Peugeot nr. 6; een Partner 2 liter HDI

Voor Peugeot automobielen die niet in de overige categorieën zijn genoemd
User avatar
Jacqabe
Posts: 178
Joined: 21 Feb 2016, 19:29

Re: Peugeot nr. 6; een Partner 2 liter HDI

Post by Jacqabe »

Nee deze keer gewoon met Volvo, die is voorzien van airco.
Jij ook een fijne vakantie gewenst met uiteraard vele fijne kilometers.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Peugeot nr. 6; een Partner 2 liter HDI

Post by paull en paulla »

403diesel wrote: 11 Aug 2020, 16:48 Na een tijdje zoeken is het een Partner geworden die we een beetje afwisseldend gaan gebruiken. Op termijn gaat de Boxer eruit.
Eigenlijk zit alles erop wat we wilden + Cruisecontrol, radiobediening op het stuur, automatische verlichting, en meer toeters en bellen.
Al een paar stukken mee gereden maar toch wel een fijn ding. Die HDI is misschien niet zo betrouwbaar als de 1,9 maar wel veel lekkerder om mee te rijden.
Veel plezier en geluk gewenst, met de Peugeot Partner ;)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
403diesel
Posts: 201
Joined: 02 Feb 2016, 14:36

Peugeot nr. 6; een Partner 2 liter HDI

Post by 403diesel »

Inmiddels ongeveer 3000 km gereden en de Partner bevalt best goed. Makkelijk om spullen mee te nemen, best comfortabel en vlot genoeg.
Er zijn nog een paar dingen waar tzt eens naar gekeken moet worden; nog steeds wat geklapper in de voorwielophanging rechts en , ondanks dat alle wielen gebalanceerd zijn, wat trillen boven de 110 km/uur.
Verder loopt de rechter achterband langzaam leeg dus ook die binnenkort maar eens vervangen (zijn ook best aan ‘t uitdrogen)

Als proef een naafdopje uitgeprint ter vervanging van de Citroën wieldoppen en dat wordt het. Ik denk dat dat er origineel ook op gezeten heeft gezien de zilver gespoten velgen. Dus de andere 3 dopjes ook nog even printen en de velgen spuiten.

Image

Image
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: Peugeot nr. 6; een Partner 2 liter HDI

Post by aixpeugeot »

waarom een naafdopje printen ? op de sloop vind je r genoeg lijkt me zo. en met een nieuwere leeuw !
403diesel
Posts: 201
Joined: 02 Feb 2016, 14:36

Re: Peugeot nr. 6; een Partner 2 liter HDI

Post by 403diesel »

Klopt Joos.

Is meer dat het kan. Zal elkaar qua kosten niet veel ontlopen, file van internet gehaald dus druk op de knop en de volgende ochtend issie klaar.

Is trouwens officieel een 205 dop dus dat oudere logo kan wel kloppen.
Bart Ebben heeft trouwens geen complete set van 4 had ik al gezien.
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Peugeot nr. 6; een Partner 2 liter HDI

Post by 304 Friesland »

Had dit
nog niet gelezen maar goede keuze met deze motor .
Volgens mij zijn de originele naafdopjes met een flens er aan die om de wielbouten valt maar maakt voor deze auto ook niet zo veel uit.
Rammelen voor kan ook uit het stuurhuis komen dat heb ik al vaker meegemaakt dan ligt de tandheugel er als het ware een beetje ruim in , kan geen kwaad maar is dan wel hoorbaar.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

403diesel
Posts: 201
Joined: 02 Feb 2016, 14:36

Re: Peugeot nr. 6; een Partner 2 liter HDI

Post by 403diesel »

Stuurhuis zou best eens kunnen maar ik sluit ook een schokbreker niet uit. Ff mee doorrijden. Als het erger wordt is het misschien makkelijker te zien/horen waar het zit.

De geprinte naafdopjes hebben idd ook een rand die onder de wielbouten klem zit.
Kennelijk vallen ze goed in de smaak want er zijn er vannacht 2 vanaf gejat.
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
Post Reply