505 Plaatjes

Voor de Peugeot 305 en 505
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

505 Plaatjes

Post by MeneerPeugeot »

MarcoPeus wrote:Ik krijg heimwee naar mijn eigen 505..........
MarcoPeus wrote:Tijd om mijn STi weer eens van stal te halen maar daar zal wel een bult werk aan zijn na zoveel jaren stilstand. Remmen, brandstofsysteem etc. Zit wel een ZGAN lederen interieur in, dat dan weer wel :D
MarcoPeus wrote:Mijn 85er STi heeft geen 2.2 maar een XN6 (XN1 met injectie) 1971 cc. Bosch K-Jettronic en ZF 3HP22 automaat.
Foto's.............. euhmmmmmmmm moet ik gaan zoeken. Ze staat al sinds 99 stil, toen had ik nog geen digitale camera, alleen met 35mm rolletje en dus alleen fotos op papier. Ik zal eens wat fotos maken in de werkplaats van mijn 505.

Edit: Ja hebbes:
Image

Nieuw lederen interieur opgehaald in Mallesherbes Frankrijk
Image
Image

15 inch TRX look-a-likes voor de 505 gescoord.
Image
Harrie wrote: mee eens, samen met de witte SW8 een van de zeldzaamste USA 505's in NL.
MarcoPeus wrote:Yep. Staat al te lang stil, moet haar echt eens aan de gang krijgen en gekeurd enz enz enz. Maar ja, tijd he.
Last edited by MeneerPeugeot on 05 Feb 2016, 14:20, edited 1 time in total.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: 505 Plaatjes

Post by MeneerPeugeot »

Wow Schitterend Marco, Lijkt me machtig deze weer eens te zien rijden :D
Image
Image
Image
Image
Image
MarcoPeus wrote:Die coupe en cabrio 505 zijn ooit gemaakt voor de Amerikaanse markt (ook te zien aan de koplampen, bumpers en side-markers zoals op de mijne) maar Peugeot is altijd een vreemde eend gebleven in de VS. Net zoals alle andere Franse en Italiaanse auto's. Op dit moment rijden er wel weer 500tjes van Fiat rond maar that's it.
De amerikanen kijken je maar vreemd aan als je zegt dat je Peugeot rijdt (zelf ervaren toen ik in NY woonde). De "vreemde" techniek van natte bussen b.v. snappen ze niet. Daarnaast was het dealernetwerk ook niet je-van-het en wilden veel Amerikaanse monteurs niet aan die "lemons" werken. Kun je nagaan op welk niveau die draaien.
MarcoPeus wrote:Ze zijn er wel nog hoor, Er rijden nog Amerikanen met een Peugeot maar het wordt moeilijk voor hun om onderdelen te krijgen, nog moeilijker dan t voor ons is. Zij hebben geen PCN magazijn of Le Lion.
Uiteraard zou ik mijn collectie mee willen nemen als ik permanent ging maar ik blijf hier, moet C&V16 organiseren :D
MarcoPeus wrote: maar ik blijf hier, moet C&V16 organiseren :D

:lol: :lol:
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: 505 Plaatjes

Post by MeneerPeugeot »

pick~up wrote:Mijn oude 505,s....die smerige is een GTD mijn fijnste auto ooit en rijd nu in Egypte en die andere is een GTI uit 1989 die heb ik verkocht een een collega dus die zie ik nog elke dag :)

Image
pick~up wrote:Dit is mijn 505 V6 uit 1986...hij stond in het peugeot club blad samen met een volvo.

Image

En me 505 GTI dangel familiale.

Image

En me 505 GLD familiale..uiterlijk een vreselijk ding maar super roest vrij en hij rijd echt super lekker..tis net een oude afgetrapte schoen ziet er niet uit maar loopt heerlijk!

Image
MarcoPeus wrote:Heerlijk die 505's, ik krijg meer en meer schuldgevoel dat de mijne al zo lang stil staat.
Die blauwe zou een hele bult opknappen met een stel nette velgen of wieldoppen denk ik. Dat donkerblauw vind ik persoonlijk ook geen mooie kleur voor een 505. Mijn vader en ik noemden dat vroeger altijd "dieselblauw" Je zag namelijk meestal diesels rijden in die kleur (hier in de buurt althans)
Brownie wrote:Leuk auto's pick~up. De GTD heb ik ook naar volle tevredenheid dagelijks gereden. Valt me mee dat die nog naar Egypte is gegaan. Ze willen daar toch vooral handgeschakelde benzine auto's. Wellicht wordt hij nu voor onderdelen gebruikt. De V6 is bij mij helaas nooit aan rijden toegekomen, maar ben erg blij dat een van de 505 V6 intoductieauto's in nederland nu toch weer op de weg te zien is.
pick~up wrote:
Brownie wrote: Valt me mee dat die nog naar Egypte is gegaan. Ze willen daar toch vooral handgeschakelde benzine auto's. Wellicht wordt hij nu voor onderdelen gebruikt. .
Nou dan was het wel een dure 505 diesel voor onderdelen....voor 1000 kregen ze hem niet hoor!
Tuuur wrote:De 505's van mijn ouders in de jaren '80. Beide auto's vonden de later geïnstalleerde LPG installaties niet leuk en kwamen vrolijk rokend op 3 cylinders terug uit de vakantie naar Zuid Frankrijk.
Het waren daardoor de laatste Peugeots van mijn ouders, ze zijn overgestapt op Volvo.

505 GR

Image

Image

505 GR Automaat

Image

Image
Image
Image
[quoteImage[/quote]
Image
Image
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: 505 Plaatjes

Post by MeneerPeugeot »

Image
Image
Image
Image
Image
MarcoPeus wrote::( Heimwee
MarcoPeus wrote:Image
MarcoPeus wrote:Phase 1 505 tussen model dus met vlakke gril en waarschijnlijk digitaal klokje boven in dash.
Image
MarcoPeus wrote:Image
Jineuf wrote:Mij tweede 505 een echte Turbo Injection, gekocht van Hans peugeot in Assen
FANTASTISCHE WAGEN!!
Image
"Jineuf"in zijn jonge jaren..de wilde haren zitten er nog steeds :mrgreen:
Jineuf wrote:Image
Deze foto is genomen bij de koop in 2008 11.000km NIEUW was ie
Nog steeds bij ons en dagelijks in gebruik, nu met 50.000km!
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: 505 Plaatjes

Post by MeneerPeugeot »

Jineuf wrote:en dez, ingeruild voor het rode monster hierboven

Image
Image
Image
Jineuf wrote:En welke bekende achterhoeker rijdt erachter?
Image
MarcoPeus wrote:Prachtig, ik heb nog stille dromen om ooit een Turbo te hebben. Lijkt me geweldig. Die Familiale is ook prachtig zeg. Een plaatje
Jineuf wrote:
MarcoPeus wrote:Prachtig, ik heb nog stille dromen om ooit een Turbo te hebben. Lijkt me geweldig. Die Familiale is ook prachtig zeg. Een plaatje
Marco, als je ooit een mooie turbo tegenkomt ben je verkocht, zeker!
Bij mij komt er ook wel weer een... 8-)
De familiale wordt gekoesterd door mijn vrouw die niets met auto's heeft en al helemaal niet met Peugeot ... Maar haar 505 A F B L I J V E N ! ;) logisch het werkpaarden doet het altijd, is zeer comfortabel, alle zeven kinderen plus honden passen erin en het karakter..... ;)


Dit is een recente foto :!:
Image
Jineuf wrote:driften!

Image
Harrie wrote:
Jineuf wrote:En welke bekende achterhoeker rijdt erachter?
Image
heej, wat leuk, mijn oude 205 XS :)
thanksz, Jineuf ;)
Jineuf wrote:"Geleend "van het andere forum;
Vandaag gespot;https://vimeo.com/150900955

dat is dus deze:
Image

net geimporteerd door een legerdump uit de provincie Utrecht.
Als ik dit zie :o dan vraag ik mij af hoe de staat van het chassis is :roll:
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: 505 Plaatjes

Post by MeneerPeugeot »

MarcoPeus wrote:Prachtige wagen.
Harrie wrote:oej, wat een schitterende 505 STI ! Nog met dat eerste dashboard ( getekend door Paul Bracque ) en tweed bekleding ( geen korte broek dragen :mrgreen: )
en die fijne 2 liter motor. Toplimousine ! 8-)
paull en paulla wrote:Schitterend :geek:
MarcoPeus wrote:Mijn vader heeft eenzelfde 505 gehad. Een 80er SR automaat met licht groene metallic lak en groen interieur met deze tweed stof. Fantastische wagen met veel comfort en ruimte. Na afkeur op de draagarmen heeft hij m in 92 ingeruild op een 405 GRD uit 88. Ik heb staan janken toen de auto achtergelaten werd bij Colaris in Heerlen. Zo'n mooie wagen was dat. Nu heb ik er zelf een sinds 1993 en die staat al jaren stil. :oops: Ook om te janken eigenlijk.
RogerSch wrote:
MarcoPeus wrote:Collaris in Heerlen.
Vervolgen tijden. Daar heeft mijn vader nog 3 auto's gekocht (Talbot Horizon, Peugeot 405 en 406). Zelf had ik daar mijn 306 Roland Garros gekocht.. In de tijd dat een autodealer nog gewoon een vestiging had en geen conglomeraat over heel Limburg zodat er geen concurrentie meer is.
MarcoPeus wrote:Tsja, schaalvergroting is het devies heden ten dage. If you can't beat them, buy them. Die afdeling administratie heb je toch, of die nu 120 facturen per dag afhandelen of 150.
Jineuf wrote:Het is wel heel makkelijk om hier plaatjes te posten zeg: komt ie!
Image

Image

Image

Image

Image

Image
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: 505 Plaatjes

Post by MeneerPeugeot »

Image
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: 505 Plaatjes

Post by MeneerPeugeot »

Image
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: 505 Plaatjes

Post by MeneerPeugeot »

Image
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: 505 Plaatjes

Post by MeneerPeugeot »

Image
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Post Reply