Het 205 Cabriolet Topic (CJ/CT/CTI/RG/Cabriolet)

Voor de Peugeot 205 en 309
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Het 205 Cabriolet Topic (CJ/CT/CTI/RG/Cabriolet)

Post by aixpeugeot »

paull en paulla wrote: 18 Jul 2020, 09:13
Hé, leuk, welk type is het?
nou, komt ie: het is een cj, maar alle kenmerken van de cj zijn verdwenen en heb er eigenlijk een xs-cabriolet van gemaakt laten we maar zeggen. de motor is een 1.6 geworden (tu5jp) en omgebouwd naar g3-gas (ik vermoed de enige cabriolet op g3). nog wat luxe dingen erop gezet zoals stuurbekrachtiging, geventileerde schijven met klauwen van een 1.9 gti, gti subframe met triangel draagarmen, elek. ramen, centraal vergrendeling en een gti teller erin.
airco en schijven achteren staan nog ooooooit een keer op het programma 8-)
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: Het 205 Cabriolet Topic (CJ/CT/CTI/RG/Cabriolet)

Post by MeneerPeugeot »

Dit blijft toch wel mijn droomcabrio 8-) 8-)
Vind de combi die je gemaakt hebt nog steeds erg gaaf.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Het 205 Cabriolet Topic (CJ/CT/CTI/RG/Cabriolet)

Post by aixpeugeot »

MeneerPeugeot wrote: 19 Jul 2020, 09:11 Dit blijft toch wel mijn droomcabrio 8-) 8-)
Vind de combi die je gemaakt hebt nog steeds erg gaaf.
mede ook dankzij jou is het mogelijk geworden, het is jouw xs interieur !
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Het 205 Cabriolet Topic (CJ/CT/CTI/RG/Cabriolet)

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote: 18 Jul 2020, 22:21
paull en paulla wrote: 18 Jul 2020, 09:13
Hé, leuk, welk type is het?
nou, komt ie: het is een cj, maar alle kenmerken van de cj zijn verdwenen en heb er eigenlijk een xs-cabriolet van gemaakt laten we maar zeggen. de motor is een 1.6 geworden (tu5jp) en omgebouwd naar g3-gas (ik vermoed de enige cabriolet op g3). nog wat luxe dingen erop gezet zoals stuurbekrachtiging, geventileerde schijven met klauwen van een 1.9 gti, gti subframe met triangel draagarmen, elek. ramen, centraal vergrendeling en een gti teller erin.
airco en schijven achteren staan nog ooooooit een keer op het programma 8-)
Mmm, zoveel weet ik niet van P205, xs interieur :?, moet ik eens opzoeken.
Maarrr G3 LPG, dat vind ik wel leuk :!: Ergens begin 2000 geïnformeerd naar G3 voor( natuurlijk) P604, dat was onmogelijk, want te oud te veel kilometers op de teller kortom afgepoeierd.
Inmiddels weet ik veelmeer over de techniek, het is een 'piggyback' systeem, een deel van het motormanage systeem.
En tegenwoordig draai ik m'n hand er niet meer voor om.
Wel veel werk, zelf krukas en nokkenas trigger maken en vele sensoren een plekje geven.
In ons P205 CT-tje zit een lederen GTI- interieur, van een plat gereden P205.
Staat netjes, de orginele bekleding van stof was kompleet vergaan, door de zon misschien?
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Het 205 Cabriolet Topic (CJ/CT/CTI/RG/Cabriolet)

Post by aixpeugeot »

nou dit is (het 2e type) xs interieur. dus eigenlijk dezelfde kuipstoelen als een gti, maar dan met stof, zie foto als voorbeeld (geleend op internet)

Image

g3 is eigenlijk een certificering, en dan moet de auto ook nog eens voldoen aan 94-12 norm (dacht ik). u9 op kenteken voldoet niet. wel e2 of nieuwer (meestal staat er dan niks meer meer van een code). een lpg fabrikant moet dat regelen. zo bestaan er sommige auto's geen g3 certificeringen (bijv infinity, terwijl bijv dezelfde motor ook in renault en nissans liggen oa 3,5 v6). g3 is zowiezo een geregeld systeem maar een geregeld systeem is niet altijd g3. met auto's uit de eu halen altijd even opletten. niet alle lpg systemen zijn g3-certificeringen voor dus als je pech hebt krijg je gewoon gas op kenteken met de dure mrb !
het allernieuwste is tegenwoordig de r115 certificering (voor nieuwere auto's).
auto's van voor 1992 krijg je gewoonweg niet op g3 ! voor een 604 bijv is dat niet mogelijk. in geval voor mijn cabrio heb ik even moeten zoeken zoeken voor een 205 cabrio van rondom 1994. er zijn wel 205 cabrio's al van 1992 met e2 op kenteken (alleen 1.1 versie), maar als je zoekt vind je ze niet snel. en met geimporteerde versies staat er heel vaak u9 op kenteken terwijl er wel eigenlijk e2 op kenteken op had moeten staan. de e2 versie had al het dis bobine blok !

zoals gezegd, het systeem is geregeld, kan bijv een stand alone systeempje zijn. maar de nieuwere systemen word eigenlijk de motormanagement computer gebruikt voor op lpg te lopen. de lpg fopt de benzine computer eigenlijk door de injectiesignalen van benzine te nemen en te converteren naar gas signalen. de regeling blijft gewoon de benzine computer doen.
door de jaren heen heb ik me wel iets verdiept in de lpg systemen.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Het 205 Cabriolet Topic (CJ/CT/CTI/RG/Cabriolet)

Post by Beeperhorrie »

Hoe heb je dat gedaan met de rugplaten van de achterbanken? Die zijn korter dan de gewone.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Het 205 Cabriolet Topic (CJ/CT/CTI/RG/Cabriolet)

Post by aixpeugeot »

Beeperhorrie wrote: 20 Jul 2020, 22:30 Hoe heb je dat gedaan met de rugplaten van de achterbanken? Die zijn korter dan de gewone.
dat zou je aan meneer peugeot moeten vragen. die rugplaten moet je omzetten, maar ook iets schuim wegnemen en de bank iets stof weghalen en weer opnieuw aan mekaar naaien. maar zoals gezegd, meneer peugeot had dat al voor me gedaan 8-)
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Het 205 Cabriolet Topic (CJ/CT/CTI/RG/Cabriolet)

Post by aixpeugeot »

gespot :

Image
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Het 205 Cabriolet Topic (CJ/CT/CTI/RG/Cabriolet)

Post by paull en paulla »

aixpeugeot wrote: 21 Aug 2020, 23:25 gespot :

Image
Leuk :!:
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply