Deurspeakers

Voor de Peugeot 306, 405 en 605
Post Reply
Topruler
Posts: 20
Joined: 25 Feb 2016, 07:53

Deurspeakers

Post by Topruler »

Hallo allen,

Wellicht heeft 1 van jullie een idee. Ik heb laatst het setje speakers wat in de deuren van mijn 405 zit vervangen door een setje wat ik nog had liggen. Nu heb ik alleen het volgende probleem. In eerste instantie deden ze het beide prima maar na een aantal keer deur open en dicht stekkertjes los en dus geen geluid meer. Nu heb ik met mijn gebrekkige technische kennis inprovisorisch de stekkertjes aan de aansluitingen vastgetaped zodat dit niet meer voorkomt. Nu heb ik alleen een heel nieuw probleem. Mijn speakers doen het nu bijna willekeurig wel of niet. Er lijkt alleen wel een verband te zitten tussen koud en warm (krimpen en uitzetten?). Met name mijn linker speaker doet het niet als ik instap (dan is dat met de huidige temperaturen meestal tussen -3 en +3) en als ik een minuut of 20 gereden heb begint hij het vaak te doen. Mijn rechter deed het eigenlijk steeds wel maar begint inmiddels hetzelfde gedrag te vertonen. Nu heb ik toen ik het vastzette (toen was het ook koud, het getest en werkte het prima). Heeft er iemand tips, suggesties wat ik kan doen om het te verhelpen? En het liefst voor de technisch gehandicapte mensen zoals ik begrijpelijke suggesties want multimeters, soldeertangen en radio's openmaken daar begin ik niet aan. Niet omdat ik onwillig ben maar omdat ik meer kapot maak dan repareer.

Groet,
Peter
Peugeot 405 GR 1.9 1989
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Deurspeakers

Post by MarcoPeus »

Misschien een kabelbreuk in de rubberen sluis tussen deur en A-stijl? Of je stekkertjes zijn een beetje uitgesleten.
Naam een tang en knip de klemmetjes even bij elkaar voor beter contact. Probeer de radio eens te laten spelen en doe je deur eens langzaam open en dicht bewegen. Valt het geluid dan soms weg of heb je soms wel geluid, dan heb je een kabelbreuk in de sluis.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Topruler
Posts: 20
Joined: 25 Feb 2016, 07:53

Re: Deurspeakers

Post by Topruler »

Bedankt voor de suggesties en het meedenken. Ben er niet aan toe gekomen om het na te kijken. Had wel een heldere ingeving afgelopen weekend waarmee het probleem nu opgelost is. Aangezien mijn autoradio het steeds deed maar de boxen op een bepaald moment helemaal niets meer deden ook als het warm werd in de auto. Had ik de optie dat het aan de stekker ligt die achter in mijn autoradio zit niet in acht genomen. Stekker goed aangedrukt. Probleem opgelost!
Peugeot 405 GR 1.9 1989
Post Reply