604 aixpeugeot

Voor de Peugeot 504 en 604
Post Reply
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

paar dagen later (dan gepland) maar vandaag eens naar de dashbord lampje gaan kijken. er was een ijzertje uit het lampen railtje gevallen. dus die terug gezet en toen deden de lampjes het weer. heb er toch maar 4 nieuwe in gezet. teller terug, doet het knipperlicht lampje het niet meer. dus teller nog maar eens eruit. ff stoeien maar gelukt.
als het goed is krijg ik morgen olie aangeleverd dus kunnen we na 2 jaar nog even olie vernieuwen. ook moet nog ff rechts een buitenspiegeltje erop zetten en kijken dat ik een witte plaat krijg, kan ik eens met het aanhangertje rijden.

en de plaatjes.


Image
Image
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

Netjes :!:
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

vandaag spiegeltje rechts erop gezet, olie vernieuwd en de trekhaak doos gecontroleerd. wat bleek, ik had maar aan een kant verlichting. er was wel een kabel aangesloten maar deze was dikker, dus de bedoeling waarschijnlijk voor permanente spanning. een ander kabeltje ging los dus alles los en heb de franse seima doos nog weten te redden. nu doet het weer alles, ook de mistlamp aangesloten op de trekhaakdoos.

wel is de auto redelijk incontinent. diff lekt, krukaskeeringen lekken. dat is iets voor later, versnellingsbak bak je niet zo maar even los denk ik. er hangen druppels, niet dat het nu zo hard lekt maar ik wil toch een olievrije auto een keer hebben.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

Is een leeftijd dingetje. Waar lekt het diff ?
Is het dikke donkere olie, of licht rode ATF ?
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

ow ja, vergeten te vermelden, het trekhaak aansluitset was orgineel leek het wel. dus met tussenstekkers en niet dat gepriegel met die zgn scotch-blokjes (of hoe ze heten). nog nooit gezien in die tijd. dacht dat dit pas in de jaren 90 opkwam met die aansluitsets.
wel nog vandaag een v-snaar bij gesteld. die jankte als je gas gaf.
paull en paulla wrote: 02 Jul 2020, 23:51 Is een leeftijd dingetje. Waar lekt het diff ?
Is het dikke donkere olie, of licht rode ATF ?
ik heb bijna het vermoeden tussen de carter helften in. maar dat moet ik nog nader inspecteren. eens kijken of ik wat van keerringen evt kan krijgen.
atf is het zeker niet, ik heb een schakel versie. maar ik heb wel ook het vermoeden dat de keerring aan de bak ook lekt. bij de buis voren leek wel of er versnellingsbak olie een paar druppels hingen.
geen idee hoe makkelijk je een bak uit een 604 krijgt. zal wel een tegenval klusje worden vermoed ik zo. het staat nog niet op de prioriteiten lijst op dit moment.
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

poging gestart om lekkage van het diff te vinden. dus diff even olievrij gemaakt. morgen eens kijken of ik iets kan zien :roll:

Image
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: 604 aixpeugeot

Post by MeneerPeugeot »

Succes alvast Joos
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

nou, na een dag staan lijkt het wel of het een beetje nat word aan de aansluiting aan de buis naar voren. dan vermoed ik dat de keerring van het diff daar een beetje lekt. of het moet al bakolie zijn. een kijken of ik keerring kan vinden 28x45x8
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 604 aixpeugeot

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote: 07 Jul 2020, 23:43 nou, na een dag staan lijkt het wel of het een beetje nat word aan de aansluiting aan de buis naar voren. dan vermoed ik dat de keerring van het diff daar een beetje lekt. of het moet al bakolie zijn. een kijken of ik keerring kan vinden 28x45x8
Als het niveau van het diff. merkbaar gedaald is, lijkt het de (een) keerring te zijn :idea: .
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 604 aixpeugeot

Post by aixpeugeot »

eens even kijken of ik een keerring kan vinden/krijgen. dan draai ik het diff wel eens los aan die buis. die keerring vervangen lijkt me niet zoveel werk. dat zou toch te doen moeten zijn in een uur pakweg.
laatste keer dat ik diff olie of bakolie heb gecontroleerd is wel een tijd geleden :oops: , denk een jaar of 8 ?
Post Reply