Page 8 of 13

Re: Herman

Posted: 22 Jan 2020, 08:03
by IVARIO
Dag Aix,

Het heeft zich de afgelopen dagen niet meer voorgedaan. Ik had wel al een nieuwe brandstoffilter besteld, dus die zal ik er maar op zetten.
De accu heb ik onlangs losgehaald voor iets anders; misschien dat er daardoor ook al gereset is?
Ik heb gecheckt op PUG205 (bedankt voor de tip; kende ik niet), maar niets gevonden over het resetten met de sleutel.
Hoewel ik jaren geleden wist hoe dat moet, weet ik het nu niet meer precies.

Volgens mij de sleutel gedraaid houden totdat er een roodlampje oplicht, niet?

Re: Herman

Posted: 22 Jan 2020, 19:59
by Bart-Peugeot

Re: Herman

Posted: 24 Jan 2020, 00:37
by aixpeugeot
voor de generation/forever met 1.4 motor werkt t met de sleutel. codes kunnen varieren per model. de lijst is voor de gti. maar code 12 en 11 moet je altijd hebben.

Re: Herman

Posted: 30 Apr 2020, 11:31
by IVARIO
Even een (wat late) update: van het verhoogd toerental en licht schokken is geen sprake meer, dus het had misschien inderdaad iets met het koude weer te maken.

Heb verder geen nieuws over Herman, behalve dat ik afgelopen week de stabi-stang en bumpersteunen in de wielkasten aan de voorzijde en het reservewiel heb geschuurd en ontroest, in de grondlak heb gezet en van een mooi zwart uiterlijk heb voorzien.
Alles is verder in orde met het autootje.
Er staat inmiddels 180.000 km op de teller.
Toen ik hem kocht in juli 2014 was dit 135.000 km, dus er wordt gemiddeld 7.500 km per jaar mee gereden.
Ook de laatste paar jaar komt er steeds zo'n 7.000 a 8.000 km bij.

Binnenkort naar de APK-keuring, maar Herman staat in België, dus even wachten tot de grens weer open is. Heb nog tot 04/06 de tijd.
Hij moest eigenlijk vóór 08/04 gekeurd zijn, maar je kunt het twee maanden rekken zonder beboet te worden.

O ja, nog wel wat ander Peugeot-nieuws:
Begin deze maand ben ik toevallig in het bezit van een Peugeot sportfiets gekomen, ik denk uit 1975 of 1976.
Reden: een kennis uit de buurt was zijn schuur aan het uitmesten, waar o.a. nog een zestal fietsen stond. Hij kon ze niet allemaal houden en ging deze in de oud-ijzerbak van het gemeentelijke afvaldepot gooien, als ik hem niet wilde hebben.
Aangezien ik dat zonde vond en het een mooie fiets vond, al was deze nogal verroest, heb ik me erover ontfermd.
Na drie dagen demonteren, poetsen, invetten, weer in elkaar zetten en de aanschaf van een crankspie en vier remblokjes voor in totaal 5 EUR, heb ik nu een pracht van een fiets.
Bepaalde onderdelen zijn niet origineel:
- achterlicht
- dynamo
- banden
- trappers
- zadel
- stuur, rem- en versnellingshendels, handvatten en bel.
Ook ontbreekt de fietspomp en de originele versnellingshendel op de framebuis.

De plaatjes bij de praatjes:
Image
Image

Re: Herman

Posted: 03 May 2020, 10:04
by Beeperhorrie
Die verdient eigenlijk een plekje in de categorie fietsen. (ik moet mijn posts daarin nog herstellen zie ik, van de week maar eens doen)

Re: Herman

Posted: 30 May 2020, 10:37
by IVARIO
Aangezien ik nog steeds niet naar NL kon voor de APK, heb ik het deze week in België laten doen.
Hoera, weer goedgekeurd en dat al voor de vierde keer op rij zonder aandachtspunten!

Wel een stuk duurder dan in NL: 76 EUR in plaats van 20 EUR.

Re: Herman

Posted: 30 May 2020, 13:33
by Bart-Peugeot
Oh, ik wist niet dat dit kon?

Re: Herman

Posted: 30 May 2020, 15:29
by MarcoPeus
Er schijnen ook veel mensen hun auto te keuren in Spanje als ze daar overwinteren, die keuring is ook geldig in NL dan. Ik wist ook niet dat het kon maar het schijnt te gebeuren.

Re: Herman

Posted: 30 May 2020, 22:42
by Bart-Peugeot

Re: Herman

Posted: 03 Oct 2020, 21:49
by IVARIO
Uit de oude doos; wie weet nog waar hij was op 30/08/2014?
1 (2).jpg
1 (2).jpg (180.97 KiB) Viewed 6598 times
1 (1).jpg
1 (1).jpg (178.18 KiB) Viewed 6598 times
1 (3).jpg
1 (3).jpg (276.9 KiB) Viewed 6598 times