Een van mijn 305en -403friesland-

Voor de Peugeot 305 en 505
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Een van mijn 305en -403friesland-

Post by MeneerPeugeot »

Berichten gekopieerd van het eerdere forum :)
403 Friesland wrote:Nog eentje dan ,mijn 305 die helaas vanwege de mrb. stil staat ,nu al met een benzine 1600 met schakelbak er in uit een bx een monopoint met blokbobine .
Hij staat wel lekker droog bij zijn soortgenoten hopende op betere tijden maar weg doen dat gaat nog niet gebeuren.
Image
Was altijd wel een lekkere auto om mee te rijden ,turbodiesel met automaat maar ja was helaas.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Een van mijn 305en -403friesland-

Post by 304 Friesland »

Ik zit er aan te denken deze auto maar weer eens tevoorschijn te halen en beginnen met verder afbouwen van de motorombouw naar benzine weer.
Het is zonde dat hij maar in een hoekje staat ,met wat tijd en klein beetje geld gaat hij toch snel weer rijden , alleen het tevoorschijn halen zonder werkende motor gaat niet zo makkelijk aangezien er ook nog beetje hoogte verschil in mijn erf zit en hij omhoog moet dus.
In het kwart tarief zal hij denk ik niet meer dan 90 euro aan belasting kosten voor 9 maanden dus dat valt wel wat mee.
403diesel
Posts: 201
Joined: 02 Feb 2016, 14:36

Re: Een van mijn 305en -403friesland-

Post by 403diesel »

Mooie 305. Jammer dat de diesel er weer uit moet maar niks mee doen is ook weer zo wat. Dit was toen toch je dagelijkse auto?
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Een van mijn 305en -403friesland-

Post by 304 Friesland »

het is nog steeds een mooie auto ,ja achterklep heeft wat plekjes en paar beschadigingen hier en daar maar verder goed.
Het was een poosje mijn dagelijkse auto ,tot de belasting kwam en toen heb ik een c5 gekocht en heeft mijn vrouw ,toen vriendin er nog een goed jaar mee gereden .
Daarna is hij aan de kant gekomen en kon ik de motor goed verkopen en heb bij mijn vaste sloop een Bx 1600 motor met bak geruild tegen wat andere rommel en die zit er nu in , alleen heb hem er toen alleen in gehangen en moet dus nog helemaal opgebouwd worden ,het electrisch is nog even puzzelen ,ik weet dat er 1 draad voor contact was maar ja welke ook al weer dus moet nu op zoek naar een schema zodat ik zien kan welke het is maar is niet heel erg moeilijk.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Een van mijn 305en -403friesland-

Post by 304 Friesland »

Ik heb er afgelopen week al even mee gereden ,is nog niet helemaal zo als het hoort maar rijd toch erg mooi en direct en strak weer zeg .
problemen die er nog zijn is dat waarschijnlijk het opvoerpompje aan de verkeerde leiding in de tank zit , hij remt erg slecht ondanks dat ik alles wel al schoon gemaakt heb en hij pingelt tijdens het optrekken .
Heb er dan ook maar een klein stukje mee gereden ,maar motortje trekt verder wel goed al kon ik dat maar even proberen door het gebrek aan toevoer uit de tank.
maar verder starten en lopen en mooi ook , koppeling is fijn evenals het schakelen , zal er binnenkort achteraan om hem om te zetten op kenteken.
Ik weet alleen niet hoe het werkt met kwart tarief als ik hem er bijvoorbeeld nu al in zou doen ,of ik dan het hele jaar toch nog moet betalen anders kan ik beter wachten tot maart volgend jaar.
ton
Posts: 80
Joined: 28 Feb 2016, 08:53

Re: Een van mijn 305en -403friesland-

Post by ton »

Goed nieuws Hans, top dat de Break weer gaat rijden.

Bij mij kriebelt het 305-virus ook nog altijd. Wil er wel weer een 305 bij. Maar kan nog niet echt iets vinden. Staat wel wat te koop, maar niet echt naar m'n zin. Bij tips hoor ik het graag :!:
1992 Peugeot 205 Accent
User avatar
Marinus
Posts: 29
Joined: 31 Jul 2016, 10:10

Een van mijn 305en -403friesland-

Post by Marinus »

Geen tip voor een auto wel contact met iemand gehad die 305 type 1 onderdelen wilde gaan opruimen. Als iemand interesse heeft kan ik info even doorspelen. Maar zie zo even niet of je type 1 of 2 hebt 403-Friesland.
Peugeot 504 2.0 TI automaat 1978
Peugeot 309 1,4 XR 1989
Peugeot 605 3.0 SR 1992
Peugeot 207 1.6 XS premiere 2006
Peugeot 508 1.6 Hdif aut 2015 (lease)
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Een van mijn 305en -403friesland-

Post by 304 Friesland »

De mijne zijn allebei type 2 , van de eerste serie worden de onderdelen wel schaars langzamerhand ,ik heb er geen belang bij maar hoop dat het niet in het oud ijzer beland.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Een van mijn 305en -403friesland-

Post by 304 Friesland »

Nou toch maar weer even stukje schrijven over deze auto .
Ik heb hem weer eens tevoorschijn gehaald ,nu om er weer een andere motor in te zetten ,zou een 1600 16 v 109pk worden uit een 206 maar dan kom je toch weel tegen wat pasgemaakt moet worden en er dus echt niet passend is van een andere auto .
Nou kwam er een ander motor project op mijn pad wat ik vandaag op ga halen hopend dat het wat is en dat is een voorkant van een 306 xsi waar een 2,0 16v motor in zit met 132 pk ,die past wel zo in de steunen ,aandrijfassen passen dan ook zo weer en uitlaat komt ook veel mooier uit .
Maar moet ik dus vandaag halen en hopen dat het is wat het zou zijn ,zit wel al een nieuwe koppeling in en distributie en koppakking net 150 km volgens zeggen maar we zien het wel.
Ik heb ook de wielen van de 206 gepast op de 305 ,voor past het zo , achter moet er wel een spacer tussen maar staat toch wel erg mooi , ik heb er nu gtx velgen onder maar vind ik niet echt wat want die kan ik zelf niet balanceren ,de 206 velgen zijn 195 55 16 geloof ik ,en net zo hoog maar staat echt mooi ,hoop dat hij gauw rijden gaat.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Een van mijn 305en -403friesland-

Post by 304 Friesland »

Afgelopen week de motor opgehaald ,gelukkig heeft die jongen zich aan zijn woord gehouden ook omdat ik toch vrij serieus er mee bezig ben en dus donderdag hier op de dam.
Eerst al wat dingen er af gehaald die ik niet nodig ben en in de weg zitten met strippen van het geheel .
Gisteren de motor laten lopen met een los opvoerpompje ,eerste pompje leverde te weinig druk ,andere doet het wel goed en zo kon ik hem na wat bedrading weer vast gezet te hebben voor de eerste keer starten en hij loopt goed ,nu zonder uitlaat maar merkbaar goed fel op het gas .
Daarna langzaam de bedrading aan het uitdunnen geweest zodat ik zo min mogelijk over hou en toch de motor lopen kan en werkende uitleesstekker en dasboard ook nog deels werkend .
Ik hoop hem vandaag te kunnen demonteren en dan gelijk te passen in de 305 ,zal hier en daar ook nog wel iets krap of in de weg zitten maar dat gaan we zien ,als het gaat werken zal het wel een pittige auto worden ,ja vandaag de dag is 132 pk bijna normaal maar in een 305 van 86 is het toch best wel aardig wat en met zo goed als 1000 kg moet hij toch ook wel rap weg zijn ,al vind ik dat normaal niet belangrijk ,het is gewoon de fun van een oude stationcar waar toch een beetje een wolf onder zit of in dit geval toepasselijker een brullende leeuw wat dat doet hij nu wel ze zonder uitlaat en klapt lekker als je het gas los laat maar ben benieuwd of het gaat lukken . :D :D
Post Reply