604 aixpeugeot

Voor de Peugeot 504 en 604
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

volgens mij had je toch ook cruise in die blauwe 79-er 604 (iet met fp in kenteken) ?
er is wel zo'n schakelaar te krijgen met een extra stand voor interval, zit in de 504 coupe's en cabrio's de laatste serie vanaf 80 (of misschien ietsjes later).
zelf probeer ik zo min mogelijk te rijden in de regen dus die ruitewissers gaan bij mij nogal langzaam door het voornamelijk niet gebruiken.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

Beeperhorrie wrote:Zal ook niet geweldig rijden zonder stuur. Maar goed, lekker knutselen bk=lijft gelukkig nog over.
Scherp opgemerkt :lol: :P .
We kunnen er nu toch niet mee oppad.
Ben met dash- werzaamheden bezig, foto volgt nog.

Met ook een vraag erover.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote:volgens mij had je toch ook cruise in die blauwe 79-er 604 (iet met fp in kenteken) ?
er is wel zo'n schakelaar te krijgen met een extra stand voor interval, zit in de 504 coupe's en cabrio's de laatste serie vanaf 80 (of misschien ietsjes later).
zelf probeer ik zo min mogelijk te rijden in de regen dus die ruitewissers gaan bij mij nogal langzaam door het voornamelijk niet gebruiken.
Klopt, in de donkerblauwe 'gasdampper' Ti '79 aut. en in een lichtblauwe Ti '79 5 bak.
Er staat nog een lichtgroene Sl '79 aut., met behoorlijk veel werk. Zeg maar , alles wat je te binnen schiet. En cruise tuurlijk.
Ik houd wel van een beetje knutselen ;)
Ohja, zo'n ruitewisserinterval maak ik met een 'oneshot' timer NE 555, heel universeel ic-tje, goed voor tallose handige schakelingen.
Ding van een paar duppies.
Attachments
IMG_1177.jpg
IMG_1177.jpg (128.54 KiB) Viewed 7477 times
IMG_1178.jpg
IMG_1178.jpg (122.71 KiB) Viewed 7477 times
Last edited by paull en paulla on 29 Mar 2020, 00:12, edited 2 times in total.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

paull en paulla wrote:
Beeperhorrie wrote:Zal ook niet geweldig rijden zonder stuur. Maar goed, lekker knutselen bk=lijft gelukkig nog over.
Scherp opgemerkt :lol: :P .
We kunnen er nu toch niet mee oppad.
Ben met dash- werzaamheden bezig, foto volgt nog.

Met ook een vraag erover.
Wie-o-wie heeft een goed idee, hoe kan een dergelijk (aluminium)corrosie netjes hersteld worden.
Onder de (schaarse) lak zit aluminium corrosie, de lak zelf is van een matte en niet gladde soort.
En dat heb ik nog niet eerder uit een spuitbusje gezien.
Wie weet goede raad :?:
Attachments
IMG_1170-1.jpg
IMG_1170-1.jpg (164.77 KiB) Viewed 7475 times
IMG_1176.jpg
IMG_1176.jpg (88.24 KiB) Viewed 7475 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Martijn
Posts: 159
Joined: 05 Feb 2016, 04:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by Martijn »

Lastig te spuiten, ander exemplaar lijkt me de handogste oplossing. Moet nog wet le vinden zijn, er zijn erczoveel gesloopt. Misschien heb ik er nog wel een liggen...
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: 604 aixpeugeot

Post by MeneerPeugeot »

ziet mij er gewoon uit als een matte nitro celluose lak, alleen dan met een grof pigment,
Ik heb zo een donkerbruin vermoeden :lol: dat de spuitbussen van montana wel eens hetzelfde effect kunnen bereiken.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

Martijn wrote:Lastig te spuiten, ander exemplaar lijkt me de handogste oplossing. Moet nog wet le vinden zijn, er zijn erczoveel gesloopt. Misschien heb ik er nog wel een liggen...
Dat is een fantastisch voorstel, graag hoor (lees) ik het.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

MeneerPeugeot wrote:ziet mij er gewoon uit als een matte nitro celluose lak, alleen dan met een grof pigment,
Ik heb zo een donkerbruin vermoeden :lol: dat de spuitbussen van montana wel eens hetzelfde effect kunnen bereiken.
Dank voor de tip :idea:
Als ik niet aan een andere kan komen is dit een goed idee.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Martijn
Posts: 159
Joined: 05 Feb 2016, 04:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by Martijn »

paull en paulla wrote:
Martijn wrote:Lastig te spuiten, ander exemplaar lijkt me de handogste oplossing. Moet nog wet le vinden zijn, er zijn erczoveel gesloopt. Misschien heb ik er nog wel een liggen...
Dat is een fantastisch voorstel, graag hoor (lees) ik het.
Ik zal deze week even in de onderdelenberg gaan zoeken. Ben alle Peugeots en onderdelen aan het sorteren voor verkoop, dus deze neem ik meteen mee
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

Martijn wrote:
paull en paulla wrote:
Martijn wrote:Lastig te spuiten, ander exemplaar lijkt me de handogste oplossing. Moet nog wet le vinden zijn, er zijn erczoveel gesloopt. Misschien heb ik er nog wel een liggen...
Dat is een fantastisch voorstel, graag hoor (lees) ik het.
Ik zal deze week even in de onderdelenberg gaan zoeken. Ben alle Peugeots en onderdelen aan het sorteren voor verkoop, dus deze neem ik meteen mee
Hoi Martijn,
Er is verschil in km- teller en toerenteller van Jeager en Veglia.
Ook de aansluitingen van de konnektoren verschillen.
Zelfs het (bruine)frame is duidelijk verschillend en past onderling niet.
Jeager wordt het dan. (frame zou voldoende kunnen zijn).
Bvd,
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply