Herman

Voor de Peugeot 205 en 309
IVARIO
Posts: 442
Joined: 03 Feb 2016, 06:34

Re: Herman

Post by IVARIO »

Inlaatspruitstuk vervangen door een andere en een testrit gemaakt: de auto rijdt goed en is weer lekvrij.
Ik heb wel de pakkingen gebruikt aangezien ik ze toch al had.
inlaatspruistuk.jpg
inlaatspruistuk.jpg (215.33 KiB) Viewed 3213 times
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Herman

Post by aixpeugeot »

mooi dat het weer gemaakt is. kun je weer rijden.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Herman

Post by paull en paulla »

IVARIO wrote: 26 Apr 2022, 21:30 Inlaatspruitstuk vervangen door een andere en een testrit gemaakt: de auto rijdt goed en is weer lekvrij.
Ik heb wel de pakkingen gebruikt aangezien ik ze toch al had.
inlaatspruistuk.jpg
Het lijkt wel een nieuwe :idea:
Goede vondst.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
IVARIO
Posts: 442
Joined: 03 Feb 2016, 06:34

Re: Herman

Post by IVARIO »

paull en paulla wrote: 28 Apr 2022, 08:47 Het lijkt wel een nieuwe :idea:
Ja, klopt, op de foto wel, maar bij het schoonmaken ervan zag ik wel dat ie volgens mij een keer gevallen is, want het gat waar het vriesdopje aan één kant inzit, is niet rond meer en het buisje dat aan de onderkant zit, staat scheef en is beschadigd. Heb het moeten vijlen, omdat het anders wel een erg scherpe rand had waar de rubber slang omheen moest...

Dsu daar baalde ik wel van, want het is niet bepaald naast de deur.
Maar goed, het is lekvrij en daar gaat het vooral om.

Niet rond:
Gat en vriesdop niet rond meer.jpg
Gat en vriesdop niet rond meer.jpg (240.17 KiB) Viewed 3186 times

Buisje staat scheef en is korter:
Buisje scheef en korter.jpg
Buisje scheef en korter.jpg (402.93 KiB) Viewed 3186 times

Oude buisje recht en langer:
Oude buisje recht en langer.jpg
Oude buisje recht en langer.jpg (349.89 KiB) Viewed 3186 times
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Herman

Post by aixpeugeot »

van die spruitstukken heb ik er menig weggegooid. mocht ik er eentje tegenkomen nog laat ik t je weten.
nu je dat oude spruitstuk in handen hebt. zet er een nieuw dopje in. gaatje in boren en dan eruit halen. nieuwe erin. klaar.
IVARIO
Posts: 442
Joined: 03 Feb 2016, 06:34

Re: Herman

Post by IVARIO »

Merci, "Aix". Ja, dat ben ik inderdaad van plan; dan houd ik die oude als reserve. Ik weet alleen niet goed waar ik die vriesdopjes kan kopen... jij?
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
IVARIO
Posts: 442
Joined: 03 Feb 2016, 06:34

Re: Herman

Post by IVARIO »

Herman is gisteren weer voor een jaartje goedgekeurd.
Wederom geen op- of aanmerkingen, behalve dat de bandenspanning rechtsvoor op 1.5 bar stond. Wat bleek: er zat een schroefje door het loopvlak gespiest... Dit hebben ze ter plekke gerepareerd.

Wel heb ik afgelopen week de einddemper vervangen, aangezien er een gaatje in de buis zat.
Heeft nog lang geduurd, want zeven jaar geleden vond ik het er al slecht uitzien.
Gaatje.jpg
Gaatje.jpg (274.26 KiB) Viewed 3008 times
Uitlaatpijp.jpg
Uitlaatpijp.jpg (222.35 KiB) Viewed 3008 times
Romax uitlaat.jpg
Romax uitlaat.jpg (375.81 KiB) Viewed 3008 times
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Herman

Post by paull en paulla »

Kijk, dat schiet op :)
Voor jaren weer voor uit. Alle beetjes helpen ;)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
IVARIO
Posts: 442
Joined: 03 Feb 2016, 06:34

Re: Herman

Post by IVARIO »

Ja, zo is het.
Ik ben van plan hem nog lang te houden, want het is gewoon een heel fijn rijdend, praktisch (trekhaak!) en betrouwbaar autootje.
En ik vind het gewoon een mooie auto, die er voor zijn 25 jaar in originele staat nog heel goed uitziet.

Km-stand bij aankoop in juli 2014 was 135.000 km. Nu staat ie op 190.000 km. Gemiddeld een kleine 7.000 km per jaar.
Het onderhoud doe ik zelf en ook het vervangen van versleten onderdelen lukt me meestal wel.
Ik heb dan ook maar weinig onderhoudskosten gehad sinds de aanschaf acht jaar geleden: gemiddeld 230 EUR per jaar.
Ze heeft in totaal vier keer bij de garage gestaan, de laatste keer in 2017:
2015: achterste remslangen vervangen
2016: stuurkogel rechtvoor vervangen tijdens APK-keuring
2017: distributieriem en waterpomp vervangen
2017: afgebroken bevestigingssteun bestuurdersstoel vastgelast

Zojuist de totale kosten gecheckt van de auto to nu toe: 10.840 EUR in acht jaar:
Aankoopprijs: 1200 EUR
Benzine (gemiddeld verbruik van 1:15.2): 4703 EUR
Onderhoud en reparaties: 1858 EUR
APK ( acht keer): 160 EUR
Verzekering en wegenbelasting (samen ongeveer 1 EUR per dag): 2920 EUR.
Dus ALLE kosten opgeteld, dan rijd ik voor 1355 EUR per jaar gemiddeld 6875 km, hetgeen neer komt op een kostprijs van 20 cent per km.
DSCN2073.JPG
DSCN2073.JPG (121.52 KiB) Viewed 2989 times
DSCN0788.jpg
DSCN0788.jpg (182.01 KiB) Viewed 2989 times
205 met aanhanger I.jpg
205 met aanhanger I.jpg (109.73 KiB) Viewed 2989 times
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Herman

Post by aixpeugeot »

mooi ! kun je weer een jaartje zeker rijden.
voor de rest is het een beetje van bijhouden. theoretisch moet dat blok eigenlijk wel een miljoen kunnen halen :mrgreen: dus dan kun je nog wel even voorruit 8-)
Post Reply