Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
michael
Posts: 58
Joined: 08 Feb 2016, 23:26

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by michael »

Oorzaak brand ws tl bak, Led ombouw maar de trafo en condensator niet verwijderd.
Kijk maar eens naar schuurbrand in Brummen op oa youtube.
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Oei, dat is niet zo best :!:
Smoorspoelen kunnen behoorlijk heet worden, verlies heet het.
Ik mag hopen dat je nog wat hebt kunnen redden van wat in de werkplaats stond.
Gereedschap en wellicht ook projecten en andere zaken.

Een vriend heeft het zelfde ervaren door onachtzaamheid van een mede huurder van het gebouw.
Alles weg, een rokende kolom bleek het enige overgeblevende.
En toch weer de veerkracht op kunnen brengen om opnieuw de hobby op te pakken. In dit geval P604.
'Bloed kruipt, waar het niet gaan kan'.
Karakter maakt het verschil...
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Iedere zondag is er in de directe omgeving, voorlopig, wel een samenkomst van classieke auto's.
En altijd even gezellig, praatje met hapje en drankje bovendien.

We krijgen ook nog wel eens visite uit Nederland, dit keer niet met z'n P604 maar een ...
Wie weet welke auto aan de andere kant staat :idea:
Attachments
IMG_3319.jpg
IMG_3319.jpg (103.11 KiB) Viewed 1720 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull, volgens mij is het een Jaguar, het type is XJ, kan zo niet zien of dit de dure versie is, maar is ook wel een mooie auto.
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

hoi Paull, gisteren weer een aantal onderdelen gekocht, linker en rechter demper 5 pijpen vanaf de eerste demper, een vlotter in aluminium koker voor in de tank, een linksachter Rozet voor de bumper, en een linker dorpel koker tot de A stijl en nog 2 cilens rubbers,weet niet hoe je het schrijft, maar voor het achtersubframe, onder de achter zitting, dan weet jij wel welke ik bedoel, ben er weer blij mee, fijne zondag nog voor jullie, groetjes van uit nederland Grave bij nijmegen.
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 10 Jul 2022, 16:07 Hoi Paull, volgens mij is het een Jaguar, het type is XJ, kan zo niet zien of dit de dure versie is, maar is ook wel een mooie auto.
Hoi Willy, Het is een Daimler compessor, V8, meer weet ik ook niet echt.
De Auto aan de andere kant is een Renault. Nu even geen tijd voor een fotootje te plaatsen, komt nog.
Druk met buitenwerk, in de 'open' zon, 44,7 graden in de schaduw gezien rond 15.00 uur.
Dingen moeten nu eenmaal gedaan worden, nu is het droog.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 10 Jul 2022, 16:54 hoi Paull, gisteren weer een aantal onderdelen gekocht, linker en rechter demper 5 pijpen vanaf de eerste demper, een vlotter in aluminium koker voor in de tank, een linksachter Rozet voor de bumper, en een linker dorpel koker tot de A stijl en nog 2 cilens rubbers,weet niet hoe je het schrijft, maar voor het achtersubframe, onder de achter zitting, dan weet jij wel welke ik bedoel, ben er weer blij mee, fijne zondag nog voor jullie, groetjes van uit nederland Grave bij nijmegen.
Hoi Willy, bijzonder dat je nog deze onderdelen kunt vinden. Zeldzaam, vooral de vlotter in de tank.
De rubbers zijn 'silentblocks' het subframe hangt er aan.
Wat is het fijn om een 'rammelvrije' P606 te rijden. Zo zijn ze bedoelt.
Alleen het geknor van de motor en de rijwind, verder niks. Puur plezier in motoring.
En als op een luchtkussen zweven. Helemaal niet van deze tijd. Niet sportief, niet stug en hard geveerd.

Zweven over Des Herens-wegen. Puur (ouderwets) rijgenot.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

paull en paulla wrote: 12 Jul 2022, 23:48
?604Peugeot wrote: 10 Jul 2022, 16:07 Hoi Paull, volgens mij is het een Jaguar, het type is XJ, kan zo niet zien of dit de dure versie is, maar is ook wel een mooie auto.
Hoi Willy, Het is een Daimler compessor, V8, meer weet ik ook niet echt.
De Auto aan de andere kant is een Renault. Nu even geen tijd voor een fotootje te plaatsen, komt nog.
Druk met buitenwerk, in de 'open' zon, 44,7 graden in de schaduw gezien rond 15.00 uur.
Dingen moeten nu eenmaal gedaan worden, nu is het droog.
De heel bijzondere auto aan de 'andere kant' is:
Attachments
IMG_3314.jpg
IMG_3314.jpg (117.73 KiB) Viewed 1448 times
IMG_3316.jpg
IMG_3316.jpg (129.25 KiB) Viewed 1448 times
IMG_3315.jpg
IMG_3315.jpg (124.31 KiB) Viewed 1448 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot
Posts: 106
Joined: 07 Apr 2022, 17:32

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull, wel apart zo een Renault, heb ik nog nooit gezien hier in nederland, ik ken wel het merk, bij ons thuis hebben ze veel Renault,s gehad, een R12 en een R16 en twee Renault,s 9, ik heb er veel kilometrs op de achterbank gezeten, waren fijne auto,s ben al weer wat verder met de P604 sl, de meeste grote dingen zijn nu gestraald en in de Epoxy gespoten en al een kleurtje gegeven, nu alle kleine dingen stralen en in de Inox spuiten, zoals bouten en moeren, maar de meeste moeren zullen wel nieuw worden met een blauwe plastic ring voor de borg, nu meestal op woensdag een avondje vrij, moet ook kunnen, jij succes met de dingen die ook moeten gebeuren, wat je schreef, fijne avond, is het nog zo warm bij jullie, hier is het al een stuk aangenamer buiten, gelukkig niet meer zo heet, groetjes daar.
User avatar
paull en paulla
Posts: 930
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Hoi Willy, zelf kende ik dit model ook niet. Ook niet deze uitvoering.
Het is een automatische koppeling, heb ik begrepen.

Het is hier wel warm, nog steeds boven de dertig graden. Maar niet meer snoeiheet, geen veertig en meer graden.
Prachtig weer, zeg maar.

Goed dat je zo nu en dan de tijd kunt vinden, om aan de SL te werken.
Zo nu en dan kan ik inmiddels weer de tijd vinden, om met deze Dame oppad te gaan.
Ook groeten uit mooi en zonnig Vendée.
Attachments
IMG_3491.jpg
IMG_3491.jpg (119.42 KiB) Viewed 1409 times
IMG_3498.jpg
IMG_3498.jpg (156.77 KiB) Viewed 1409 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply