bougiekabels onder andere 504

Technische onderwerpen voor onder de motorkap
Post Reply
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

bougiekabels onder andere 504

Post by MeneerPeugeot »

Berichten gekopieerd van het eerdere forum :)
403 Friesland wrote:Is er hier iemand met ervaring van het gebruik van bougiekabels van een bijvoorbeeld 504 op een 403 of 203?
De mijne stoort er in de omgeving en aangezien er wel een radio in komt zal hij daar ook wel gaan storen.
En dan ben ik gelijk van het gedonder met doorslaande bougiepijpjes af .
Ik kan wel een setje bestellen maar zou dus graag weten of dit past en eventueel hoe lang de doppen van een dergelijjke set zijn.
Setje wat ik zag bij mister auto is ref 3395 , voor 35 euro als het past een mooie oplossing.
sv605 wrote:Hoi Hans,

Voor de 404 heb ik via Ebay uit Argentinie een set originele Roze bougiekabels gekocht, deze koper heeft een set losse kabels voor de 403 en een set bougie pijpen te koop op dit moment;
ff kijken op ebay verkoper thestore917
Hoop dat je er iets mee kunt :)
Succes

groet

Steven
Ivo van Duijn wrote:Ik gebruik in mijn 404s van dit soort sets en ben daar enthousiast over vooral als er ook modernere ontsteking in zit. Geen last meer van vonken die weglekken.
Ik gebruik de set van Bosch die kost ongeveer 50 euro en kan je bij de onderdelen winkel kopen. Voor de 403 en 203 zijn de kabels vast veel te lang en ik weet niet of het lukt om ze zelf mooi op maat te maken. Er zijn ook andere auto merken die dit soort bougie kabels gebruiken met lange bougie doppen. De vraag is dan nu welke set geeft de juiste lengtes kabels en heeft bougie doppen van de juiste lengte. Leuk om een keer een middagje op de sloop rond te kijken ?
succes en ik ben benieuwd.
Ivo van Duijn wrote:Vandaag een 504 kabel in mijn 403 gepast, de bougie dop is te kort.
Harrie wrote:
Ivo van Duijn wrote:Vandaag een 504 kabel in mijn 403 gepast, de bougie dop is te kort.
Er zijn 2 uitvoeringen:
- lange bakelieten pijp ; veer op de bougie geschroefd, bougiekabel vanaf zijkant in de kop van de bakelieten pijp geschoven ( oude uitvoering )
- plastic dekseltje op de stalen pijp, verlengstukken op de bougie geschroefd, bougiekabel gaat er verticaal in en is een stuk langer dan oude type.
Beide zijn uitwisselbaar mits de opbouw overeenkomstig wordt uitgevoerd.
Voor de 1e uitvoering moeten de stalen bougiepijpen in de cilinderkop wel over die uitsparingen beschikken waar de nokjes in vast grijpen na verdraaiing.
grt, Harrie
403 Friesland wrote:Gaat nog niet vanzelf dus ,maar hoeft er niet super uit te zien ,als het maar past en niet stoort.
Via ebay niet kunnen opsporen ,vind trouwens dat ze erg veel geld voor onderdelen vragen op ebay voor de 403 ,soms lijkt het echt nergens op.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Post Reply