Het Peugeot 103 topic

Voor de Peugeot brommers
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Het Peugeot 103 topic

Post by Beeperhorrie »

Wellicht eens tijd voor een uitvoeringsoverzicht van de 103 door de tijd heen.
Er hebben namelijk veel verschillende uitvoeringen bestaan van de 103:


Fase 1 De 103 wordt in 1971 gelanceerd. De eerste versies, conventionele gebruiksmachientjes, hebben een massieve en platte bagagedrager (zijtassen kunnen worden gemonteerd). De motor, met een vermogen van 2 pk, wordt met lucht gekoeld en heeft een pedaalstart.
  • 103 AR: is uitgerust met voor- en achterschokdempers, trommelremmen met een diameter van 80mm, spaakwielen en een kilometerteller / snelheidsmeter. De swingarm biedt ook plaats aan de pedalen.

    103 AV: heeft een eenvoudig frame zonder achtervering. Zowel de AR als de AV hebben een kleiner achterlicht dan de latere versies. De koplamp is klein en rechthoekig, later komt er een meer vierkant model.

    103 V: is nagenoeg gelijk aan de AV maar met variomatic.

    103 S: heeft geen chroom en geen grootlicht en is verder gelijk aan de AR, geleverd in blauw.

    103 L: ongeveer gelijk aan de AV, met extra chroom (voorspatbord, rooster onder de koplamp op vork en verchroomde gereedschapsdekseltjes onder het zadel).

    103 LS: luxe versie met chroom voorspatbord, snelheidsmeter.

    103 VS: met variomatic op de krukas.

    103 LVS: luxe versie met chroom en variomatic


Fase 2 Vanaf 1977 verbeterde aandrijflijn en ontsteking. Uiterlijke aanpassingen en heel veel specials, het succes gaat nu goed lopen.
  • MV en MVL: de MV vervangt de VS en de MVL vervangt de LVS. De nieuwe modellen zijn beter afgewerkt en, geavanceerder. De rechthoekige koplamp wordt vervangen door de vierkante koplamp, en de kracht stijgt tot 2,5pk dankzij de verbeterde variomatic en de semi elektronische ontsteking. De MV behoudt zijn spaakwielen en heeft geen teller. De MVL is ondertussen uitgerust met Leleu geklonken sterwielen, een snelheidsmeter, een remlicht en een meer kleine dingen. Vanaf 1987 zijn de 103’s uitgerust met elektronische ontsteking.

    L2 en ML: komen meest overeen met de L en de LS.
    Altijd zonder variomatic. De L2 zonder achtervering en de ML met achtervering, verdere onderlinge verschillen zijn minimaal.

    SP: de SP is mechanisch gelijkwaardig aan de 103 MVL, maar het uiterlijk bevat de verschillende wijzigingen die de jeugd van die tijd verlangt. Een grote vork, langere achterschokbrekers en een ronde koplamp. De eerste 103 SP’s zijn metallic groen met spaakwielen, snel komen de sterwielen, vijfspakig geklonken en ‘open’ uitgevoerd. De volgende generaties krijgen gesloten vijfspakige geklonken wielen Al snel komen de eerste fabrieksspecials, sommige zelfs met eigen type aanduiding. De SP evolueert in 103 SP2in 1986 met gestroomlijnde rechthoekige koplamp, kleinere hoekige tankdeksels en 2,8pk (2,9pk voor de vloeistof gekoelde motor), elektronische ontsteking.

    SPR: Al in 1980 wordt het assortiment verrijkt met de "SPR", in blauw metaalkleur met sterwielen en iets meer gepolsterd "comfort" zadel. Deze verscheen in een nieuwe kleur: middernacht blauw, voor de gewone SP kwam er: rood, zwart, lichtblauw, wit.

    SP SLC: De 103 SLC (Sport Liquid Cooled) was een 103 SP met vloeistofkoeling, het eerste model van het merk uitgerust met dit soort koeling.

    103 Turbo 16: Beperkte reeks gebaseerd op 103 SP (1987) volledig wit, gladde tank, Leleu velgen, specifieke uitrusting als accessoire verkrijgbaar via Cyclostand de toebehoren winkel van Peugeot Cyclesvork, stickers en specifieke decoratie. Er zijn twee versies van de 103 Turbo 16: T16 versie 1 en T16 Versie 2 met vierkante achterbrug. 103 T16’s zijn zeldzaam, het is moeilijk om het aantal geproduceerde versies vast te stellen; het was mogelijk exacte kopieën te maken met door Cyclostand verkochte accessoires.

    Z: een spaarmodel zonder enige luxe.

    SP Land of SPL: "militaire" versie, kaki kleur, spaak wielen.

    Racing: een race model, weinig geleverd. Ondanks de SP voorvork en andere speciale delen toch geen SP kloon.

    Chrono: een sportieve directe opvolger van de 103 Racing met een langgerekt zitje, verlaagd stuur en agressieve zwarte en rode kleuren. Meest kenmerkend een buis tussen balhoofd en zadel. Ook de bagagedrager is anders van ontwerp.


Fase 3 In 1989 komen aanpassingen aan blok met een kickstarter waardoor op veel modellen de trappers verdwijnen, ook retro 103’s verschijnen.
  • SPX , SPX LC en FUN: belangrijke evolutie van de 103 door een kickstarter toe te voegen. De pedalen verdwijnen, 3pk motor met 14mm carburateur (in plaats van 12mm), korte rechthoekige swingarm, gestroomlijnd front van de SP2. De Fun is geproduceerd op basis van SPX maar met flitsende neon kleuren (paars, roze, heldergeel).

    SP3: vervangt de SP2 in 1989 en krijgt aluminium driespaaksgietwielen i.p.v. de geklonken vijfspaakswielen.

    Clip: limited edition, mechanisch als SPX, maar minder duur met een retro-look van SP omdat het een ronde koplamp houdt. Verkrijgbaar in drie kleuren: zwart, blauw, wit.

    Vogue en Vogue Evolution: afgeleid van de 103 Z, de eerste Vogue verscheen in 1988 en waren de low-end en goedkope modellen van de 103 op dat moment. Verkrijgbaar in vier uitvoeringen: R, T, S en V. Deze waren basic 103’s, minimale uitrusting, alleen de Vogue V had een variomatic als extra, de Vogue R had niet eens achtervering. Net als de andere 103's werd zijn chassis en esthetiek gemoderniseerd in 1996, met zestien-inch wielen. De Vogue zal uiteindelijk de Z vervangen. Ze kunnen dan een optioneel groot licht, toeter, een rechter spiegel en een windscherm ontvangen. In 2016 is het het enige 103 model wat in Frankrijk nog te koop is, in alle andere Europese landen is het allang afgelopen.

    HP : eerste officiële 103 chopper stijl, in feite een hommage aan de verhoogde en verchopperde uitvoeringen zoals deze in de jaren tachtig in de Nederlandse randstad reden, deze 103’s worden speciaal gemaakt en slechts 103 worden uitgerust met het speciale blok met dubbele variomatic. Verder hebben ze een hydraulische Paioli voorvork, langere achter schokdempers en een langere zwenkarm, chopper stuur model koehoorn, chopper zadel, lange Lafranconi uitlaat. De HP is alleen verkrijgbaar in een Inca Blue kleur (donkerblauw metallic).Ook de HP met gewoon blok is een zeldzame brommer omdat het een heel erg dure uitvoering was op dat moment.

    HP2 en HPL: chopper opvolger van de HP, veel speciaal delen zijn niet meer aanwezig als de verlengde achtervork en de speciale uitlaat. De HP2 is leverbaar in wit (met rode wielen en zadel), de HPL in bordeaux metallic (zadel beige en goudkleurige wielen) en zwart metallic (zadel beige en goudkleurige wielen).

    Indiana en Arizona: vereenvoudigde HPL met behoudt van de chopper stijl. Indiana heeft wielen met zestig spaken. De lange vork is weer vereenvoudigd naar een oud model, de zijdeksels worden weer plastic. Het stuur is hoger en minder gebogen dan HP en HPL.

    CRX: een offroad model dat weinig verspreid is.

    Spectrum: 103 SPX met voorvork van 103 MVL en specifieke decoratie.

    MVX: De MVX is gebaseerd op dezelfde mechanica als de SPX, maar past meer in stijl van de MVLs.

    Pro: De Pro is een echte werkmachine, gemaakt voor transport.

    RCX, RCX LC en RCX R: frame en motor identiek SPX, maar verlaagd stuur, een verstevigingsbuis, een dubbele zitting. LC-versies zijn vloeibaar gekoeld en hebben instelbare gasdempers. Bij ons nooit geleverd maar in Frankrijk een hit.


103 FOX in feite een geheel nieuw model vanaf 1996 wat in bijna niets meer overeenkomt met de oude 103. Nog niet klassiek dus verder niet meer interessant voor dit forum.
  • Fox: is erg populair bij pizza-bezorgers. deze machine bestaat uit een 103 frame en een scooteraandrijving.

    FXR: het Fox Racing model, late opvolger van de Chrono.
Last edited by Beeperhorrie on 09 Feb 2023, 20:00, edited 3 times in total.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Het Peugeot 103 topic

Post by Beeperhorrie »

Zo'n brommer is natuurlijk meer dan alleen het motortje. Er zit nog van alles omheen.

Rijwiel gedeelte
Het rijwiel gedeelte ondergaat vele evoluties; een van de belangrijkste is de korte swingarm met rechthoekige doorsnede, dit omdat de lange swingarm waar het blok aan hangt niet bepaald meewerkt aan een goede wegligging. Die korte swingarm is speciaal voor de kickstart modellen, o.a. SPX RCX.

In 1989 verdwenen bij de SP's de Leleu vijfspakige geklonken wielen met hun kleine trommels met een diameter van 80mm in het voordeel van aluminium velgen in diverse drie en vijfspakige uitvoeringen. De diameter van de remmen neemt toe tot 90mm.

In 1996 wordt de 103 volledig gerestyled. De modellen hebben een grotere tank van 5 liter, gewijzigde zijbekledingen aansluitend aan de tank. De 17inch wielen maken plaats voor 16inch wielen met trommelremmen van 100mm.Dit is in feite een volledig nieuw model wat alleen in type naam gelijk blijft maar verder een compleet ander voertuig is geworden met voor de goedkope uitvoeringen nog wel het oude blok en aandrijving.
De duurdere uitvoeringen, de 103 Fox en FXR, hebben een eenzijdige achterbrug met een scooter overbrenging met dubbele variomatic. De Fox L is uitgerust met knipperlichten, apart olie reservoir, een brandstofmeter en een elektrische starter.


Het frame
De frames van 103 zijn gemaakt van geperste staalplaten en gebogen stalen buizen. De tank is gemaakt uit twee halve schalen maakt deel uit van de framestructuur.
Er zijn twee soorten 103, het eerste model waarop de gereedschapskastje ook als steun voor de zadelpen dient en aan het frame is geschroefd en de nieuwste modellen waar zadel montage deel uitmaakt van frame.

Afgezien van enkele low-end versies zonder achtervering, hebben de 103’s een scharnierend onderframe / achterbrug die scharnierend is opgehangen bij de motor. De motor is een integraal onderdeel van dit frame. Deze techniek voorkomt dat de kettingspanning verandert als de vering wordt aangesproken. Nadeel is dat de zeer lange swingarm minder solide aanvoelt en dat het onafgeveerde gewicht relatief hoog is. Bij de al bestaande en grootste concurrent van de 103, de Motobecane 51 is dit anders uitgevoerd met een gewone achterbrug en een blok vast in het frame. Deze Motobecane 51, ook wel MBK 51, kennen wij als de Kaptein Mobylette AV50, de ouwe lullen brommer bij uitstek. Waarom? Omdat er hier geen opvoerspul verkrijgbaar was in tegenstelling tot Frankrijk.
Om het probleem van de matige achtervering op te vangen, zal Peugeot het ontwerp van de ophanging verbeteren door vanaf 1988 op sommige modellen een achterbrug te geven die van onder de zadel positie scharniert. De swingarm wordt zo korter en stijver, dus zou dit beter moeten sturen, echter dit wordt grotendeels teniet gedaan omdat de modellen ook verhoogd worden. Dat verhogen was ook een belangrijk marketingelement in de jaren 1980. De toegepaste swingarm is klassiek ovaal op de standaardmodellen (Vogue, Z, enz.) En groter en rechthoekig op de SPX / RCX-serie.

Bij bepaalde "sport" -series verschijnt een verstevigingsbalk tussen het zadel en balhoofd als standaard (RCX, Racing, Chrono).

Een Sp frame in vergelijking met dat van een SPX
Image


Achtervering
De achterschokdempers zijn geplaatst achter het zadel en steunen de achterbrug in de buurt van de wielas. Afhankelijk van het model zijn ze korter of langer en zijn de veren zichtbaar op de sportversies. Halverwege de jaren tachtig kregen sportversies schokdempers van Paioli. Bij deze was de veerspanning instelbaar en zelfs, optioneel, uitgerust met een gasreservoir voor lucht ondersteuning (behalve op de RCX LC waar ze standaard waren).


Voorvork
De voorvork is op standaardmodellen van het omgekeerde type en veren zonder hydraulica. Het glijdende deel bevindt zich dicht bij de voorwielas. De koplamp is geïntegreerd in de vork, het bovenste gedeelte kan een teller bevatten. Bij sportievere SP’s is een iets betere voorvork gemonteerd, beter verend maar ook zonder olie. Deze hebben een losse koplamp die met twee beugeltjes op de vorkpoter zit, de teller zit dan aan de bovenste kroonplaat gemonteerd. Sommige modellen van kleine series ontvangen specifieke kroonplaten (T16, CRX). Slechts enkele HPL-chopper-series hadden een standaard hydraulische Paioli-vork.


Wielen
De wielen van de 103 zijn uitgevoerd in staal met spaken, ze zijn 17 inch.
De stalen geklonken sterwielen verschenen in de late jaren 1970 om standaard te worden op de duurdere versies. Aanvankelijk 'open' vijfspakige geklonken wielen, later 'open' met zes spaken.
Begin jaren tachtig kwamen de gesloten vijfspakige geklonken wielen die het een decennium vol zouden houden. Deze vijfspaaks wielen van Leleu zijn specifiek voor de Peugeot 103. Met de jaren negentig kregen de 103’s lichtmetalen velgen in diverse drie- en vijfspaaks uitvoeringen. Met de introductie van de vernieuwde 103 in 1996 komen 16inch wielen met vijfspakige wielen voor de gewone 103 en driespakige voor de Fox.
Speciale gevallen:
• De Indiana chopper heeft chroom stalen wielen met zestig speciaal gezette spaken.
• de 103 SPR heeft meestal geklonken wielen met zes spaken. Deze komen later ook in de gewone SP terecht waarbij, geheel volgens Peugeot traditie, er kennelijk wordt gemonteerd wat er voorradig is, vijf- of zesspakig.

Image


Remmen
De 103’s zijn standaard uitgerust met kabel bediende trommelremmen. De remmen van de meeste van de eerste modellen zijn 80mm en zijn met de introductie van de aluminium wielen geëvolueerd tot 90mm. In 1996 werd de diameter van de trommels vergroot tot 100 mm.
De 103 heeft nooit hydraulisch bediende schijfremmen gehad. Kabelbediende schijfremmen waren vanaf midden jaren tachtig wel een optie. Dat er wel 103's bestaan met hydraulische schijfremmen komt voor rekening van andere fabrikanten die op de behoefte inspringen.


Elektrisch gedeelte
Het elektrische gedeelte is simpel uitgevoerd en betrouwbaar. Elektrische energie wordt opgewekt via een vliegwiel door spoelen met hoogspanning.
De eerste 103’s waren uitgerust met een twee spoelen, één voor ontsteking en nog eens van 6W voor de verlichting. Deze werden vervangen door een vijfledige spoelen set (één voor de ontsteking, een 15W voor de verlichting en een 10W voor de toeter en twee voor accessoires als knipperlichten.
Elke spoel kan 15W leveren, en een spanning van 6V / 2,5A wanneer het vliegwiel op volle snelheid draait.
Stationair levert elke spoel ongeveer 2,5V. Op volle snelheid, kan de spanning aan de aansluiting van elke spoel veel hoger zijn dan 6V hierom wordt de spanning afgeregeld met een transformator.


Transmissie
De transmissie is klassiek voor een bromfiets: de primaire overbrenging gebeurt door een riem tussen de motor en het vliegwiel en de secundaire ketting door de ketting tussen de vlierwiel poelie en het achterwiel.

De motor is over het algemeen uitgerust met een centrifugaalsysteem, een variateur genaamd, die de diameter van de poelie vergroot, waardoor de snelheid van de bromfiets toeneemt. Slechts een paar instapmodellen hadden dit niet. Deze hadden een simpele ontkoppeling op de krukas poelie bij stationair toerental.

Van de oudste 103’s is de automatische centrifugaalkoppeling samen geïmplanteerd met de aandrijving. Bij de SPX-familie wordt de ontkoppeling naar het vliegwiel verplaatst, alleen de variateur is aan de motor bevestigd. Dit systeem vermindert de kracht die op de krukas wordt uitgeoefend aanzienlijk, waardoor de mechanische afremming wordt beperkt.

Bij de FOX- en FXR-modellen vindt de transmissie plaats door een riem en een pignon. Ze zijn uitgerust met een dubbele variomatic zoals scooters.
Last edited by Beeperhorrie on 22 Mar 2020, 12:22, edited 2 times in total.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: Het Peugeot 103 topic

Post by MeneerPeugeot »

Bedankt voor het delen, erg leuke info om te lezen dit alles over de bromfietsen van Peugeot :D
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Het Peugeot 103 topic

Post by Beeperhorrie »

Graag gedaan. Het begon als een aardigheidje om de diversiteit van de Peugeot brommers aan te duiden maar de verdieping gaat steeds verder. Binnenkort zal ik ook eens met de echt oude brommers gaan beginnen; de Bima's en de BB's. Ik ben nu eerst alle documentatie daarvan aan het uitzoeken zodat ik het allemaal kloppend kan neerzetten.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Het Peugeot 103 topic

Post by Beeperhorrie »

Ik heb al eens eerder wat plasticwerk laten zien in de folders. Hier een voorbeeld van wat toch echt ergens een 103 is.
Deze stond onlangs te koop.

Image

Het kan allemaal ook veel extremer. In Frankrijk wordt er nog steeds met de automaten geraced. Dan kan je komen tot de volgende apparaten.
Hiervan past bijna niets meer zonder meer op een standaard 103.
Om toch even het jongetjes aspect te laten voorbijkomen; Hoe hard het kan? De 160 wordt altijd wel gehaald, sommige halen zelfs de 180. En dat met 49cc zonder versnellingen.

Image
Last edited by Beeperhorrie on 19 Mar 2020, 13:57, edited 1 time in total.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Het Peugeot 103 topic

Post by Beeperhorrie »

De SPR. Wie er een gaat zoeken zal tevergeefs opzoek gaan naar de aanduiding, die is er niet. Er staat gewoon 103 SP op en soms alleen 103.

Op de eerste twee afbeeldingen originele exemplaren. De onderste van de twee komt uit een Italiaanse film. Geen idee waarom die man in zijn hemd en onderbroek staat en ik wil al helemaal niet weten waarom die zo'n gele kleur heeft.

Image

Hieronder twee recentelijk in Frankrijk aangeboden SPR's allebij met fouten. De gerestaureerde heeft een verkeerd zadel. De voorvork behoort aluminium kleurig te zijn, het motordeksel moet daarentegen juist weer zwart zijn en de teller ontbreekt.
De opknapper heeft een verwrongen voorspatbord, afgezaagde schermkappen, ook een verkeerd zadel en een verkeerde bagagedrager.

Image

De SPR is geen zeldzame 103. Toen de SP op de markt kwam was de SPR daar een luxere uitvoering van. Voornamelijk door de kleur die exclusief voor de SPR was en de sterwielen. Aanvankelijk in 'open' zespaaksuitvoering maar toen de gewone SP ook sterwielen kreeg ('open' vijfspaaksuitvoering) kwam er de klad in en werden ze soms ook in de zustermodellen geleverd. Wel een verschil: de wielen in een SPR hebben altijd aluminiumkleurige spaken en in de gewone SP waren de open spaken matzwart.
Last edited by Beeperhorrie on 22 Mar 2020, 12:25, edited 2 times in total.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Het Peugeot 103 topic

Post by Beeperhorrie »

En daar is ie, de 103 HP.
Nagenoeg alle nog bestaande HP's hebben het speciale motorblok waar er ooit maar 103 stuks mee waren afgeleverd. Niet dat er daar zoveel van zijn overgebleven maar het omzetten van het blok van een 105 is in een uurtje gebeurd, en kan nog wel sneller als alle bouten goed gangbaar zijn. Aan de framenummers is niet te herleiden welk blok er bij aflevering onder zat.
Wat de HP verder onderscheidt van de reguliere SP is de speciale voorvork met dikkere vorkpoten en oliedemping. Het makkelijkst herkenbaar aan de kroonplaten. Ook zit de lamp anders gemonteerd.
De kleur, Inca Bleu, is er alleen voor de HP geweest. Vreemd genoeg stond in de folder een met HP onderdelen opgebouwde brommer met een frame in de SPR kleur, dat is nooit veranderd.
Niet alle speciale onderdelen waren los te koop maar de uitlaat wel en dat maakt het voor 'ombouwers' makkelijker om een replica te maken. De Lafranconi uitlaat van de gewone uitvoering past namelijk niet onder die met het 105 blok.

Voilà, elle est la
Image


De HP uit de folder; in kleur van de SPR
Image


De makkelijk om te wisselen aandrijfunit
Image
Last edited by Beeperhorrie on 19 Mar 2020, 14:04, edited 2 times in total.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Het Peugeot 103 topic

Post by Beeperhorrie »

Van de SPX zijn een behoorlijk aantal afgeleide modellen op de markt geweest. Allen met de kenmerkende aandrijflijn met kickstarter. Aanvankelijk door de jeugd met veel enthousiasme ontvangen, dit temperde echter snel toen bleek dat de aangepaste overbrenging niet bestand was tegen de immense krachten die de diverse opvoerkits op de korte en matig gelagerde asjes zette. Ondanks diverse fabrieksaanpassingen door de jaren heen is het nooit gelukt deze aandrijflijn bulletproof te krijgen. De echt snelle jongens bleven noodgedwongen de oude uitvoeringen trouw.

Het begon met de Fun en de Fun LC, gemakkelijk te herkennen aan zijn flitsende kleuren paars met roze en geel. Eigenlijk gewoon een kleurvariant op het gewone concept, wel een dure want de prijs lag hoger dan voor de gewone SPX-en.

Image
Last edited by Beeperhorrie on 19 Mar 2020, 14:06, edited 1 time in total.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Het Peugeot 103 topic

Post by Beeperhorrie »

Ook in 1989 komt de 103 Clip, leverbaar tot 1995 met wat aanpassingen in 1992 (dekseltjes, kettingrand e.d.)
De 103 Clip is min of meer een hybride model dat retro-look van SP (chromen ronde koplamp) combineert met de aandrijflijn van de SPX. De decoraties en de kleuren (zwart, blauw, wit) zijn exclusief voor de Clip. De gietwielen zijn een homage aan de vijfspakige open geklonken wielen van de eerste generatie SP's.

Image
Last edited by Beeperhorrie on 19 Mar 2020, 14:06, edited 1 time in total.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
User avatar
Beeperhorrie
Posts: 2221
Joined: 06 Jun 2016, 11:02

Re: Het Peugeot 103 topic

Post by Beeperhorrie »

Vanaf 1991 komt de 103 Spectrum. Deze onderscheidt zich door zijn futuristische zwarte met rode decoratiekit en paarse bliksems op de tank en de gereedschapskist. Hij is uitgerust met een specifieke vork die standaard is op de 103 MVL. Deze variant houdt het vol tot 1996 als de vernieuwde frames hun intrede doen.

Image
Last edited by Beeperhorrie on 19 Mar 2020, 14:12, edited 1 time in total.
205 1.1ACE & 405 1.6 GRX

Image
Post Reply