Page 1 of 1

Dunlop lichtmetalen velgen 504

Posted: 28 Mar 2016, 21:24
by peu 604
Ik heb een vraag zijn de dunlop velgen van een 504 over te zetten op een 604 of zit er verschil in de moeren heb een keer gehoord dat er 12mm moeren zijn en 14mm moeren weet iemand hoe dit zit.
Bvd Lucas

Re: Dunlop lichtmetalen velgen 504

Posted: 28 Mar 2016, 22:11
by MarcoPeus
Op een 604 zitten meestal M14 moeren ja, heb ik ook moeten kopen toen ik van stalen naar Alu wielen voor mijn 604 ging. Er zijn ook 604's (heeft men mij toen verteld) die M12 hebben blijkbaar. Bij PCN hadden ze ze toen, wellicht bij de bekende Peugeot delen verkopers ook.

Re: Dunlop lichtmetalen velgen 504

Posted: 06 Apr 2016, 21:13
by 504berline
De 604 heeft altijd M14
Er zijn twee type Dunlops in omloop. Met 12 of 14 mm gaten.
Bij montage van Dunlops altijd drie conische moeren gebruiken om netjes te positioneren.
Dat scheelt een hoop onbalans/trillingen.

Re: Dunlop lichtmetalen velgen 504

Posted: 16 Apr 2016, 23:04
by Harrie
504berline wrote:De 604 heeft altijd M14
Er zijn twee type Dunlops in omloop. Met 12 of 14 mm gaten.
Bij montage van Dunlops altijd drie conische moeren gebruiken om netjes te positioneren.
Dat scheelt een hoop onbalans/trillingen.
Dunlop velgen mogen NOOIT met conische moeren worden gemonteerd :!: :!: :!:

Alleen met moeren met vlakke drukplaat !

Image

Image

deze ( 9605-35 ) zijn voor lichtmetalen 15" en lichtmetalen TRX velgen 504, 505 I en 604 ( M14 ),
eenzelfde voor 505II ( M12 ) met ander onderdeelnummer.

Image

grt, Harrie

foto's zal ik opnieuw uploaden zodat ze zichtbaar zijn.

Re: Dunlop lichtmetalen velgen 504

Posted: 17 Apr 2016, 00:33
by 504berline
drie conische moeren gebruik je om de velg te centreren en haal je een voor een weg en zet je de originele moeren met vlakke ring voor in de plaats. Het zijn ook vier gaats velgen.
het centreren op het gevoel gaat ook wel maar de truc met conische moeren geeft een veel beter resultaat.

De rest van het schreeuwende commentaar is wel okay maar nutteloze info betreffende Dunlop velgen..

Re: Dunlop lichtmetalen velgen 504

Posted: 17 Apr 2016, 22:09
by Harrie
U had niet geschreven dat je die als hulpmiddel voor het centreren gebruikt
en weer vervangt door de juiste.
In dat geval is het beter om er 2 te gebruiken, tegenover elkaar, 2 juiste moeren plaatsen en handvast zetten,
daarna de 2 conische verwijderen en de laatste 2 juiste monteren.
Met momentsleutel aantrekken.
Speciale dop gebruiken zodat er geen scheuren in de chroomlaag komen, dus ook nooit een dop 19 of kruissleutel.

p.s.: conische wielmoeren kunnen scheuren veroorzaken in de velg-gaten, hoezo nutteloos ?

Re: Dunlop lichtmetalen velgen 504

Posted: 29 May 2016, 00:37
by Lionceau 104
Tja dit is misschien ook nutteloos maar ik plaats het toch:
http://www.topretro.net/Pages/Top_retro ... roues.aspx

Deze gasten leveren RVS copieen van de wielmoeren.
Ik heb ze op m'n auto, perfect!