Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Voor de remdruk regelaar heb ik bronzen busjes laten draaien, dertig stuks.
'Lifetime' voorraad zeg maar. Samen met de recent aangekochte voorraad rubberrevisie afdichting setjes, kan ik weer even vooruit.
Zichtbaar is één busje met een andere kleur. het is het orginele aluminium busje, geheel vergaan door corrosie sporen/ groeven.
Attachments
IMG_3202.jpg
IMG_3202.jpg (134.95 KiB) Viewed 2075 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 101
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

hoi paull, dat ziet er veel belovend uit zoveel busjes, je moest er zeker zoveel afnemen, anders deden ze ze niet maken zeker, ik weet ook niet of je er een paar kunt missen, tegen vergoeding, wil ik er wel een paar overnemen, dat drukt mischien de kosten voor jou, als je dat niet wil, even goeden vrienden, had je het bericht van gisteren ook gelezen?op de remdrukverdeler staan verschillende nummers,is jou dat ook opgevallen,weet jij daar iets van toevallig, ik heb al eens verschillende nummers gezien, maar ze zien er aan de buitenkant het zelfde uit, ik ken een jonge die er nog een paar heeft.bij mij staat er 40 aan de buitenkant op, hij heeft met nummers 26 en 28 allemaal ATe.succes met je remdrukverdeler, zal nu wel niet meer lekken,kan die van mij nog lang niet uitproberen, 604 is nog lang niet klaar, maar hij licht in het ATE vet.groetjes daar.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 21 Apr 2022, 23:16 hoi paull, dat ziet er veel belovend uit zoveel busjes, je moest er zeker zoveel afnemen, anders deden ze ze niet maken zeker, ik weet ook niet of je er een paar kunt missen, tegen vergoeding, wil ik er wel een paar overnemen, dat drukt mischien de kosten voor jou, als je dat niet wil, even goeden vrienden, had je het bericht van gisteren ook gelezen?op de remdrukverdeler staan verschillende nummers,is jou dat ook opgevallen,weet jij daar iets van toevallig, ik heb al eens verschillende nummers gezien, maar ze zien er aan de buitenkant het zelfde uit, ik ken een jonge die er nog een paar heeft.bij mij staat er 40 aan de buitenkant op, hij heeft met nummers 26 en 28 allemaal ATe.succes met je remdrukverdeler, zal nu wel niet meer lekken,kan die van mij nog lang niet uitproberen, 604 is nog lang niet klaar, maar hij licht in het ATE vet.groetjes daar.
Hoi Willy,
Het was niet nodig, er zoveel af te nemen.
Maar de instelkosten zijn hetzelfde, of het nu voor eentje of dertig is.
En als ik eenmaal iets gevonden heb, wil ik er ook vanaf zijn, om niet weer te hoeven zoeken. Lifetime stock, zegmaar.
Over jou voorstel denk eens na.
Het is mij ook opgevallen, dat er verschillende nummers op de remdruk verdelers staan.
Ik heb zelfs op een beurs een nieuwe gevonden, met geen drie maar twee aansluitingen.
Binnenkort eens een plaatje van schieten.
Om b.v. een remdruk verdeler los van de auto te kunnen testen heb ik een 'tool-tje' gemaakt. Voor het kleppenhuis ook zoiets.
Ook maar eens een plaatje van maken. Erg handig in gebruik.
Het stuurhuis heb ik ook het glijlager aan de rechterkant vervangen door een bronzen bus, nog in Kikkerland laten draaien.
Dat lost het rammelgeluid onder de auto op. Deze speling is geen afkeur, maar een stil onderstel rijd prettiger.
Ook groetjes van hier, uit mooi Vendée.
Dat ziet er zo uit:
Attachments
IMG_2852-1.jpg
IMG_2852-1.jpg (90.72 KiB) Viewed 2052 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 101
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

hoi paull, waar komt die bronzen bus dan te zitten in het stuurhuis, zou ik graag weten, mijn stuurhuis moet ook nog uit elkaar, ligt er al onder uit hoor, 604 is helemaal kaal, dus alles schoon maken en nakijken of alles nog goed is, eventueel vervangen, vandaag een aandrijfas helemaal klaar gemaakt met nieuwe hoezen, wat een werk is dat,nog nooit gedaan, maar voor de eerste keer goed gelukt ook met de naald lagertjes, wel een gepruts, ook bezig met de aandrijf assen van mijn peugeot 106 bouwjaar 1995, woonwerk verkeer auto, werkt ongeveer het zelfde als 604, morgen daar weer verder mee, ik hoor of zie wel een foto waar de bronze bus moet zitten in het stuurhuis, kan ik kijken of ik er ook ergens een moet laten maken, of meerdere heb namelijk nog meer 604 peugeot,s, succes verder en de groetjes.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 22 Apr 2022, 21:43 hoi paull, waar komt die bronzen bus dan te zitten in het stuurhuis, zou ik graag weten
Hoi Willy,
Als je het stuurhuis bekijkt,zoals op de foto zichtbaar, zie je de datum 'stempel' '84.
Rechts ervan zie je een verdikking. Daar is de bus in geperst.
Als je radiaal speling hoort of bemerkt, kun je de bus vervangen.
Door van binnenuit, met een dop als stempel, de bus eruit te persen.
En omgekeerd weer een nieuwe erin. Het stuurhuis iets verwarmen maakt het wel gemakkelijker om uit en in te persen.
Ook hier heb ik voor brons gekozen.

Op de remdruk verdelers heb ik diverse nummers gevonden.
Om er een paar te noemen: één met nr. 15, een aantal met nr. 20, één met 22, 28, 32, 40, 87 en 88.
Een nieuwe heb ik ooit op een beurs gevonden met twee aansluitingen, de rest heeft er drie. Deze heeft nr. 19.
Dit zijn de losse remdruk verdelers, op de auto kijk ik niet, te veel moeite om eronder te duiken.
Alle zijn van ATÉ. Een paar heb ik nu gereviseerd en in remmenvet op voorraad liggen als 'grijpvoorraad'.
Ik houd ervan bruikbare zaken op voorraad te hebben, als nodig en niet versleten dingen.
De zwarte links op de foto heeft bovenop een blind gat zonder schroefdraad. En de onderste hevel hoort erbij.
Volgens het bedrijf C&C-Parts is onze remdruk verdeler alleen op Peugeot toegepast.
En dat zou goed kunnen, ik heb deze op geen enkel ander merk of model terug gevonden, ook niet als plaatje op google.
Attachments
IMG_3221.jpg
IMG_3221.jpg (118 KiB) Viewed 2015 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 101
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

hoi Paull, ik ga kijken in het stuurhuis, wordt vervolgd, ben nog even druk met de aandrijfassen, maar bijna klaar,weet jij of de remverdelers het zelfde van binnen zijn?die ik kan kopen,heeft die jonge ook liggen met nummer 26 en 28 ATE nummers erop, en volgens mij zitten die met die plastic ring op een 505 met veer, je hebt in ieder geval genoeg op voorraat toppie, ik moet nog een turbo diesel slopen, daar komt er ook een onderuit, ook maar klaar maken dan en in het remmenvet zetten TZT, succes verder met de 604, ga van de week proberen foto,s te plaatsen gr willy.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 25 Apr 2022, 22:48 hoi Paull, weet jij of de remverdelers het zelfde van binnen zijn?die ik kan kopen,heeft die jonge ook liggen met nummer 26 en 28 ATE nummers erop, en volgens mij zitten die met die plastic ring op een 505 met veer, je hebt in ieder geval genoeg op voorraat toppie, ik moet nog een turbo diesel slopen, daar komt er ook een onderuit, ook maar klaar maken dan en in het remmenvet zetten TZT, succes verder met de 604, ga van de week proberen foto,s te plaatsen gr willy.
Hoi Willy, vermoedelijk wel, de buitenmaat is identiek, en de functie ook.
Zeker weten doe ik het niet, want de nieuwe heb ik niet geopend.
Ik begrijp dat het voor P505 bedoeld is?
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 101
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

hoi Paull, volgens mij is het gelukt met de foto, de aandrijfassen zijn klaar.
IMG_6211.JPG
IMG_6211.JPG (1.19 MiB) Viewed 1931 times
?604Peugeot
Posts: 101
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull,dit is mijn 604 bj 1977 SL
IMG_6169.JPG
IMG_6169.JPG (85.19 KiB) Viewed 1928 times
?604Peugeot
Posts: 101
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

dit is de onderkant van de 604, helemaal kaal gemaakt, en in de lasspray gespoten, heet inox, tegen het roesten, daarna gaat die in de epoxy 1k en dan spuit ik er weer verspuitbare zwarte kit weer tegen aan, dan is die weer nieuw aan de onderkant, groetjes daar en een fijn weekend, hoe is het weer daar?.
IMG_6048.JPG
IMG_6048.JPG (469.69 KiB) Viewed 1923 times
Post Reply