basis voor nieuwe grote Peus

Voor Peugeot automobielen die niet in de overige categorieën zijn genoemd
Post Reply
sv605
Posts: 91
Joined: 04 Feb 2016, 20:47

basis voor nieuwe grote Peus

Post by sv605 »

Als liefhebber van grotere sedans ( berlines ) lijkt er voorlopig niet zoveel interessants te komen in Europa :|

:idea: Maar :
In China bouwen ze bij de partner van PSA een nieuwe grote Limousine op basis van het Citroen C6 platform;
zou best een leuke nieuwe 608 kunnen zijn :idea:
Sensationele Spy Shots met de nieuwe Dongfeng Nummer 1 sedan allemaal naakt in China. De uiteindelijke productie versie van de Nummer 1-debuut op de Chengdu Auto Show later deze week en start op de Chinese automarkt op het einde van het jaar.


De Dongfeng Nummer 1 is een grote sedan die bestemd zijn om te concurreren met auto ‘ s zoals de Hongqi H7, de Roewe 950, en de komende JAC Verfijnen A60.

Image
Het is gebaseerd op de lange wielbasis variant van de front-wheel drive PSA PF3-platform (wiki). De enige auto die ooit is gebouwd op dit platform tot nu toe is de Citroën C6 (wiki). De Nummer Één krijgt niet de C6 is mooi hydropneumatische vering (wiki), maar wel met een conventionele installatie plaats.

Grootte verstandig, het Aantal is zeer dicht bij de C6:

Nummer Één: 5066/1858/1470, en de wielbasis is 2900.
Citroen C6: 4907/1859/1463, en de wielbasis is 2901.

Het verschil in lengte wordt veroorzaakt door een veel grotere achterste overhang op de Nummer 1.

De korte wielbasis variant van de PF3 platform onderbouwt, onder andere, de Peugeot 508 en de Citroën C5, die beide zijn geproduceerd in China door de Dongfeng-PSA joint venture.

De Nummer 1 zal in eerste instantie beschikbaar met slechts één motor: 1.8 turbo 204pk. Later op een 2.0 en een 3.0 V6 zal deelnemen aan de line-up. De 1.8 turbo is ontwikkeld door Dongfeng, de 2.0 en 3.0 V6 zijn PSA-motoren.

Een zeer mooi interieur met scheepsladingen van hout en leer. Hout op het onderste deel van het stuur misschien een beetje te veel. Center tunnel mooi gedaan en het scherm voor het infotainment-systeem lijkt groot genoeg. De stoelen zijn breed en vlak.

Zeer comfortabel op de achterbank. In de bekerhouders, twee typische Chinese thee flessen.

Erg fijn in het wit. Imposante grille met een grote Dongfeng-logo. Bumper met meer chroom en trendy LED-strips.

Uitlaat netjes geïntegreerd in de bumper. Spoiler netjes geïntegreerd in de achterklep. Achterlichten netjes aangesloten, met een dikke chromen strip. Deze Nummer 1 is steeds een nette auto…

Glanzende grille nog meer in het oog springende op een zwarte auto. Koplampen zeer hip, plein, maar in een modern en niet al te groot.

Badge praten: aan de linkerkant ‘DFM’, wat staat voor Dongfeng Motor Corporation. Het is de eerste keer dat we zo ‘ n badge op een Dongfeng auto. Aan de rechterkant in het handschrift-stijl personages: 东风1号, wat betekent dat Dongfeng Nummer 1.

De foto ‘ s van deze grijze auto werden gemaakt in de voorkant van de Dongfeng fabriek in Wuhan, in de Provincie Hubei.

Ben benieuwd of we die ooit hier gaan zien, van mij mag het :D

Groet

Steven


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
figlio del commesso
Posts: 89
Joined: 02 Feb 2016, 12:42

Re: basis voor nieuwe grote Peus

Post by figlio del commesso »

Voorkant van een Passat. Achterkant van een Honda. Laat maar lekker daar, ik vind het niks... Zal ook wel rijden als een dweil. (Tot zover mijn genuanceerde mening )
RogerSch
Posts: 348
Joined: 02 Feb 2016, 19:31

Re: basis voor nieuwe grote Peus

Post by RogerSch »

Pfff waar is de rankheid van de 605 gebleven?
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Post Reply