Mijn 405 GRX

Voor de Peugeot 306, 405 en 605
Martijn
Posts: 159
Joined: 05 Feb 2016, 04:45

Re: Mijn 405 GRX

Post by Martijn »

Klopt, ik heb de afgelopen jaren veel uitbesteed om het rijdbaar te krijgen, maar dat kost kapitalen. Met stalling erbij praat je over een bedrag waar je een leuk nieuw autootje voor kan kopen. Jaarlijks . En daar ben ik klaar mee. Veel van m’n auto’s en de 5 kuub onderdelen gaan weg , en daar koop ik me 1 sportwagen voor terug.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Mijn 405 GRX

Post by Beeperhorrie »

De tijd dat ik er meer dan vijf auto's tegelijk op na kon houden ligt al weer twintig jaar achter me.
Op een bepaalde manier doet dat me mijn huidige auto's wel meer waarderen, evenzogoed zou ik zo willen ruilen.

Marco - Wat voor hoesje gebruik jij voor de stuurbekrachtiging links?

Martijn - zit er al wat schot in de verkoop? En voor wat voor sportwagen ga je? Als ik een suggestie mag doen:
DEZE MISSCHIEN

Image
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
Martijn
Posts: 159
Joined: 05 Feb 2016, 04:45

Re: Mijn 405 GRX

Post by Martijn »

Helaas, de verkoop loopt niet storm. Ja, “liefhebbers” die met droge ogen 600 euro bieden voor mijn in showroomstaat verkerende 405 of 2000 voor een prachtige en harde 504 ti. Zucht .

Maareeehh... geen Peugeot meer voor mij. Blijf wel bij Pininfarina design waarschijnlijk.
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Mijn 405 GRX

Post by MarcoPeus »

Beeperhorrie wrote:Marco - Wat voor hoesje gebruik jij voor de stuurbekrachtiging links?
Ik heb een stuurhoes setje gekocht bij Bogijn, was van het merk NK en kost net geen 20 euro, bij aankomst bleken het 2 hoesjes te zijn (links en rechts), 1 reserve dus. Ik heb alleen de bijbehorende klemmen niet gebruikt, zijn ondingen, heb tie-wraps gebruikt.
Voor de ashoes kocht ik er een van Topran. Bleek bij binnenkomst te groot aan de aszijde maar gelukkig bood de buur monteur uitkomst door m te ruilen tegen een passende. Die wat ik had was voor een veel dikkere as (2.0L??/Mi16??)

@Martijn, jammer dat men zo minachtend doet over je auto's. Helaas meer regel dan uitzondering, zeker aan t adres Peugeot rijders. Sterker nog, een (zogenaamde) vriend lacht me in mijn waffel uit als ik ergens tegenaan loop qua auto problemen. Helaas begrijpt men niet dat je ook nog dingen naast je hobby moet doen om die hobby betaalbaar te houden. Gelukkig heeft die persoon alles zelf perfect in orde dus hij mag de eerste steen wel gooien.
Afscheid genomen natuurlijk.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: Mijn 405 GRX

Post by MeneerPeugeot »

het is idd niet best met de prijzen van Peugeots gesteld,
wel is het niet alleen maar de banden trapper die je overal de schuld van kunt geven,
Als ik eens vergelijk met de onderdelenvoorziening van oudere Peugeots is ook duidelijk dat PSA absoluut geen
enkele intentie heeft om het ouder spul van onderdelen te voorzien,

Dit zie je ook terug in de prijzen, op een gegeven moment is het grotendeels oude rommel aan onderdelen,
en zoekt iedereen dezelfde delen
dat daarbij alles via het PCN, enz moet met dure bijbehorende lidmaatschappen en de absolute onbereidheid om op te sturen,
doen zeker geen goeds voor de prijzen,

VW MB en dergelijke zijn veel sterker in hun onderdeelvoorziening voor de oude modellen en dat zie je zeker terug in de prijs,
Dat Peugeot vreselijk slechte THP motoren heeft gemaakt en een 307 die zijn geld niet waard was is veel mensen blijven hangen.
De ervaring is dat Peugeot nu op de schopstoel zit waar de opel kadett en astra 20 jaar geleden op zaten,
De meeste mensen zijn bij de 205 overtuigd geraakt van de kwaliteit,
idem bij de 306 en degene die daarna een 307 of thp-product gekocht hebben zul je nu ook zeker niet meer terug zien in een PSA product, jammer maar helaas denk ik dan als liefhebber
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Martijn
Posts: 159
Joined: 05 Feb 2016, 04:45

Re: Mijn 405 GRX

Post by Martijn »

Vind dat toch wel een beetje kort door de bocht. Je schrijft dat een clublidmaatschap duur is en dat het magazijn niets opstuurt. Een lidmaatschap kost je vijf (!) tientjes per jaar, waarvoor je ook nog eens een prachtig clubblad krijgt, korting op je verzekering en korting bij de Brezan. Bij de club hanteren ze hele schappelijke prijzen en, niet te vergeten, het word gerund door vrijwilligers , het is geen bedrijf of webshop. Vandaar dat je niet kan verwachten dat daar een heel logistiek apparaat achter zit....
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: Mijn 405 GRX

Post by MeneerPeugeot »

Reactie die ik verwacht had, Ik heb alle respect voor de vrijwilligers, maar
de keer dat ik bij een pcn evenement ben geweest heb ik toch meermaals de opmerking
gehoord dat de 205jes eigenlijk te nieuw zijn enz.
dat het zo jammer is dat er zoveel aandacht is voor de 205 enz.
Dat er veel vastgekoekte figuren in de 3 clubs zitten die alles precies bij het oude willen laten zal er zeker niet aan helpen,
en ja mijn mening zal gekleurd zijn maar het zijn wel mijn ervaringen.

Bekijk daarbij D.A.F nog evenb waar alles wat zo ongeveer nieuwer is als de 504 en geen 405 is al jaren geweerd word,
dan durf ik idd te stellen naar 15 jaar op de sloop gewerkt te hebben dat ik wel een idee heb waarom Peugeot hier in Nl wat dat betrefd veel terrein verloren is.
Och nee sorry op D.A.F is het idd zo goed geregeld dat nog niet eens iemand weet wie er nog moderators zijn of beheerder....;
(het is toch een weerspiegeling van hoe tactisch het allemaal geregeld is blijkbaar in Peugeotland)

Qua ondersteuning van uit PSA zelf is het qua onderdelenvoorziening bitter gesteld vergeleken met veel merken,
Zelfs het al lang te ziele gegane Saab heeft veel minder onderdelen die niet meer leverbaar zijn als PSA.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Mijn 405 GRX

Post by Beeperhorrie »

Ja dat is wel heel apart; niet weten wie de beheerder is of in ieder geval deze niet kunnen bereiken.

Zelf heb ik er niet veel ervaring mee. Ik zoek ook over de grenzen en dan is er best nog wat te vinden.

Mijn broer had zich een 405 aangeschaft in Zweden met als doel deze hier naar toe te halen maar bij het zich oriënteren op onderdelen heeft hij verleden week besloten om de auto daar door te verkopen na een mooi bod wat hij had gekregen.

Maar dwalen we niet te veel af van de 405 GRX (mooiste uitvoering van de 405 m.i.) van Marco?
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Mijn 405 GRX

Post by MarcoPeus »

Ach jongens, ik deel die mening v.w.b. de historie van het merk in NL. Ik kom regelmatig bij meerdere Peugeot dealers en als je zegt dat je een oude (in mijn geval meerdere) Peugeot's hebt, kijken ze je glazig aan met een blik van "Waarom?"
Ik heb al eens aangeboden om een oude Peugeot in de showroom te zetten een paar weken, gewoon als eye-catcher. "Nee, we hebben geen zin in olievlekken"
EN DIT IS HETZELFDE MERK HE!!!!!
Er zijn echter dealers de er anders mee omgaan. Een Henk Visschers b.v. en er is er nog zo een. Maar dat zijn liefhebbers en geen handelaren.

Dank je overigens Ben, de GRX is m.i. niet de mooiste, wel een hele mooie maar ik kan een Mi16, T16 of GTX ook wel waarderen. Is overigens wel een van de beste Peugeot's die ik ooit heb gehad.

En v.w.b. d.a.f., Daar rammelt het aan alle kanten. Ik ben ooit in mijn ondergoed gezet door ene Riksy (met opzet fout geschreven om zoekopdrachten te misleiden) en als je dan aangeeft dat je weg bent ben IK de boeman die zich niet aan de regels houdt. Ze hebben u niet eens meer een moderator en de eigenaar (ene Richard de Leeuw) die anoniem is/blijft. De reden dat ik toen een grote bek kreeg wordt nu veelvuldig getreden door verkopers en daar wordt niks meer van gezegd.

On-topic. Net terug van Ibiza, de 405 heeft ons weer met veel comfort en snelheid naar Dusseldorf Flughafen gebracht en weer thuis gebracht. DIK tevreden. Overigens wel altijd lachen als je in de parking staat bij zo'n luchthaven. Om ons heen staan allemaal nieuwe BMW's, Mercedessen, Audi's, Jaguars, VW's, een enkele Bentley en dan staat er een oude gedeukte 405 tussenin. Maar na 8 dagen start die wel bij de eerste tik van de sleutel. :D
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Mijn 405 GRX

Post by Tuuur »

Prachtig geschreven Marco! Als het aan mij en niet aan de portemonnee lag had ik ook een hele verzameling :)

Wat d.a.f. betreft: ik houd het niet meer zo bij, kijk af en toe (eens in de 2 maanden of zo) of er nog iets leuks op staat. Maar hoe moeilijk is het om openheid van zaken te geven over wie het forum beheert, denk ik dan... zeker als het als het officiële forum van de clubs wordt gepresenteerd.
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Post Reply