Mijn 405 GRX

Voor de Peugeot 306, 405 en 605
RogerSch
Posts: 348
Joined: 02 Feb 2016, 19:31

Re: Mijn 405 GRX

Post by RogerSch »

@Marco; ik heb zelf ook eens gekeken om de H4 lampen te vervangen voor H4 ledlampen. Tot op heden nog geen goede en enigszins betaalbare gevonden. Maar waarom neem je niet contact op met de webshop xenonlamp.nl ? Hun contactadres is in Sittard. ;)
https://www.xenonlamp.nl/contactgegevens

H4 LED lampsetje op dezelfde webshop: https://www.xenonlamp.nl/led-dimlicht-h4-3000k kost 109 euro :shock: en je mag er formeel niet mee op de openbare weg.... https://www.xenonlamp.nl/eu-verordering

Dus waarom niet gewoon een goede set halogeen lampen kopen? Zoals deze Philips Racing vision (geclaimd +150%) van nog geen 21 euo.
https://www.xenonlamp.nl/philips-racing-vision-150-h4
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: Mijn 405 GRX

Post by MeneerPeugeot »

De Racing 150+ geven idd nog iets meer licht als de 130+ variant van Philips,
Wel is er een belangrijk verschil, De 150+ lampen staan bij Philips op een levensduur van 200uur :roll:
terwijl de 130+ lampen een opgegeven levensduur hebben van 6000uur.
Dit mede omdat in de racerij andere eisen aan de de lampen gesteld worden,
Meer licht is daar belangrijker als levensduur.

Ik heb ook diverse motorrijdende kameraden en die zweren bij de Osram NightBreaker lampen om zoveel mogelijk zicht te hebben, keuzes, keuzes, keuzes... :lol: :lol: :lol:
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Mijn 405 GRX

Post by MarcoPeus »

Bij het stilstaan voor een stoplicht (en die hebben wij nogal hier in het dorp) rook ik een olielucht. Onder de motorkap was het rondom de ontsteking ook een vettige bedoeling. Dus laatst maar eens een kleppendekselpakking besteld en die net maar eens gemonteerd.
Nu zie ik tijdens de-montage dat de moertjes waarmee het kleppendeksel vast zit, een ingebouwde rubber hebben. Langs die rubber lekt ook een drupje olie en 10 moertjes lekken natuurlijk wel iets meer.
Zijn die rubbers te vervangen of moet je nieuwe moertjes kopen? En zo ja waar?
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Mijn 405 GRX

Post by Beeperhorrie »

Ik heb het bij die van mij met vloeibare pakking gedaan. Gewoon draadeindjes goed vetvrij en dan vloeibare pakking er op en de moertjes aandraaien. Geen vettigheid nog. Bij het oliefilter inmiddels wel vettigheid heb ik verleden week geconstateerd.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Mijn 405 GRX

Post by MarcoPeus »

Vandaag een dikke 400km gemaakt op en neer naar Almere om bij een bekende forummer een interieurtje voor de 405 op te pikken.
Bedankt voor de ontvangst Ben en voor het interieur. Hopelijk smaakt de vlaai net zo goed als hij er uit zag.

Komende week eens een uurtje besteden aan de montage van de bijrijdersstoel. Die is kapot aan t gaan op de naden.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Mijn 405 GRX

Post by MarcoPeus »

De 405 maar eens voorzien van nieuwe benzine slangen. De ouden vertoonden al een tijdje scheurtjes (4 jaar oud) en bij de aansluiting op de injectorrail lekte de aanvoerleiding al. Helaas had men geen dikke slang dus de omvlochtte slang maar gepakt.
Meteen ook maar een aardingsprobleem opgelost bij 't linker achterlicht. Nu is het geen kerstboom meer als je remt/knippert.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Mijn 405 GRX

Post by MarcoPeus »

Na afkeur van mijn 405 bleek ik even wat werk te hebben.
Ashoesje links vervangen, Fuseerubber vernieuwen, stuurhoesje vervangen (uiteraard die waar de stuur cilinder op zit) en een remleiding had wat roest.
Vandaag maar eens even aan gewerkt. Omdat het sturen wat knarsend ging bedacht ik me ook maar even dat de toplagertjes ook mee vervangen moesten worden. Ik denk dat dit nog de originele waren.
Rechts begonnen met de stuurhoes. Gelukkig gaat de fusee apart los van de veerpoot dus dat werkt een stuk makkelijker. Axiaal stang van de stuur inrichting los gemaakt, hoesje er op, stang er op, alles vast zetten en klaar. Veerpoot voorzien van een nieuw toplager, ook klaar.
Toen naar links, alles los zoals rechts, fuseehoesje vervangen, as er uit zodat de ashoes vervangen kan worden op de werkbank.
Ferme tik van de hamer en de kop van as lag er naast. Ashoesje er op, bandjes er omheen en alles kon weer in elkaar.
Al met al lekker gewerkt aan de 405 zoals normaal. Uurtje of 5 bezig geweest incl bezoek van de garage medewerkers naast me die t toch maar allemaal vreemd vinden dat ik zoveel Peugeots heb.

Op naar een nieuwe APK.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
RogerSch
Posts: 348
Joined: 02 Feb 2016, 19:31

Re: Mijn 405 GRX

Post by RogerSch »

Goed bezig! En je kunt niet genoeg Peugeots hebben...
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Martijn
Posts: 159
Joined: 05 Feb 2016, 04:45

Re: Mijn 405 GRX

Post by Martijn »

RogerSch wrote:Goed bezig! En je kunt niet genoeg Peugeots hebben...
Nou... dat dacht ik ook maar in de praktijk werkt het toch anders. Als je er zoals ik 25+ hebt, wordt het op een gegeven moment lastig om het bij te houden, laat staan om stappen vooruit te maken. Uiteindelijk is het meer een last dan een lust, heb ik gemerkt. “Gelukkig” dwingt een stallingsprobleem me nu tot het maken van keuzes.
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Mijn 405 GRX

Post by MarcoPeus »

Ik dacht dat ik er veel had/heb maar jij hebt het verzamelen nog een graadje erger Martijn. Als je er zoveel hebt heb je eigenlijk een monteur in dienst nodig die alles bij houdt en regelmatig rijdt met 't oud ijzer.
Op 't moment red ik 't vrij aardig om alles bij te houden, alleen het nieuw aangekochte spul op niveau krijgen is ff een dingetje. Maar niet getreurd, we gaan gewoon stug verder. Ook zonder hulp red ik dat.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Post Reply