onze nieuwkomer de 508

Voor Peugeot automobielen die niet in de overige categorieën zijn genoemd
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: onze nieuwkomer de 508

Post by 304 Friesland »

Kijken of ik er nu een foto bij krijg
Image
Wat natuurlijk wel erg bepalend is dat is de rechtervoet die maakt of breekt het hele verhaal ,ik schakel dan ook vrij vroeg over maar deze geeft dat zelf ook aan ,bij 1800 toeren kun je al naar de volgende versnelling ,in de bergen trek je iets verder door zodoende zag ik dat symbooltje oplichten maar normaal kom ik daar niet aan toe.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: onze nieuwkomer de 508

Post by 304 Friesland »

Even een update ,op een tank van 1400 km het echte verbruik uitgerekend maar daar zaten ook korte stukjes bij in de stad en kwam ik op een gemiddeld verbruik van 1 op20,6 ,wel wat lager dan hij zelf aan geeft maar nog steeds erg netjes .
Startmotor van een berlingo die ik nog had liggen er op gezet ,oude was echt wel op ,anker liep tegen een machneet aan wat ik al vermoedde maar start nu weer lekker ,was wel nodig want hij trok aardig meer stroom waardoor het klokje zelfs weer op nul sprong.
Vandaag de voorremmen vervangen schijven en blokken en achter de blokjes aangezien de schijven nog erg netjes waren.
Is trouwens de eerste keer dat ik voor mijn eigen auto nieuwe schijven heb gemonteerd ,vond het nooit nodig of had wel oude betere liggen maar ja voor deze auto word de gebruikte hoeveelheid onderdelen die ik heb wel erg klein al had ik dan toch wel de startmotor.
Al met al nog steeds wel tevreden mee maar tegen de vering van de c5 kan het niet op maar ja dat is nou eenmaal zo en hier wennen we ook wel weer aan.
Post Reply