Het 306 Topic
Posted: 04 Feb 2016, 13:42
Topic gekopieerd van het eerdere forum
LouisDeFunes wrote:Hallo Paul, zou je wat meer over de wagen kunnen vertellen, bijv. de kmstand en evt. reparaties die je ondertussen hebt uitgevoerd ?
( deze vraag uit gewoon pure interesse )
Beste Louis
Dat kan ik, de kilometerstand van deze bedraagt 248xxx bij aanschaf en 254xxx bij verkoop.
Ik heb deze bij Davo in Ridderkerk van de eerste eigenaar overgenomen,
met de leuke opties, handbediende ramen (dus geen problemen met de stekker in de deur)
verder is deze 306 voorzien van airco en stuurbekrachtiging.
De 306 heb ik onlangs verkocht aan een zeer goede vriendin van me die een zeer betrouwbare kilometervreter zocht
met een representatief uiterlijk voor haar eerste baan. Wat is daar beter geschikt voor als een mooie Leeuw
Mijn inziens niks en de directie die de 306 wou voorkeuren (lees de ouders van mijn goede vriendin ) was gelijk overstag
Qua reparaties heb ik er niks aan hoeven uitvoeren daar deze werkelijk tot in de perfectie bij de dealer onderhouden is.
Mijn planning is er over een tijdje een nette 205 bij te kopen om deze op lpg/g3 te zetten ter vervanging van deze
Bart-Peugeot wrote:Mooie vondst die 306!
Check even goed of je die toekomstige 205 op lpg-g3 kan zetten!
Heb slechts 1 keer een 205 op lpg-g3 gezien volgens mij. De 106 zie ik vaker op lpg-g3.
Nu weet ik dat de motoren vrijwel gelijk zijn. Maar de techniek is hier niet doorslaggevend voor lpg-g3. Het is belangrijk hoe de auto bij de rdw te boek staat, of er lpg-g3 in kan/mag.
Een goede lpg inbouwer kan je hier uitlsluitsel over geven.
Het leuke van een 205 of 106 met 1.1 motor is dat deze met lpg tank onder de 850 kg kan blijven. In dat geval is de wegenbelasting van lpg-g3 gelijk aan die van benzine.
Met een 1.4 kom je (volgens mij vrijwel altijd) boven de 850kg. Maar goed, dan hebben we het over een meerprijs van 5 of 10 euro per maand tov benzine. Goed te overzien dus en met 1x tanken direct terug verdiend!
MarcoPeus wrote:Je moet zorgen dat je E2 op kenteken van de 205 hebt staan, dan kun je m op G3 rijden.
Beste Bart Toevallig een groene met een forse deuk in de zijkant die een jaar of 2,5 a 3 gelden voor 350 euro op mp heeft gestaan?
Ik ken sinds 5 maanden ook een witte 97er op lpg/g3, Mijn overbuurman hier in Baarlo heeft op mijn aanraden de 205 van hem op lpg/g3 gezet
Inbouw is gebeurd bij AISB hier in Baarlo, ik meen dat het net geen 1500 euro in totaal waren, installatie plus inbouwen en keuren.
Qua gewicht is een 1.4 generation een ideale basis, die is ook onder de 850 te keuren op g3.
____
Beste Marco, Dank je wel voor de tip, dat is wat mij er ook van bekend is, eentje met E2 op kenteken moet aan de eisen kunnen voldoen
Bart-Peugeot wrote:Geen idee meer of die groen was.
Deuk herinner ik me in elk geval niet.