4hp22 bak in een 504.

Technische onderwerpen aangaande aandrijving, sturen en remmen
Marcel P
Posts: 36
Joined: 05 Jan 2020, 14:09

Re: 4hp22 bak in een 504.

Post by Marcel P »

Hallo,
Heb nog even gekeken bij de 504 en denk ook dat ik geen ruimte genoeg heb in de tunnel. De 505 heb ik niet thuis,dus later even meten.
Zou jammer zijn als het zo niet past,want dan zal in ieder geval het kachelgedeelte eruit moeten.
De aandrijfas van een 504 handbak heeft hetzelfde onderdeelnummer als die van de 505 handbak. Dus inbouwlengte vanaf motor naar cardan is hetzelfde. Alleen de nummers van de aandrijfasbuis zijn anders,maar dat geloof ik wel.
De kickdownkabel is waarschijnlijk wel te kort. Overzetten denk ik. Hoop dat het geen grote klus is.Weet even niet hoe deze bevestigd zit in de bak.
Hopelijk komend weekend tijd om een en ander beter te meten.
Marcel.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 4hp22 bak in een 504.

Post by paull en paulla »

Kickdownkabel zit erin 'gedrukt'. plastic met weerhaakjes, als je snapt wat ik bedoel.
Tunnel kun je altijd uitkloppen, ruimer maken.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Marcel P
Posts: 36
Joined: 05 Jan 2020, 14:09

Re: 4hp22 bak in een 504.

Post by Marcel P »

Hallo Paul en Paulla,

Als je de kabel eruit wilt halen moet het carter er dan onderuit?
Misschien als ik de bak onder de auto weghaal,dat ik het gelijk zie,maar vraag maar even...
Bedankt dat jullie me allemaal zo helpen.
Groet,
Marcel.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: 4hp22 bak in een 504.

Post by paull en paulla »

Marcel P wrote:Hallo Paul en Paulla,

Als je de kabel eruit wilt halen moet het carter er dan onderuit?
Misschien als ik de bak onder de auto weghaal,dat ik het gelijk zie,maar vraag maar even...
Bedankt dat jullie me allemaal zo helpen.
Groet,
Marcel.
Is niet nodig, maar kan helpen, als het plastis heel moet blijven.
'Je snapt het, als je het ziet' ;)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: 4hp22 bak in een 504.

Post by 304 Friesland »

Misschien helpt het ook als je de kabel draait zodat de weerhaakjes beter inveren maar geen idee ik ken deze bakken niet ,bij de 305 is het volgens mij vergelijkbaar .
Marcel P
Posts: 36
Joined: 05 Jan 2020, 14:09

Re: 4hp22 bak in een 504.

Post by Marcel P »

Hallo,
Bedankt voor jullie adviezen.
Van het weekend motor en bak uit de auto halen. Dan zal ik eens kijken hoe het zit.
Kom er nog op terug.
Marcel.
Marcel P
Posts: 36
Joined: 05 Jan 2020, 14:09

Re: 4hp22 bak in een 504.

Post by Marcel P »

Gisteren de motor en de bak zover losgemaakt dat ik volgende week de hele handel er snel uit kan halen.
Ook nog wat dingen gemeten. Zo te zien valt het mee. Denk niet dat er veel aan de tunnel veranderd hoeft worden.
Olieleidingen moeten langer ivm andere plek aansluiting op radiateur.
Wou de pookhandle van de 504 in het sleuvenrooster van de 505 maken,maar dat lukt niet. Dus ook de pook van de 505 moet in de 504. De hoogte van de consoles verschilt. Even afwachten hoe dat uitpakt qua schakelstanden. Kan het paneel anders mooi pasmaken in de orginele console.
Verwacht dat het nog wel mee gaat vallen.
Volgende week verder. Na demontage de boel eerst maar eens netjes maken.
Marcel.
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 4hp22 bak in een 504.

Post by aixpeugeot »

kun je niet de pook van de 504 gebruiken ? alleen zul je niet de 1 kunnen selecteren (wel d,3 en 2)
Marcel P
Posts: 36
Joined: 05 Jan 2020, 14:09

Re: 4hp22 bak in een 504.

Post by Marcel P »

Hallo Aix,
Daar was ik nog niet opgekomen... Het proberen waard. Het zou dan P,R,3(wat dan 4 is) 2(wat dan 3 is) en 1 (wat dan 2 is) worden.
De eerste versnelling zou dan vervallen. Is niet echt spannend. Ga dit zeker eerst proberen. Ziet er sowieso beter uit met de orginele situatie.
Bedankt voor je meedenken. Houd jullie op de hoogte.
Marcel.
aixpeugeot
Posts: 471
Joined: 05 Feb 2016, 21:07

Re: 4hp22 bak in een 504.

Post by aixpeugeot »

dat zou ik eerst proberen. misschien dat je als je nog wat weghaalt op de pook en in de kozole dat je toch nog de 1 krijgt.
Post Reply