205 weer door de keuring!

Voor de Peugeot 205 en 309
Post Reply
PTFOholland
Posts: 12
Joined: 11 Mar 2016, 21:49

205 weer door de keuring!

Post by PTFOholland »

Hoppa

Image

Is weer door de keuring ;)
Hij moet eigenlijk pas eind december maar m'n startmotor had er niet altijd meer zin in.
Deze is eraf gehaald en compleet schoongemaakt van binnen en buiten.
Bleek dat er enorm veel vonken uit m'n massakabel kwamen en dit het probleem was. Massakabel gestript en gemaakt, start nu onmiddellijk, heerlijk!
Uitlaat heeft een hitte behandeling (geen idee, volgens mij iets dat er voor zorgt dat ie beter past??) gehad.
Nog nooit zo stil geweest m'n auto, lijkt wel of ik elektrisch rij. Gelukkig werkt de open lucht filter nog met hoge toeren! :mrgreen:
En de schakelstangen zijn ook losgehaald en schoongemaakt etc, hij schoot namelijk uit z'n 2, rest vd versnellingen waren prima, 4 ging er ook makkelijk uit als je een tikje gaf dus schakelstang.
EDIT: Dit is echter nog niet gefixed, 2 en 4 werken niet goed meer. Volgende week worden deze uit elkaar gehaald opnieuw en opnieuw gekeken..


Lichten zijn ook vastgeschroefd want deze bewegen, mag niet van APK.
Totale kosten €150,-
Wilde ook nog bougies doen maar dat doe ik lekker zelf, iemand een tutorial? Lijkt me niet heel moeilijk, kan alles leren, heb alleen geen ervaring ermee, ben nog jong :wink:
Iemand nog een aanrader welke bougies? Je hebt een merk voor 2,50 maar ook 22,50..

Ik kan weer een jaar rijden en ben blij.
Wordt ook nog gewassen en gepoetst van binnen en buiten.
Peugeot 205 1.4 Génération 1998

Ook wel bekend als Tvvugt
~Orin
Posts: 40
Joined: 03 Feb 2016, 20:58

Re: 205 weer door de keuring!

Post by ~Orin »

Dat is goed nieuws, proficiat met de APK.
Hele leuke 205 trouwens, ziet er strak uit ;)

Zelf heb ik van de zomer NKG bougies erin gedaan met 2 massa's, doen erg goed hun werk moet ik zeggen!
http://www.bogijn.nl/onderdelen/artikel ... 288/bougie

Als je de bougies wilt vervangen dan hoef je alleen maar de kabels los te "trekken" (wel voorzichtig) die achter je kleppendeksel zitten. dan de bougies losdraaien met 16mm bougie dop, op de oude bougies kan je meestal ook gauw zien hoe de conditie is van je motor door middel van de kleur die het kopje heeft.

Bij het plaatsen van de nieuwe bougies kan je deze nog even insmeren om vastzitten te voorkomen, en moet je ze eerst rustig in tegengestelde richtig draaien net zo lang totdat je een tik/terugval krijgt en dan kun je voorzichtig proberen te draaien... omdat je blok aluminium is moet heel voorzichtig zijn dat je niks dol draait.

Succes!
Mvg, Orin.
Post Reply