505 GR Dangel -Jineuf-

Voor de Peugeot 305 en 505
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

505 GR Dangel -Jineuf-

Post by MeneerPeugeot »

Berichten gekopieerd van het eerdere forum :)
Jineuf wrote:Een mazzeltje. 15 piek!

Image
Image
Image

Image
Tuuur wrote:
Jineuf wrote:Een mazzeltje. 15 piek!

Image
Oeh! Dat ziet er krokant uit ;)
Jineuf wrote:Yep maar met een nieuw verbeterd onderdeel wordt het weer heel netjes!
Image
Jineuf wrote:De problemen zitten vooral HIER!! :shock:
Image
MarcoPeus wrote:Ik heb t al eens elders geplaatst en plaats t hier ook nog eens. Deze 505 Dangel wordt weer perfect dank zij jouw inspanningen. Schitterend dat je je deze moeite neemt. Ga zo door.
Brownie wrote:Top werk!

Dit is mijn oude unieke leeuwje zeker waard.
Jineuf wrote:We gaan verder met de details. Een mooi setje tochtruitjes NOS van marktplaats gemonteerd.
met mooie inbusbusboutjes en een nieuw rubberstripje.
Image
De koplampen van de SW8 erin mooie Cibie lampen met de juiste fase II sierringen
Er zaten fase I ringen om. dat past wel maar de kenner ziet het verschil.
Image
De ruitenwisserarmen. De achterste gerenoveerd. Een 405 arm als donor gebruikt.
De voorste zijn uiteraard specifiek RHD...
Ik ga ze met een spuitbusje lak te lijf
Image
403diesel wrote:+1
Wordt wel een deftige auto zo.
MarcoPeus wrote:Mag je mee gezien worden als die klaar is. Schitterend.
Bart-Peugeot wrote:Mooi man!

Die wisserarmen zijn erg goed te poedercoaten. Ik heb de mijne van de 106 ook onlangs laten doen. Zijn als nieuw!
Jineuf wrote:Motor schoongespotenm en de vaatjes minitieus gereinigd...
Image

Image

Herstel van de kleurcode met een sjabloon.
Image

Image
Image

Image


ImageImageImage

Image
MarcoPeus wrote:Wauw, het detailwerk aan deze Dangel is prachtig.
403 Friesland wrote:Het is bij elkaar echt een mooi ding wat met de dag mooier word ,zou er zelf ook wel een willen hebben maar ja je kan nou eenmaal niet alles hebben :cry: :cry:
Jineuf wrote:
Berichtdoor Bart-Peugeot op za 02 jan 2016, 23:32

Mooi man!

Die wisserarmen zijn erg goed te poedercoaten. Ik heb de mijne van de 106 ook onlangs laten doen. Zijn als nieuw!

Klopt, dat heb ik met deze ook gedaan.
Het probleem is wel dat je hem uit elkaar moet halen om het plastic kapje te verwijderen.
Je verliest daardoor de klinknagel die ergens door vervangen moet worden.
in mijn geval een boutje van RVS.
of heb je het anders opgelost?
Image
Jineuf wrote:Paravan verwijderd, geen roest in de koets eronder :D Wel vuil.
Je ziet oojk duidelijk dat de body voor de RHD versie echt afwijkt van de LHD.
Ombouw is onmogelijk
Image

Image
Zoeken naar de beste plaats voor de Webasto standverwarming.
Image
Jineuf wrote:Ja, het wordt een winterauto!
Ik zoek alleeen nog een goede plek voor de verwarmer.
Mijn eerste optie was hier, achter de accu. Getest op onze "gewone"SX fam.
Image
Maar dan moeten de koelwaterslangen enorm lang worden...
Orin_de_Droog wrote:Dit is geweldig om te volgen, stilletjes volgde ik je topic op lion al... Mooi werk!

Overigens ik heb geen idee hoeveel of waar je ruimte onder je de motorkap hebt, daarvoor heb ik niet genoeg 505 kennis ;)

Misschien even een fotootje?

Mvg, Orin.
Harrie wrote:je maakt mooie stappen richting een nagenoeg perfecte 505, respect !
je lakmalletje voor de code's is ook al weer zo'n precisie knutselwerk dat ik enorm kan waarderen: top !
grt, Harrie
Jineuf wrote:Ik doe mijn best Harrie!
Er gaat best veel tijd in zitten.
En de verkrijgbaarheid van de onderdelen is ook niet best
Donoren zijn er ni8et meer.
Hoewel... ik heb nu contact met een lid van de britse Peugeot Club in Noord-Ierland 8-)
Hij heeft een sloop familiale met rechts stuur uieraard en het goede interieur.
alleen de transportkosten..... Gaat er binnenkort nog iemand die kant op?
Jineuf wrote:Een knutselwerkje voor de optionals: lampen en drie-tonige Hoorn.
De kabelboom moet nog worden getaped en met krimpkous omhuld.
Er komen nog een drietal multiconnectors tussen bij de relaiskast en uiteraard nog kabelschoenen bij de verbruikers.
De relaiskast past onzichtbaar achter de accu. Je ziet alleen de zekeringen!
Dit maak je niet in een avondje...
Image

Image
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: 505 GR Dangel -Jineuf-

Post by MeneerPeugeot »

Jineuf wrote:Goed nieuws, de Dangel verhuisd binnenkort naar de sleutelruimte met brug voor de chassistransplantatie! 8-)

Image
Inpakken dus.
Gelukkig past zo'n chassietje dr makkelijk in! :D
MarcoPeus wrote: Het past er niet alleen goed onder maar zeker zo goed in! :mrgreen:
403diesel wrote:Nog een dingetje wat ik me afvroeg, is het subframe voorbereid vóór het verzinken?
Met andere woorden, zijn er gaten geboord voor in/uitstroom van het zink en ontluchting?
Anders is de binnenkant van de / sommige buizen niet verzinkt. Als daar dan een stukje niet helemaal doorgeladt is krijg je alsnog roestproblemen van binnenuit doordat er vocht insijpelt.

Ik heb vroeger nog wel eens wat producten gemaakt die verzinkt moesten worden en hield tijdens het productieproces hier al rekening mee.

"Komt ie nu mee aan" Ja, niet eerder aan gedacht :oops:

Groet, Serge
403 Friesland wrote:Een verzinkerij kijkt daar bij het aannemen van de te verzinken delen wel gelijk naar ,als het niet kan dan kun je het zo weer ophalen en als het maar een paar gaten zijn dan boren ze die er daar wel in.
Mijn baas laat ook veel galvaniseren zodoende heb ik die ervaring wel.
Ze hebben een hekel aan verf ,dan is het eerst stralen ,een duurdere oplossing is 2 keer verzinken maar word weinig gedaan.
Dan verzinken ze hem eerst ,daarna ontzinken in speciaal bad en dan weer verzinken.
Jineuf wrote:Geen zorgen Serge De Verzinker heeft in dev gesloten buizen gaten geboord.
Dit moet wel want bij de hoge temperaturen van het thermisch verzinken(500 graden C)
zu de lucht in zo'n buis enorm uitzetten. Het hele frame zou uit elkaar spatten. :geek:
Jineuf wrote:Een extragat, midden in beeld

Image
LouisDeFunes wrote:Leuk om te lezen allemaal, het zijn de puntjes op de i die 't 'm doen, dat bewijst dit allemaal wel...hoe is het met de standkachel afgelopen, dat is iets wat ik beslist in mijn 306 wil en ga inbouwen. Ik weet dat ze er zijn voor de XUD, het is alleen een kwestie van er 1 vinden..
Jineuf wrote:louis, standkachels zijn er vooral universeel.
De mijne is een webasto die eerder in een Range Rover zat gemonteerd.

Nieuw zijn ze nogal prijzig maar let op!, de onderdelen zijn ook peperduur.
Als er aan tweede handje veel moet gebeuren val je ook in de prijzen.
Zo bleek bij de mijne de brandstofpomp te ontbreken a 85,/ euro.
Zou de verkoper nog toesturen maar ja, niets meer van gehoord.


Hij doet het wel na herstel van de kabelboom.
Als je dit soort dingen niet zelf kan zou ik voor een nieuwe doorsparen.

https://youtu.be/R1pXgmyXngo
[youtube]http://youtu.be/R1pXgmyXngo[/youtube]
Jineuf wrote:Een mooie thermisch verzinkte trekhaak uit France voor de 505 break.
Maar er zijn er twee voor de Dangel blijkt: een voor reservewiel in de kofferbak en een speciale met een aangepaste korf voor voor de optie: 16 inch reservewiel onder de bodem.
Ik had het kromme roestige ding bijna in de oud ijzerbak gegooid.
Net op tijd kwam ik erachter. :shock:

Image



Image

Image

Image



Image
MarcoPeus wrote:Schitterend. Nu alleen die beugel nog even verzinken en je kunt weer tegen een schitterende onderkant aan kijken.
Jineuf wrote:
MarcoPeus wrote:Schitterend. Nu alleen die beugel nog even verzinken en je kunt weer tegen een schitterende onderkant aan kijken.
Helaas is het minder simpel.
De roestige kromme trekhaak is een zeer zeldzame bij Dangel gemodificeerde " attelage" bedoeld om de mogelijkheid te scheppen het grote reservewiel toch onder de wagen kwijt te kunnen.
Op de foto's zie je dat het grote wiel meer ruimte heeft.
De originele trekhaak moet worden rechtgetrokken gestraald en verzinkt en/of gecoat worden.
Eigenlijk moet er ook weer een verlagingsplaat op, die is pleite.
Gelukkig heb ik hem niet weggegooid!

Meestal zit het 5e wiel in de koffer...

Image
Hier zie het wiel duidelijk hangen, bijna 10 jaar geleden, sindsdien heeft ie niet veel meer gelopen.
Image
MarcoPeus wrote:Ow ja, nu zie ik t ja. Die verzinkte trekhaak lijkt smaller maar heeft dus dat extra beugeltje rechts zitten waardoor de band niet ver genoeg "naar binnen" kan.
Machtige aanblik is 't toch van zo'n Dangel.
403diesel wrote:Nieuwe trekhaak aanpassen naar model van de oude?
Verlagingsplaat is ook wel te maken lijkt me.
Jineuf wrote:
403diesel wrote:Nieuwe trekhaak aanpassen naar model van de oude?
Verlagingsplaat is ook wel te maken lijkt me.
Yep de plaat is easy. 10 mm staalplaat.
Verder ga ik voor de hardway. Rechtrekken en een mooie oppervlaktebehandeling.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
Jineuf
Posts: 80
Joined: 03 Feb 2016, 16:29

Re: 505 GR Dangel -Jineuf-

Post by Jineuf »

Image




Image

Image

Image

Image

Image


Image

Image

Image

Image

Image
:twisted: ROEST UIT SOEST :evil:
User avatar
Jineuf
Posts: 80
Joined: 03 Feb 2016, 16:29

Re: 505 GR Dangel -Jineuf-

Post by Jineuf »

Nog even wat info bij de bovenstaande foto"s

De tellerkabel van garage Jasper.
Het transport naar de werkplaats van SOK-Productions wwar het chassis vervangen gaat worden.
Prima ding zo'n IVECO, koopje ook 95 euro per dag ex diesel
:twisted: ROEST UIT SOEST :evil:
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 505 GR Dangel -Jineuf-

Post by Harrie »

mooi geregeld ;)
Bij Serge is je Dangel in goede handen :)
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
User avatar
Jineuf
Posts: 80
Joined: 03 Feb 2016, 16:29

Re: 505 GR Dangel -Jineuf-

Post by Jineuf »

Harrie wrote:mooi geregeld ;)
Bij Serge is je Dangel in goede handen :)
Hij is em anders aardig aan het slopen ;)
Langsdragers eraf, het valt nog wel mee met de horror :twisted: :o :shock:

Het komt wel weer goed.... :roll:


Voor het verwijderen, wat zit eronder???
Image

nou DIT dus....
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Image
:twisted: ROEST UIT SOEST :evil:
User avatar
Jineuf
Posts: 80
Joined: 03 Feb 2016, 16:29

Re: 505 GR Dangel -Jineuf-

Post by Jineuf »

Image

Weer wat minder roest!
Last edited by Jineuf on 16 Feb 2016, 14:27, edited 3 times in total.
:twisted: ROEST UIT SOEST :evil:
Martijn
Posts: 159
Joined: 05 Feb 2016, 04:45

Re: 505 GR Dangel -Jineuf-

Post by Martijn »

Als ie nou klaar is, zullen we dan een fotootje maken met mijn dangel GTI?
User avatar
Bart-Peugeot
Posts: 402
Joined: 02 Feb 2016, 19:56

Re: 505 GR Dangel -Jineuf-

Post by Bart-Peugeot »

Ik kan het laatste plaatje niet zien. Wel als ik op de link klik (die er verstopt in zit)

https://drive.google.com/file/d/1mCe9cM ... jPils-ymAw
In bezit van een 308 en 504.
User avatar
Jineuf
Posts: 80
Joined: 03 Feb 2016, 16:29

Re: 505 GR Dangel -Jineuf-

Post by Jineuf »

Bart-Peugeot wrote:Ik kan het laatste plaatje niet zien. Wel als ik op de link klik (die er verstopt in zit)

https://drive.google.com/file/d/1mCe9cM ... jPils-ymAw

Yep, het is soms wel es lastig.
dan weer van mijnalbum, een upload of via de google drive....



Ik weet nu wel hoe jee een filpje plaatst :lol:

:twisted: ROEST UIT SOEST :evil:
Post Reply