Tuuur's blauwe 306 1.6 cabrio

Voor de Peugeot 306, 405 en 605
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Tuuur's 306 cabrio

Post by Beeperhorrie »

Tuuur wrote:.........En daarmee heb ik dan geen Peugeot meer over... op de fietsen en de koffie- en pepermolens na.
Je weet toch dat dit forum ook ruimte heeft voor fietsen. Zowel klassieke als dagelijks gebruik fietsen.
Nu nog niet erg actief maar wellicht zet je een trend als je hierop gaat posten.
Zelf ben ik (vanuit de ooghoeken) op zoek naar een gewone gebruiksdamesfiets, maar dan natuurlijk wel een Peugeot, mag ook een opknapper zijn.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Tuuur's 306 cabrio

Post by Tuuur »

Eens in de paar weken startte ik de cabrio eens, liet hem een paar minuten lopen en reed een rondje over het erf. Tot gisteren, kreeg hem niet meer aan de praat.

Het instrumentenpaneel zag er ook ineens heel bijzonder uit:
Image

Ik denk dat de accu dus aan de druppellader moet. Dat betekent voor mij dan accu eruit en binnen aan de lader.

Motorkap open, en het ziet er naar uit dat er schimmel aan het ontstaan is daar. Heeft iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?

Image

Image
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Tuuur's 306 cabrio

Post by MarcoPeus »

Image
Een pistoolspuit (zoals je moeder gebruikte bij de strijk) vullen met een scheut dikke bleek (chloor in de volksmond) en aanvullen met water.
Erop spuit en even wachten. Afnemen met een doek en eventueel herhalen.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Tuuur's 306 cabrio

Post by paull en paulla »

Tuuur wrote:Eens in de paar weken startte ik de cabrio eens, liet hem een paar minuten lopen en reed een rondje over het erf. Tot gisteren, kreeg hem niet meer aan de praat.

Het instrumentenpaneel zag er ook ineens heel bijzonder uit:
Image

Ik denk dat de accu dus aan de druppellader moet. Dat betekent voor mij dan accu eruit en binnen aan de lader.

Motorkap open, en het ziet er naar uit dat er schimmel aan het ontstaan is daar. Heeft iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?
Staat de auto buiten?
Vermoedelijk heeft de auto last van vocht in, b.v. connectoren.
Heeft jou Peugeot ook een 'BSI' :?:

Eens veel corrosie problemen gehad met een Renault, ook een BSI, totaal vercorrodeerde kontakten.
Met de gekste storingen tot gevolg.
Waarschijnlijk vlakbij de accu te vinden.
Er zijn er vast hier die dit model beter kennen.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Tuuur's 306 cabrio

Post by aixpeugeot »

ik zou eens de accu klem eraf halen en nog eens proberen. en zeker weten dat je een goede en volle accu hebt
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Tuuur's 306 cabrio

Post by Tuuur »

Auto staat buiten ja. Wat BSI is weet ik zo niet.

Dank voor de tip Marco, ga ik toepassen!
En de accu gaat aan de Lidl druppellader.
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Tuuur's 306 cabrio

Post by paull en paulla »

Tuuur wrote:Auto staat buiten ja. Wat BSI is weet ik zo niet.

Dank voor de tip Marco, ga ik toepassen!
En de accu gaat aan de Lidl druppellader.
Hoi Tuuur,

BSI is Boitier de servitude intelligent, regelt o.a. verlichting, knipperlicht, spiegelbediening, ruitewissers, deursloten, dashboard en het bedienen van de startknop.
Alles, behalve de motormangement. Zo'n beetje.

http://www.fiches-auto.fr/articles-auto ... ligent.php

Als de auto niet meer start, accu los, 'BSI' stuurdoos, wat vroeger de zekeringkast was los en openen.
Vermoedelijk ligt deze in de motorruimte.

Als je groene grijze sporen vindt tussen de connectorpennen, kun je proberen met een schroevedraaier of glasstift, deze sporen weg te halen
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Tuuur's 306 cabrio

Post by paull en paulla »

Tuuur wrote: Wat BSI is weet ik zo niet.
Het is, wat 'vroeger' de zekeringkast genoemd werd.
Het behoeft, denk ik, geen betoog, dat vocht hier niet bepaald handig is.
Corrosie tussen de konnektor-pennen, tussen de print-sporen, alle kans op storingen.
En omzet :), voor de onderhouds bedrijven.

Het regelt allelei funties, behalve motormanagement.
Maar ook de startmotorbediening, starten, maar ook het uitzetten van de motor,
dachboard, spiegelbediening, knipperlichten, ruitewissers, centrale vergrendeling,
airco en nog veel meer.
Bij Renault onder de motorkap, naast de accu gemonteerd. Ideaal zeg maar.
Mogelijk niet bij Peugeot, maar in de cabine, dat weet wellicht een ander hier.
Attachments
IMG_1051.jpg
IMG_1051.jpg (121.79 KiB) Viewed 8355 times
IMG_1050.jpg
IMG_1050.jpg (112.31 KiB) Viewed 8355 times
IMG_1052.jpg
IMG_1052.jpg (125.65 KiB) Viewed 8355 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Tuuur's 306 cabrio

Post by Tuuur »

Dank je wel voor de info!
Zo te zien heeft Peugeot ook een BSI, lijkt synoniem voor zekeringenkast.
https://bartebben.nl/map/peugeot-zekeri ... efect.html

Ik heb sinds het vorige plaatje de accu uitgebouwd en aan de lader gelegd.
Ik ben van plan één dezer dagen, nu het weer zo mooi blijft, de accu weer eens aan te sluiten en te kijken of ie het nog wil doen ;)

Hij is nog steeds geschorst en intussen is ook de apk verlopen, maar waar ik woon is een vrij ruim erf waar ik wel wat korte rondjes kan rijden.
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Tuuur's 306 cabrio

Post by aixpeugeot »

gezien je intrumentenpaneel heb je nog GEEN bsi !
teller heb ik waarschijnlijk nog wel evt. wel zonder het metertje onder de toerenteller
Post Reply