Mijn Racefiets

Voor Peugeot fietsen
Post Reply
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Mijn Racefiets

Post by MeneerPeugeot »

Berichten gekopieerd uit het eerdere forum :)
Breeze wrote:In 1987 kocht ik voor ƒ 275 een 2-hands Peugeot Avoriaz, een instapmodel van de Peugeot racefietslijn, met een stalen frame, de toen gangbare 2x5 versnellingen en een echte Franse derailleur van Huret, nou ja OK: Sachs Huret.

Image
De echte

Image
Deze goegelplaat geeft het goede kleurschema weer. Teenklemmen heb ik maar kort gehad.
Een instapmodel, omdat ik eerst wilde kijken of het racefietsen zou bevallen. Dat lukte aardig want ik heb er in 9 jaar ruim 11 000 km mee gereden, waaronder 2x LBL.
Aan het einde bleek het toch geen superkwaliteit te zijn. Want de roest van de zitbuis viel langzaam omlaag naar het trapaslager, die op een goed (slecht) moment vastliep. Een iets degelijker frame heeft betere corrosiebescherming en een kunststof beschermbus om het trepaslager.
Maar ik kijk toch met veel plezier terug op mijn Peugeootje.

Vervangen door een alu Eddy Merckx, afgemonteerd met Dura Ace en daarmee zit ik de tijd wel uit.

Adri
Breeze wrote:Lijkt wel een beetje op deze:

Image

Een Peugeot Course van mijn zoon. Hij rijdt zelf nu op hightech-materiaal, maar toen ik laatst vroeg of ik deze (een beetje) in de weg staande fiets kon wegdoen zei hij: nee, nee, waarom zou je een nog goed rijdende fiets wegdoen ;) .
Tweedehands gekocht maar aan de afmontage met een Shimanogroep te zien, is het een model uit de negentiger jaren. Wel al met 2x 7 versnellingen.

Die naar boven weglopende remkabels, dat wordt toch wel echt vintage. Zie je zoiets nu nog rijden, dan zit er meestal een ouwelul op ;) .

Adri
Breeze wrote:Lijkt wel een beetje op deze:

Image

Een Peugeot Course van mijn zoon. Hij rijdt zelf nu op hightech-materiaal, maar toen ik laatst vroeg of ik deze (een beetje) in de weg staande fiets kon wegdoen zei hij: nee, nee, waarom zou je een nog goed rijdende fiets wegdoen ;) .
Tweedehands gekocht maar aan de afmontage met een Shimanogroep te zien, is het een model uit de negentiger jaren. Wel al met 2x 7 versnellingen.

Die naar boven weglopende remkabels, dat wordt toch wel echt vintage. Zie je zoiets nu nog rijden, dan zit er meestal een ouwelul op ;) .

Adri
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
Breeze
Posts: 211
Joined: 02 Feb 2016, 11:57

Re: Mijn Racefiets

Post by Breeze »

Dankjewel meneer Peugeot.
Wel jammer dat de postings van Niki Lauda niet meegekomen zijn, want nu mist er een referentie, maar ja.......

Adri
Xantia V6 Break
Zweven is een ongekende ervaring
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: Mijn Racefiets

Post by MeneerPeugeot »

Idd, ik vindt het zelf ook jammer, dat ben ik 100% met je eens, :)
Had de posts graag mee gekopieerd maar de foto,s zijn in het oude topic ook verdwenen
anders had ik die zeker meegekopieerd hier naartoe :)
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Post Reply