Peugeot 306 XTDT Belfort -LouisDeFunes-

Voor de Peugeot 306, 405 en 605
User avatar
LouisDeFunes
Posts: 75
Joined: 05 Feb 2016, 14:32

Re: Peugeot 306 XTDT Belfort -LouisDeFunes-

Post by LouisDeFunes »

dank jullie wel voor de reacties. ik heb vroeger een auto gehad met een aftermarket cruise control, maar die werkte niet, heb ik toen eens naar laten kijken en ook de garage kreeg 'm niet aan de gang. maar dit is tien jaar geleden, wellicht dat deze systemen tegenwoordig een stuk beter zijn geworden. iemand enig idee wat zoiets kost ?
User avatar
Breeze
Posts: 211
Joined: 02 Feb 2016, 11:57

Re: Peugeot 306 XTDT Belfort -LouisDeFunes-

Post by Breeze »

Ja ik heb enig idee.
Je hebt de Eagle (iirc) voor een paar tientjes. Dat is een soort veredeld handgas, maar dat werkt nog geeneens slecht in ons vlakke land (ben geen Limbo ;) ).
De Waeco voor € 190 b.v. bij Conrad.
En de top is John Gold. Mijn GoldCruise GC55 (servobekrachtigd) plus CM25 bedieningsunit met 3 voorkeursnelheden, was 7 jaar geleden € 411. Maar dan heb je ook wat.
Vroeger was er ook de Tempomat van VDO (Duitsdegelijk), maar die zie ik alleen nog maar op eBay.

Adri
Xantia V6 Break
Zweven is een ongekende ervaring
User avatar
LouisDeFunes
Posts: 75
Joined: 05 Feb 2016, 14:32

Re: Peugeot 306 XTDT Belfort -LouisDeFunes-

Post by LouisDeFunes »

Dank je wel voor de uitgebreide info, ik zal eens gaan informeren bij een inbouwstation voor dergelijke zaken hier in Limburg. Al moet ik wel bekennen dat ik een beetje terughoudend ben om after market producten te gaan inbouwen. Ik heb vroeger twee auto's gehad met een after market cruise control, en in beide wagens functioneerde dezen niet. Heb er toen heel wat uren in gestoken, maar noppes, nakkes en nada.

maar, de techniek staat niet stil en dat besef ik ook. dus, nader onderzoek is wat wij gaan doen :idea:
User avatar
Breeze
Posts: 211
Joined: 02 Feb 2016, 11:57

Re: Peugeot 306 XTDT Belfort -LouisDeFunes-

Post by Breeze »

Weet je toevallig nog welk merk die CC was (waren). Ik heb in mijn vorige auto een simpele John Gold gehad een AP-150, ingebouwd door mijn garage bij aflevering in 1997 (leasebak) en die heeft nooit helemaal naar tevredenheid gewerkt. Er zat wat hysterese in de regeling, dus op een helling liep de snelheid eerst terug en bij een afdaling ging hij eerst sneller rijden. Maar op het vlakke land was er goed mee te leven.
Maar zoals al gezegd de nieuwe JG CG55 werkt perfect, Het lijkt wel of de naald vastgespijkerd zit.
Oh en JG heeft ook eenvoudiger en dus goedkopere modellen.

Adri
Xantia V6 Break
Zweven is een ongekende ervaring
User avatar
LouisDeFunes
Posts: 75
Joined: 05 Feb 2016, 14:32

Re: Peugeot 306 XTDT Belfort -LouisDeFunes-

Post by LouisDeFunes »

nee dat weet ik niet meer..

Afgelopen week ontdekte ik onder het rijden dat de koplampen zichzelf onder het rijden continue aan het stellen zijn...de beide lampen bewogen onafhankelijk van elkaar naar beneden en weer omhoog :?

Na enig overleg met Steunpunt Heerlerbaan ( tevens uw betrouwbare adres voor een Kapsalonschotel ) ben ik wat gaan spelen met de afstelknop op het dashboard en gekeken of ze dit bij elke stand doen.

De koplampen stonden op de hoogste stand en het gekke is ze dit bleven doen, maar na een tijdje verdween dit, nu doen ze alleen nog een beetje bewegen op de laagste stand. op de oude stand blijven ze nu keurig staan.

Misschien komt het door de strenge vorst, wie zal het zeggen. Aandachtspunt in elk geval. Als het blijft voorkomen dan zal ik niet schromen om beide motortjes a 70 euro per stuk te vervangen. :x

mijn 306 zal in perfecte staat blijven.. :P
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Peugeot 306 XTDT Belfort -LouisDeFunes-

Post by MarcoPeus »

LouisDeFunes wrote:Als het blijft voorkomen dan zal ik niet schromen om beide motortjes a 70 euro per stuk te vervangen. :x
Zijn ze nog leverbaar?
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
LouisDeFunes
Posts: 75
Joined: 05 Feb 2016, 14:32

Re: Peugeot 306 XTDT Belfort -LouisDeFunes-

Post by LouisDeFunes »

niet bij de dealert volgens Steunpunt Heerlerbaan, maar wel via andere kanalen ( welke weet ik niet, want dat viel een beetje weg tijdens het gesprek wat ik rijdend voerde, maar in elk geval nog wel ergens nieuw te leveren 8-)
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Peugeot 306 XTDT Belfort -LouisDeFunes-

Post by MarcoPeus »

Ow dat is mooi. Mijn ervaring via dealer is inderdaad vaak teleurstellend (qua onderdelen leverbaarheid van oude modellen).
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
LouisDeFunes
Posts: 75
Joined: 05 Feb 2016, 14:32

Re: Peugeot 306 XTDT Belfort -LouisDeFunes-

Post by LouisDeFunes »

zo, daar ben ik weer..tijdje niks van mij laten horen..het probleem met de stelmotortjes van de koplampen is eigenlijk vanzelf opgelost, in elk geval het komt niet meer voor.

Verleden week even een beurtje laten uitvoeren op de Heerlerbaan door de alom gewaardeerde expert uit Kerkrade. De laatste tijd kraakte het stuur een beetje, met name als je volledig uitdraaide naar rechts. We hebben de stuurbekrachtigingolie ververst en het lijkt er sterk op dat er wat verstopping is geweest want het kraken is na een paar dagen rijden met de nieuwe olie flink verminderd en bijna niet meer waarneembaar.

Ook gelijk de motorolie met filter ververst, ik was toch alweer een 10.000km verder sinds de laatste beurt, dus dat is ook weer in orde.

De laatste weken speel ik een beetje met de gedachte om weer eens wat anders te gaan kopen, misschien dat ik de 306 wegzet in de garage, misschien dat ik hem toch ga gunnen aan weer een liefhebber. Ik weet het nog niet. Wegzetten word hij niet beter van, alhoewel, hij heeft nog geen ton gelopen, dus als ik hem eens een paar jaar wegzet..

De kmstand is nu 98.000, de laatste dagen veel gehad aan de perfect werkende airco..de auto rijd geweldig, drie weken geleden nog op en neer geweest naar Zuid-Duitsland, en op de autobahn heb ik weer genoten van de heerlijke trekkracht van deze motor. Maar toch mijmer ik een beetje over zes cilinders i.c.m een heerlijke automaatbak..
User avatar
LouisDeFunes
Posts: 75
Joined: 05 Feb 2016, 14:32

Re: Peugeot 306 XTDT Belfort -LouisDeFunes-

Post by LouisDeFunes »

en zo is geschied, ik ben tot aanschaf overgegaan van een zescilinder met automaat en rijd nu zacht zoevend over de wegen met een groot schuifdak, precies wat ik al een tijdje wilde..

De 306 gaat de opslag in, wellicht ga ik er nog eens ooit mee rijden, of ik verkoop hem aan een liefhebber. De kmstand is nu 99350 ;)
Post Reply