Deuk in de Expert 2

Voor modellen als de D3, D4, J5, J7 en J9
Post Reply
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Deuk in de Expert 2

Post by MarcoPeus »

Tijdens mijn vakantie kreeg ik een whatsapp bericht van personeel dat een vrachtwagen mijn (gelukkig oude) expert geraakt had. Had daarbij het rechter achterlicht geraakt dat gesneuveld was. Aangezien de jongeman aan t werk was en moest rijden met de auto heeft hij er verder geen aandacht aan besteed (vrachtwagen was toch al weg zonder briefje (natuurlijk)).
Image
Echter 500m na vertrek............... *STOP* *POLITIE*. :o :shock: :x (hij heeft net 2 maanden zijn rijbewijs en schrok zich wezenloos)
Oom Agent: "Meneer, waarom rijdt u met een kapotte bestelbus?"
Medewerker: "Kapotte bus???"
Oom Agent: "Ja u rijdt met de achterkant in de kreukels"
Medewerker: "In de kreukels???"
Oom agent: "achterlicht kapot, wij kunnen u niet flitsen omdat de nummerplaat niet leesbaar is, de nummerplaat staat bol en is daarom niet leesbaar" (Ter info: nummerplaat zit links)
Medewerker: " :shock: :shock: :shock: :shock: WAIT.... WHAT!??!"
Oom Agent: "Wat gaat u vanmiddag doen?"
Medewerker: "Werken"
Oom Agent: "En morgen?"
Medewerker: "Ook werken, we zijn niet allemaal politieagent (dat laatste zei hij niet maar dacht hij wel)"
Oom Agent: "Waar werkt u?"
Medewerker: "Morgen en vandaag bij het Toon Hermans Museum"
Oom Agent: "Dan komen we daar morgen kijken en als u dan met deze bus in onherstelde toestand daar bent krijgt u een bekeuring"
Medewerker: "Euhmmmmmmmmmmmmmmmm :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: "

Onnodig te vermelden dat hij met stomheid geslagen was. De bus heeft aan de linker achterdeur een deukje zitten net links van de nummerplaat. Door de aanrijding met de vrachtwagen was het rechter achterlicht verbrijzeld net ter hoogte van die deuk. Die slimmerik van een agent had in zijn oneindige wijsheid natuurlijk geëxtrapoleerd en beredeneerd dat die deuk links ook net gebeurd was en daarom de bus niet APK waardig was.
Gelukkig was ik op vakantie en kon mijn medewerker de Expert 3 pakken. Die clownspakjes kwamen de dag daarna ook kijken en staken hun duim op naar mijn medewerker. Weer een wrak van de weg gelukkig en in de tijd die ze daar voor genomen hebben zijn er inmiddels 3 misdrijven gepleegd waaronder een vrachtwagen die doorrijdt na een aanrijding met een bestelbus.
Dan krijg ik te horen dat men geen patrouille wagen ter beschikking heeft om een crossmotor die elke dag de buurt terroriseert met 80-100 p/u te pakken. Nee logisch als je je met deze flauwekul bezig houdt.

Inmiddels een sloop achterlicht er op gezet en nu maar hopen dat oom agent me weer ziet en staande houdt. Ik ga GRAAG de discussie aan en als hij blijft jengelen EIS ik een bekeuring. Daar ga ik dan ZEKER bezwaar op maken. Doe ik ook nooit meer, sloop achterlicht kostte 20 euro (met klein gaatje in het glas) terwijl een nieuwe 24 euro is..........
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Post Reply