205, 309 très spécial

Voor de Peugeot 205 en 309
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: 205, 309 très spécial

Post by Beeperhorrie »

Ja inderdaad, Wilfreds creatie. Net zoals deze hieronder die hier ook niet mag ontbreken.

Image

Image

Image
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: 205, 309 très spécial

Post by Beeperhorrie »

In het kader speciaal is hier een van de twee 205 breaks.

Image

Deze van Pirard zou volgens de bouwer productie rijp zijn geweest.
Ik had al eens van Wilfred (205totaal) gehoord dat dat absoluut niet waar was. En dat heb ik afgelopen zondag in Culemborg dus zelf ook geconstateerd.
Het is een gewone vijfdeurs met wat plaatwerk aan de zijkant. Rechts is zelfs goed te zien waar het plaatwerk is verlengd, er loopt vanaf de C-stijl van onderaf de achterzijruit een zichtbare naad verticaal naar beneden.
De hoedenplank is gewoon een exemplaar uit een standaard 205 en dus veel te kort.
Van onder af is het erger. Er is gewoon een horizontale plaat vast gelast aan de koets. Aan de zijkanten wordt deze ondersteund door een 4mm dikke ijzeren strip. In het midden zit een driehoek constructie opgebouwd uit het zelfde ijzer. Deze dient ook als vanger voor de achterklep.
De uitlaat demper is niet aangepast en blaast dus uit onder de auto en het reserve wiel zit bijna onbereikbaar ver onder de auto omdat ook hier niets is aangepast.

Zonde van deze maar productierijp is deze niet, maar ik denk dat er best animo zou zijn geweest voor een compacte station. Nu nog eens proberen om foto's van de onderkant van de andere 205 break te bekomen. Benieuwd of er in Italië ook zo 'flats flats' is gewerkt.

Image
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
IVARIO
Posts: 442
Joined: 03 Feb 2016, 06:34

Re: 205, 309 très spécial

Post by IVARIO »

Interessant!
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
Post Reply