Verchromen achterlichtunits

Onderwerpen over de buiten- en binnenkant van het koetswerk
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Verchromen achterlichtunits

Post by MeneerPeugeot »

Dick wrote:Momenteel ben ik bezig met een experiment. Ik heb zojuist de achterlichtunits en achteruitrijlichten van mijn 304 cabriolet opgestuurd naar een bedrijf in Rotterdam die zeggen dat ze deze opnieuw kunnen voorzien van een chromen laagje. Ik heb de slechtste units die ik had opgestuurd, mocht het mislukken dan heb ik altijd nog een setje nette achterlichten op reserve.

Image
Image
Image
Image

Aangezien ze nieuw bijna niet te vinden zijn en dan ook nog eens onbetaalbaar probeer ik dit maar eens. Ik ben zeer benieuwd naar de kosten en het resultaat! Binnenkort hopelijk meer.
MarcoPeus wrote:Spannend. Doen ze ze folieën, coaten of spuiten? Chroom aanbrengen is tegenwoordig not-done, verchroom bedrijven zie je meer en meer verdwijnen.
Orin_de_Droog wrote:Dat is iets waar ik nog niet van gehoord heb in Nederland, ik ben benieuwd hoe dit process afloopt :)
Willie wrote:In Vaassen zit bij Apeldoorn zit het bedrijf Galviron (http://www.galviron.nl), dit bedrijf is heel goed in het verchromen. Ik heb hier onderdelen voor een bromfiets opnieuw laten chromen, ze maken het mooier dan dat het nieuw is, ook kleine deukjes in metaal repareren ze ook.
De levertijd is wel ongeveer zes weken maar dan heb wel iets moois.
403diesel wrote:
Willie wrote:In Vaassen zit bij Apeldoorn zit het bedrijf Galviron (http://www.galviron.nl), dit bedrijf is heel goed in het verchromen. Ik heb hier onderdelen voor een bromfiets opnieuw laten chromen, ze maken het mooier dan dat het nieuw is, ook kleine deukjes in metaal repareren ze ook.
De levertijd is wel ongeveer zes weken maar dan heb wel iets moois.
Ook wel eens contact mee gehad. Sturen de boelnop naar get voormalig oostblok dacht ik.
(Mede) daardoor zijn de prijzen ook vrij scherp.
Dick wrote:
MarcoPeus wrote:Spannend. Doen ze ze folieën, coaten of spuiten? Chroom aanbrengen is tegenwoordig not-done, verchroom bedrijven zie je meer en meer verdwijnen.
Ik begreep dat de oude laag wordt verwijderd en dat er een nieuwe chromen laag aangebracht wordt. Ik heb ook contact gehad met een bedrijf dat een chrome-achtige lak gebruikt, welke afgewerkt wordt met blanke lak. Helaas kunnen ze de oude laag niet verwijderen en zal het resultaat dus niet strak worden.
Dick wrote:Maandag a.s. hoor ik meer...
Harrie wrote:
Willie wrote:In Vaassen zit bij Apeldoorn zit het bedrijf Galviron (http://www.galviron.nl), dit bedrijf is heel goed in het verchromen. Ik heb hier onderdelen voor een bromfiets opnieuw laten chromen, ze maken het mooier dan dat het nieuw is, ook kleine deukjes in metaal repareren ze ook.
De levertijd is wel ongeveer zes weken maar dan heb wel iets moois.
Dat is leuk voor staal, maar deze achterlichtunits en achteruitrijlichten zijn van Zamac, een legering van o.a. Zink en Aluminium...
En er zijn ook "verchroomde" kunststof onderdelen, dat wordt nog lastiger, al had ik ooit al eens een bedrijf gevonden die dat kon,
ik ben de naam helaas kwijt.

Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van dat bedrijf in Rotterdam.
Last edited by MeneerPeugeot on 05 Feb 2016, 14:14, edited 1 time in total.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
User avatar
MeneerPeugeot
Posts: 738
Joined: 03 Feb 2016, 20:12

Re: Verchromen achterlichtunits

Post by MeneerPeugeot »

peu 604 wrote:Ik heb enkele jaren mijn achterlichten van mijn 604 laten verchromen bij een bedrijf in rotterdam volgens mij was het tolenaar of tollenaar het resultaat was zeer zeer matig en de prijs was niet mals
achterlichten was ook Zamac heb er later nieuwe opgezet van kunststof
Dick wrote:Eerst maar eens afwachten of het daadwerkelijk mogelijk is en wat het kost ;)
Dick wrote:Zojuist bericht gehad, de lampen moet naar Duitsland, ik krijg nog een prijsopgave maar dat kan een week of twee duren.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Dick
Posts: 22
Joined: 02 Feb 2016, 14:09

Re: Verchromen achterlichtunits

Post by Dick »

De kosten bedragen 75,- per unit, er wordt dan eerst een laagje metaal opgedampt(?) op het kunststof, vervolgens komt daar de chrome laag op. De kleine lampjes kosten 45,- per stuk. Deze laat ik niet doen, maar geef ik mee aan de spuiter om ze in de carrosseriekleur te spuiten. Over 2 a 3 weken krijg ik ze terug.
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: Verchromen achterlichtunits

Post by Harrie »

Dick wrote:De kosten bedragen 75,- per unit, er wordt dan eerst een laagje metaal opgedampt(?) op het kunststof, vervolgens komt daar de chrome laag op. De kleine lampjes kosten 45,- per stuk. Deze laat ik niet doen, maar geef ik mee aan de spuiter om ze in de carrosseriekleur te spuiten. Over 2 a 3 weken krijg ik ze terug.
betreffende opgedampt(?) :
ja, dat klopt, zo heet dat proces ;)
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
peu 604
Posts: 11
Joined: 05 Feb 2016, 22:11

Re: Verchromen achterlichtunits

Post by peu 604 »

En hoe is het afgelopen met het verchromen van de achterlichten??
Dick
Posts: 22
Joined: 02 Feb 2016, 14:09

Re: Verchromen achterlichtunits

Post by Dick »

Ze zijn klaar. Alleen het opsturen duurt wat langer dan verwacht. Na 3 keer bellen en ook drie loze beloftes nog niets in huis. Hopelijk volgende week... Gelukkig nog niets betaald:)
~Orin
Posts: 40
Joined: 03 Feb 2016, 20:58

Re: Verchromen achterlichtunits

Post by ~Orin »

Ben benieuwd :)
Dick
Posts: 22
Joined: 02 Feb 2016, 14:09

Re: Verchromen achterlichtunits

Post by Dick »

Na lang wachten zijn de achterlichten eindelijk aangekomen. Ze zijn waanzinnig mooi geworden, het resultaat is ruim boven verwachting.

Image

Image

Image
User avatar
Jineuf
Posts: 80
Joined: 03 Feb 2016, 16:29

Re: Verchromen achterlichtunits

Post by Jineuf »

Mooi gedaan!
:twisted: ROEST UIT SOEST :evil:
User avatar
Jineuf
Posts: 80
Joined: 03 Feb 2016, 16:29

Re: Verchromen achterlichtunits

Post by Jineuf »

"een bedrijf in Rotterdam"Hoe heet het bedrijf?


Ik heb bij GALVAME bouten en moeren laten verzinken, ook in Rotterdam.
:twisted: ROEST UIT SOEST :evil:
Post Reply