nu kosten?
De vraag, lijkt mij, vindt eerst eens de benodige delen.
Schaarste bepalen dan de prijs, afhankelijk van het aantal geïnteresseerden.
Uitlaat buizen/ pijpen heb je ook nodig, zoveel meer ook om de auto rijdvaardig te houden.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

ja, eigenlijk niet echt iets te vertellen. deze week had ik de 604 wel even nodig voor de aanhanger dus een even tanken en gedaan wat ik moest doen.
nou was ik gisteren even onder de kap aan het kijken, maar dit nieuwsgierig aagje moest toch ook even onder de kap kijken. altijd interessant wat er zo onder de kap van de 604 te zien is :mrgreen:
Image
Post Reply