Mijn 405 GRX

Voor de Peugeot 306, 405 en 605
RogerSch
Berichten: 240
Lid geworden op: 02 feb 2016, 19:31

Re: Mijn 405 GRX

Berichtdoor RogerSch » 13 okt 2017, 05:07

@Marco; ik heb zelf ook eens gekeken om de H4 lampen te vervangen voor H4 ledlampen. Tot op heden nog geen goede en enigszins betaalbare gevonden. Maar waarom neem je niet contact op met de webshop xenonlamp.nl ? Hun contactadres is in Sittard. ;)
https://www.xenonlamp.nl/contactgegevens

H4 LED lampsetje op dezelfde webshop: https://www.xenonlamp.nl/led-dimlicht-h4-3000k kost 109 euro :shock: en je mag er formeel niet mee op de openbare weg.... https://www.xenonlamp.nl/eu-verordering

Dus waarom niet gewoon een goede set halogeen lampen kopen? Zoals deze Philips Racing vision (geclaimd +150%) van nog geen 21 euo.
https://www.xenonlamp.nl/philips-racing-vision-150-h4
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.

Gebruikersavatar
MeneerPeugeot
Berichten: 688
Lid geworden op: 03 feb 2016, 20:12

Re: Mijn 405 GRX

Berichtdoor MeneerPeugeot » 13 okt 2017, 16:12

De Racing 150+ geven idd nog iets meer licht als de 130+ variant van Philips,
Wel is er een belangrijk verschil, De 150+ lampen staan bij Philips op een levensduur van 200uur :roll:
terwijl de 130+ lampen een opgegeven levensduur hebben van 6000uur.
Dit mede omdat in de racerij andere eisen aan de de lampen gesteld worden,
Meer licht is daar belangrijker als levensduur.

Ik heb ook diverse motorrijdende kameraden en die zweren bij de Osram NightBreaker lampen om zoveel mogelijk zicht te hebben, keuzes, keuzes, keuzes... :lol: :lol: :lol:
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.

Gebruikersavatar
MarcoPeus
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 feb 2016, 20:09

Re: Mijn 405 GRX

Berichtdoor MarcoPeus » 08 apr 2018, 13:25

Bij het stilstaan voor een stoplicht (en die hebben wij nogal hier in het dorp) rook ik een olielucht. Onder de motorkap was het rondom de ontsteking ook een vettige bedoeling. Dus laatst maar eens een kleppendekselpakking besteld en die net maar eens gemonteerd.
Nu zie ik tijdens de-montage dat de moertjes waarmee het kleppendeksel vast zit, een ingebouwde rubber hebben. Langs die rubber lekt ook een drupje olie en 10 moertjes lekken natuurlijk wel iets meer.
Zijn die rubbers te vervangen of moet je nieuwe moertjes kopen? En zo ja waar?
Huidige privé collectie:
201 32 (te koop)
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Injection 73 (te koop)
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95

Gebruikersavatar
Beeperhorrie
Berichten: 1215
Lid geworden op: 06 jun 2016, 11:02

Re: Mijn 405 GRX

Berichtdoor Beeperhorrie » 08 apr 2018, 17:23

Ik heb het bij die van mij met vloeibare pakking gedaan. Gewoon draadeindjes goed vetvrij en dan vloeibare pakking er op en de moertjes aandraaien. Geen vettigheid nog. Bij het oliefilter inmiddels wel vettigheid heb ik verleden week geconstateerd.
205 1.1GE & 405 1.6 GRX
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcoPeus
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 feb 2016, 20:09

Re: Mijn 405 GRX

Berichtdoor MarcoPeus » 20 sep 2018, 21:42

Vandaag een dikke 400km gemaakt op en neer naar Almere om bij een bekende forummer een interieurtje voor de 405 op te pikken.
Bedankt voor de ontvangst Ben en voor het interieur. Hopelijk smaakt de vlaai net zo goed als hij er uit zag.

Komende week eens een uurtje besteden aan de montage van de bijrijdersstoel. Die is kapot aan t gaan op de naden.
Huidige privé collectie:
201 32 (te koop)
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Injection 73 (te koop)
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95

Gebruikersavatar
MarcoPeus
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 feb 2016, 20:09

Re: Mijn 405 GRX

Berichtdoor MarcoPeus » 02 mar 2019, 13:51

De 405 maar eens voorzien van nieuwe benzine slangen. De ouden vertoonden al een tijdje scheurtjes (4 jaar oud) en bij de aansluiting op de injectorrail lekte de aanvoerleiding al. Helaas had men geen dikke slang dus de omvlochtte slang maar gepakt.
Meteen ook maar een aardingsprobleem opgelost bij 't linker achterlicht. Nu is het geen kerstboom meer als je remt/knippert.
Huidige privé collectie:
201 32 (te koop)
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Injection 73 (te koop)
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95


Terug naar “306, 405, 605”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast