Ook maar even tonen citroen u 23

Peugeot in het nieuws
User avatar
Tuuur
Posts: 1386
Joined: 01 Feb 2016, 22:52

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by Tuuur »

Ben wel benieuwd naar hoe dat nou klinkt en hoe die optrekt, zo’n filmpje vanuit de cabine zoals je ooit met de 201 gedaan hebt zou leuk zijn!
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70 XC AWD 2.4T, 2020 VW Polo leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Dat komt tzt nog wel , maar live is natuurlijk veel mooier , maar ik wil er als eerste een ander cardan onder hebben ,heb er al een mits die niet te breed is van een Mercedes 808 die is een mooi stuk degelijker dan wat er nu onder zit en toeren zullen een stuk naar beneden gaan alleen ben ik bang dat hij toch te breed is , een 608 die zou wel moeten kunnen maar moet je eerst maar zien te vinden.
Hij heeft veel bekijks , heb nog niet eerder een auto gehad die dat zo veel had als deze , mensen blijven staan en duimpjes omhoog dat is toch wel speciaal.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Nou ik heb nu 3 pasjes bij de U23 , eentje met de benzine motor origineel , eentje met benzine op kenteken maar dan 3 liter 130 kw en nu dus de juiste met 130 kw 6cilinder en diesel .
Maar zijn er hier nog geleerden die voor mij het rekensommetje willen maken wat het toerental is van de motor is nu bij80 km met 6,50 20 banden en een overbrengingsverhouding van 1op 7 en bak 1op 1 .
En wat dan het toerental is met een as die 1op5,5 is , ben er wel benieuwd naar aangezien ik morgen als het goed is een as op haal met deze verhouding.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Nou niemand? ik heb zelf er een berekening op losgelaten , omtrek band is 273 cm , bij 80 km per uur ,1333 meter per minuut , gedeeld door de omtrek van de band en met verhouding 1 op 7 zou het toerental van de aandrijfas 3418 per minuut zijn ,bij de as die ik nu heb 1 op 5,5 2600 , al een stuk minder dus maar had van mij nog wel minder gemogen maar hier zal hij goed mee trekken en toch een stuk rustiger draaien .
Of mijn berekening moet niet kloppen maar dan hoor ik het wel van de geleerden hier.
User avatar
Jacqabe
Posts: 178
Joined: 21 Feb 2016, 19:29

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by Jacqabe »

304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Dat is wel een handige tabel ,zo kun je het heel snel uitrekenen ofwel dat doet de tabel wel voor je maar komt wel aardig in de buurt van wat ik zelf berekend had .
As is van een Hanomag f45 een mooie degelijke maar niet lompe as ,wel goed 6 cm smaller dat de oude maar dat vind ik niet erg .
Donderdag de donor Mercedes ook nog verkocht wel voor weinig maar meer dan oud ijzer en zo word er ook nog wat van gebruikt dat vind ik mooier dan gelijk plat persen.
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Het is ook mede vanwege het weer al weer even rustig rond deze auto ,heb er maar weinig aan gedaan ,6 nieuwe nozles in de verstuivers gezet ,rookt nog wel bij het starten maar toch al een stuk beter.
Wel het een en ander besteld op alieexpress zoals een relais met afstandsbediening voor de lier en nog wat knipper en werkverlichting.
Gisteren ook nog even langs geweest bij een vrachtwagen sloper ok te kijken voor een zwaardere tussenas , die man zei ,daar achter staat en container met assen kijk daar maar bij ,nou lagen er wel een paar honderd maar vrijwel allemaal heel zwaar maar toch had ik het geluk dat er 1 boven op lag waar ik wel wat van maken kan, kruisstukken goed en een mooi zwaar schuifstuk er tussen en past al zo aan de as dus nog pasmaken aan de andere kant die vanaf de bak komt en de lengte zo netjes mogelijk pas maken .
Dus ik hoop dat hij over niet al te lange tijd rijden kan met de andere as.
heb een nieuwe telefoon alleen krijg het nog niet voor elkaar om daar tapatalk op te zetten met de link naar het forum zodat er ook weer foto,s bij kunnen.
User avatar
paull en paulla
Posts: 925
Joined: 03 Feb 2016, 20:45

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by paull en paulla »

Vooral zo dóórgáán ;)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Aangezien het weer het langzaam toelaat kunnen we weer lekker buiten rommelen en morgen ga ik beginnen met de andere achteras onder de U23 te zetten zodat het toerental strak wat minder is .
Gisteren al het flensje wat er tussen moet om de tussenas te kunnen koppelen met de as die vanaf de bak komt .
Eerst de andere as er onder en dan kan ik de tussenas verder pasmaken en hopen dat hij niet al te veel trilt .
Dan de remmen er nog op aansluiten en uiteraard de as ook degelijk aan de veerbladen bevestigen.
Eerst dit maar klaar en dan de dingen die ik nog besteld heb die er nog op en onder moeten ,ook nog wat rvs buizen gekregen waar ik de uitlaat van ga maken omhoog achter de cabine 2 stuks
En er komt een radio in met scherm en achteruitrij camera , ja zit toch in de cabine en maakt toch al niet meer uit dat het niet meer origineel is :D :D
304 Friesland
Posts: 1299
Joined: 02 Feb 2016, 17:39

Re: Ook maar even tonen citroen u 23

Post by 304 Friesland »

Vanmorgen begonnen as zelf zit er al onder nu de tussenas nog en remleiding koppelen dan wordt het tijd voor een proefritje.ImageImageImageImage

Verstuurd vanaf mijn motorola one zoom met Tapatalk

Post Reply