4hp22 bak in een 504.

Technische onderwerpen aangaande aandrijving, sturen en remmen
paull en paulla

Re: 4hp22 bak in een 504.

Berichtdoor paull en paulla » 07 feb 2020, 00:00

Marcel P schreef:Hallo Paul en Paulla,

De bak die ik hier heb komt van een 4cilinder xn1a motor. Dat moet goedkomen. Ik ken een Vincent bij mij uit het dorp. Hij heeft een 204 diesel. Maar of jij deze bedoelt? De tellerkabel past inderdaad net niet in de snelheidoverbrenging. Scheelt 0,3mm. Van een 504 past de snelheidsoverbrenging niet. Anders had ik wel wat dingen kunnen omzetten. Eerst maar eens voorzichtig met een vijl het vierkantje bewerken.
Marcel.

Dag Marcel,

Ik ken een Marcel, uit Groningen, welke bij mij een P604 Gti heeft opgehaald, op een zaterdag ochtend, een flinke tijd terug.
Dat van die kilometerkabels is een 'dingetje'.
Voor GM bakken is 3,1 mm gebruikt, voor ZF 2,9 mm.
Leuk en aardig, lastig bovendien, als je wat wilt 'knutselen'.
Voorzichtig vijlen is te doen, anders een kabel voor ZF automaat bemachtigen.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla

Marcel P

Berichtdoor Marcel P » 07 feb 2020, 21:20

Hallo Paul en Paulla,
Ik ben niet die Marcel waar jij het over hebt. Ik woon toevallig wel in provincie Groningen.
Vandaag nog met de tellerkabel bezig geweest. De kabel van de 505 is net zolang als die van de 504.
Oud 504 dashboard gepakt en de kabel in de tellerklok gepast. Dit past,alleen heeft de 504 kabel een borgmoer en de 505 kabel een conisch tuitje.
Een strip gemaakt waarmee de kabel geborgd kan worden achterop de teller van de 504.
Kan dus de 505 kabel gebruiken.
Verder het differentieel schoongemaakt zodat ik deze kan spuiten.
Heb tevens alle benodigde keerringen nu binnen.
Nu de bak en de cardanbuis nog schoonmaken en spuiten.
Tevens een steun voor onder de motorkap gemaakt waar de motor aan kan hangen,zodat hij kan kantelen. Dit om ruimte te krijgen voor montage van de bak.
We komen er wel...
Marcel.

Marcel P

Berichtdoor Marcel P » 16 feb 2020, 19:51

Inmiddels bak,cardan en aandrijfasbuis gespoten. Tevens een steun gemaakt om de kick-downkabel te verlengen. Deze steun monteer ik op de plaats waar het afdekplaatje van de benzinepomp van de carburateuruitvoering zit. Heb nog gekeken of ik de kabel uit de bak kan halen,maar dat is volgens mij nog niet zo simpel. Had al wel een orginele kabel gevonden van een 405. Ze zijn echter niet goedkoop,dus verleng ik de bestaande kabel.
Verder nog gezocht naar een carterpakking. Heb een setje gevonden van een landrover. Volgens mij gaat dat passen. Krijg hem van de week binnen.
Waarschijnlijk alles over twee weken inbouwen. Heb dan hulp en dat is wel zo prettig met de zware onderdelen.
Marcel.

paull en paulla

Berichtdoor paull en paulla » 17 feb 2020, 15:10

Dag Marcel,

Kijk, dat schiet op, flink de vaart erin.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla

Terug naar “Aandrijf techniek”