405 met dorpel roest

Voor de Peugeot 306, 405 en 605
Post Reply
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

405 met dorpel roest

Post by Beeperhorrie »

Hoe duidelijk kan je het topic naamgeven? Vast nog wel beter dan dit want ik zoek iemand die kan lassen en mij hierbij wil en kan helpen. Natuurlijk niet voor niets. Om iets te leren ben ik ook niet te beroerd er een stuk voor te rijden.

Mijn 405 heeft aan de voorzijde van de achterste wielkasten roest, en meer dan oppervlakte roest. De dorpelrand watert kennelijk slecht uit want het schijnt vaker voor te komen.

Als ik het lassen precies zo in de vingers had als computers dan was het al gerepareerd. Maar helaas, ik heb vorig jaar een gaatje dicht gemaakt aan de zijkant van de 205 dorpel maar dit lijkt mij een heel stuk complexer. Bij de 205 was het een stukje uitslijpen, passtukje knippen van een stukje plaat, randjes goed glad slijpen en met puntjes rondom vastzetten en daarna kruislings lasjes getrokken. Daarna vlak geslepen wat plamuur er op en na grondverf even wat dekverf er over. Op zich zit het wel maar mooi is anders.

Hieronder twee afbeeldingen van de linker zijde maar rechts is het precies zo.

Image

Image
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
403diesel
Posts: 201
Joined: 02 Feb 2016, 14:36

Re: 405 met dorpel roest

Post by 403diesel »

Daar kan ik je wel mee helpen.
Bijna dagelijkse kost hier.

Niet te lang mee doorrijden want je hele dorpels komen vol modder en zout te zitten.

Stuur even een pb met je contactgegevens, dan bel /mail ik je even.

Groet, Serge
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
Post Reply