Page 3 of 9

Re: Mijn 405 GRX

Posted: 13 Oct 2017, 05:07
by RogerSch
@Marco; ik heb zelf ook eens gekeken om de H4 lampen te vervangen voor H4 ledlampen. Tot op heden nog geen goede en enigszins betaalbare gevonden. Maar waarom neem je niet contact op met de webshop xenonlamp.nl ? Hun contactadres is in Sittard. ;)
https://www.xenonlamp.nl/contactgegevens

H4 LED lampsetje op dezelfde webshop: https://www.xenonlamp.nl/led-dimlicht-h4-3000k kost 109 euro :shock: en je mag er formeel niet mee op de openbare weg.... https://www.xenonlamp.nl/eu-verordering

Dus waarom niet gewoon een goede set halogeen lampen kopen? Zoals deze Philips Racing vision (geclaimd +150%) van nog geen 21 euo.
https://www.xenonlamp.nl/philips-racing-vision-150-h4

Re: Mijn 405 GRX

Posted: 13 Oct 2017, 16:12
by MeneerPeugeot
De Racing 150+ geven idd nog iets meer licht als de 130+ variant van Philips,
Wel is er een belangrijk verschil, De 150+ lampen staan bij Philips op een levensduur van 200uur :roll:
terwijl de 130+ lampen een opgegeven levensduur hebben van 6000uur.
Dit mede omdat in de racerij andere eisen aan de de lampen gesteld worden,
Meer licht is daar belangrijker als levensduur.

Ik heb ook diverse motorrijdende kameraden en die zweren bij de Osram NightBreaker lampen om zoveel mogelijk zicht te hebben, keuzes, keuzes, keuzes... :lol: :lol: :lol:

Re: Mijn 405 GRX

Posted: 08 Apr 2018, 13:25
by MarcoPeus
Bij het stilstaan voor een stoplicht (en die hebben wij nogal hier in het dorp) rook ik een olielucht. Onder de motorkap was het rondom de ontsteking ook een vettige bedoeling. Dus laatst maar eens een kleppendekselpakking besteld en die net maar eens gemonteerd.
Nu zie ik tijdens de-montage dat de moertjes waarmee het kleppendeksel vast zit, een ingebouwde rubber hebben. Langs die rubber lekt ook een drupje olie en 10 moertjes lekken natuurlijk wel iets meer.
Zijn die rubbers te vervangen of moet je nieuwe moertjes kopen? En zo ja waar?

Re: Mijn 405 GRX

Posted: 08 Apr 2018, 17:23
by Beeperhorrie
Ik heb het bij die van mij met vloeibare pakking gedaan. Gewoon draadeindjes goed vetvrij en dan vloeibare pakking er op en de moertjes aandraaien. Geen vettigheid nog. Bij het oliefilter inmiddels wel vettigheid heb ik verleden week geconstateerd.

Re: Mijn 405 GRX

Posted: 20 Sep 2018, 21:42
by MarcoPeus
Vandaag een dikke 400km gemaakt op en neer naar Almere om bij een bekende forummer een interieurtje voor de 405 op te pikken.
Bedankt voor de ontvangst Ben en voor het interieur. Hopelijk smaakt de vlaai net zo goed als hij er uit zag.

Komende week eens een uurtje besteden aan de montage van de bijrijdersstoel. Die is kapot aan t gaan op de naden.

Re: Mijn 405 GRX

Posted: 02 Mar 2019, 13:51
by MarcoPeus
De 405 maar eens voorzien van nieuwe benzine slangen. De ouden vertoonden al een tijdje scheurtjes (4 jaar oud) en bij de aansluiting op de injectorrail lekte de aanvoerleiding al. Helaas had men geen dikke slang dus de omvlochtte slang maar gepakt.
Meteen ook maar een aardingsprobleem opgelost bij 't linker achterlicht. Nu is het geen kerstboom meer als je remt/knippert.

Re: Mijn 405 GRX

Posted: 27 Jun 2019, 22:15
by MarcoPeus
Na afkeur van mijn 405 bleek ik even wat werk te hebben.
Ashoesje links vervangen, Fuseerubber vernieuwen, stuurhoesje vervangen (uiteraard die waar de stuur cilinder op zit) en een remleiding had wat roest.
Vandaag maar eens even aan gewerkt. Omdat het sturen wat knarsend ging bedacht ik me ook maar even dat de toplagertjes ook mee vervangen moesten worden. Ik denk dat dit nog de originele waren.
Rechts begonnen met de stuurhoes. Gelukkig gaat de fusee apart los van de veerpoot dus dat werkt een stuk makkelijker. Axiaal stang van de stuur inrichting los gemaakt, hoesje er op, stang er op, alles vast zetten en klaar. Veerpoot voorzien van een nieuw toplager, ook klaar.
Toen naar links, alles los zoals rechts, fuseehoesje vervangen, as er uit zodat de ashoes vervangen kan worden op de werkbank.
Ferme tik van de hamer en de kop van as lag er naast. Ashoesje er op, bandjes er omheen en alles kon weer in elkaar.
Al met al lekker gewerkt aan de 405 zoals normaal. Uurtje of 5 bezig geweest incl bezoek van de garage medewerkers naast me die t toch maar allemaal vreemd vinden dat ik zoveel Peugeots heb.

Op naar een nieuwe APK.

Re: Mijn 405 GRX

Posted: 28 Jun 2019, 02:08
by RogerSch
Goed bezig! En je kunt niet genoeg Peugeots hebben...

Re: Mijn 405 GRX

Posted: 28 Jun 2019, 10:27
by Martijn
RogerSch wrote:Goed bezig! En je kunt niet genoeg Peugeots hebben...
Nou... dat dacht ik ook maar in de praktijk werkt het toch anders. Als je er zoals ik 25+ hebt, wordt het op een gegeven moment lastig om het bij te houden, laat staan om stappen vooruit te maken. Uiteindelijk is het meer een last dan een lust, heb ik gemerkt. “Gelukkig” dwingt een stallingsprobleem me nu tot het maken van keuzes.

Re: Mijn 405 GRX

Posted: 28 Jun 2019, 15:47
by MarcoPeus
Ik dacht dat ik er veel had/heb maar jij hebt het verzamelen nog een graadje erger Martijn. Als je er zoveel hebt heb je eigenlijk een monteur in dienst nodig die alles bij houdt en regelmatig rijdt met 't oud ijzer.
Op 't moment red ik 't vrij aardig om alles bij te houden, alleen het nieuw aangekochte spul op niveau krijgen is ff een dingetje. Maar niet getreurd, we gaan gewoon stug verder. Ook zonder hulp red ik dat.